X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Fiat Panda ciekawostki

2012-02-23
Strona główna -> Fiat -> Panda -> 3 (2012-dziś)

Mówiąc w skrócie, wszystko jest dużo łatwiejsze w nowej Pandzie. Łatwiej jest parkować i łatwiej znaleźć odpowiednią konfigurację wnętrza pozwalającą „poczuć przestrzeń” wszystkim pasażerom. Wyrazem przyjętej filozofii życia są ułatwiające je rozwiązania. I tak Panda,  to nie tylko środek transportu pomiędzy punktami A i B, lecz w gruncie rzeczy idea dająca początek nowemu sposobowi korzystania z samochodu w poczuciu pełnej swobody. I to dlatego teraz, jak zawsze − każdy, kto wybiera Pandę deklaruje tym samym wolność od sztywnych konwenansów, tradycyjnej mody i klasyfikacji. W jakimś sensie jest to samochód nonkonformistyczny, który już od samego początku zaskakiwał prostymi i jakże oczywistymi rozwiązaniami. To właśnie dedykacja strukturalnej i konstrukcyjnej prostocie umożliwia dalszą ewolucję Pandy bez uszczerbku dla wizerunku „samochodu prawdziwie rewolucyjnego”. Wystarczy wspomnieć, iż Fiat Panda, jako pierwszy przedstawiciel swego segmentu rynkowego zdobył prestiżowy tytuł „Samochodu roku 2004”. Był to także pierwszy samochód segmentu miejskiego napędzany silnikiem wysokoprężnym (1986) oraz pierwszy samochód miejski z napędem 4x4 (1983), oferujący poza tym gamę paliwo-oszczędnych silników „eco-friendly” (Panda Elettra z roku 1990 to jeden z pionierów napędu czysto elektrycznego). Jako pierwszy w historii samochód miejski, Panda 4x4 dotarła na wysokość 5200 m n.p.m. obozu bazowego po drodze na szczyt Mount Everest (rok 2004).

Włoska w każdym calu.
Uznana za ikonę designu i know-how „Made in Italy”, nowa Panda stanowi ewolucję cieszącego się wielkim powodzeniem popularnego modelu i potwierdzenie pozycji firmy Fiat, jako niekwestionowanego lidera w kategorii samochodów miejskich. Z tego też powodu dla Fiat Group Automobiles najwyższy priorytet stanowiło zapewnienie najwyższej jakości w całym procesie inżynieryjno-rozwojowym produktu. Taki projekt mógł być powierzony fabryce ukierunkowanej na identyczne kryteria. Dlatego też nowa Panda produkowana jest w zakładzie Pomigliano d’Arco koło Neapolu, który został dogłębnie zmodernizowany, szczególnie wydział spawalni nadwozi i montażu finalnego − łącznie z uruchomieniem innowacyjnego Centrum Jakości. To nie tylko najnowocześniejszy zakład produkcyjny Fiata, ale i jeden z najbardziej zaawansowanych na świecie.
Dzięki nakładom inwestycyjnym w kwocie 800 milionów euro w park maszynowy i wyszkolenie załogi (200 tysięcy godzin szkoleń i treningu) − zakład imienia Giambattista Vico uzyskał odpowiedni poziom techniczny i organizacyjny w rekordowym czasie 12 miesięcy. Efektem tych działań jest samochód, który  symbolizuje pasję, design i zdolności inżynieryjne firmy, która powstała ponad sto lat temu.  To także historyczna spuścizna firmy Fiat oraz plon wieloletniego zaangażowania i profesjonalizmu tysięcy ludzi na wszystkich, bez wyjątku, stanowiskach pracy.

31-letnia historia sukcesu Pandy.
Panda weszła do historii motoryzacji w roku 1980, kiedy to Fiat zaprezentował ją na genewskim Salonie Samochodowym, jako projekt rozpoczęty jeszcze w roku 1976. Panda dała początek idei innego pojmowania samochodu: w sposób uproszczony,  egalitarny, entuzjastyczny i rewolucyjny w sensie rozwiązań intuicyjnych, lecz prawdziwie nowatorskich. Była to pierwsza generacja jednego z najbardziej cenionych europejskich samochodów miejskich, który mimo upływu czasu − wciąż nie przestaje zadziwiać swą oryginalnością. W ciągu kolejnych trzech lat, Panda zyskała opcję składanego, miękkiego dachu i napędu 4x4, a w lipcu 1984 roku z taśm produkcyjnych zjechał milionowy egzemplarz Pandy − po czterech zaledwie latach od premiery rynkowej.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



carmati: Panda to najlepszy miejski samochód jaki wyprodukowano. Mam świetne wspomnienia z użytkowania Pandy II generacji i bez wahania kupiłbym nową Pandę. Auto jest zdecydowanie warte swojej ceny.
2012-02-24 |  14:04:26