X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Fiat Panda ciekawostki

2012-02-23
Strona główna -> Fiat -> Panda -> 3 (2012-dziś)

Ze względu na  modułowość przestrzeni, liczne schowki i półki oraz mnogość konfiguracji przednich i tylnych siedzeń, Fiat Panda odznacza się ogromną swobodą użytkowania.  Każdy z nas ma własny styl życia, własny stosunek do ulubionych przedmiotów i sposób ich układania wokół siebie. W tym sensie samochód jest miejscem osobistym, lecz także chętnie dzielonym z innymi, podobnie jak przytulny dom, pełen ciepła i gościnności. Na zewnątrz Panda wyróżnia się charakterystyczną włoską stylizacją, która dzięki płynności linii nadaje jej atrakcyjnego, solidnego i napawającego zaufaniem wyglądu.  

Jeszcze więcej o Pandzie.
Nowa Panda jest  „inteligentna” i przyjazna ponieważ wszystko to, co ułatwia i poprawia komfort wewnątrz, staje się w niej dostępne dla każdego. W dzisiejszych czasach ludzie decydujący się na samochód miejski, niechętnie rezygnują z technologii typowych dla pojazdów z wyższych segmentów.
Pod sympatycznym, lecz „pewnym siebie” wyglądem, Panda oferuje wyszukane, lecz łatwe w użytkowaniu rozwiązania techniczne, które ułatwiają codzienną eksploatację, z uwzględnieniem rosnącego w społeczeństwie zainteresowania ekologią i bezpieczeństwem. A więc obok nowych systemów – zapobiegania kolizjom przy niskich prędkościach jazdy (Low Speed Collision Mitigation) dostępny w późniejszym terminie, czy nawigacji „Blue&Me TomTom2 LIVE”, występujących z reguły w samochodach wyższych segmentów, użytkownik Pandy ma do dyspozycji rozwiązania typu Start&Stop, wskaźnik zmiany biegów GSI, program eco:Drive i oszczędnościowy tryb pracy ECO silnika TwinAir Turbo. Te nazwy i skróty są obecnie częścią standardowej terminologii, używanej w ramach „Air Technologies” − programu stworzonego przez firmę Fiat, by promować technologie o niskim oddziaływaniu na środowisko, lecz absolutnie nie przekreślające satysfakcji z jazdy samochodem.


Taka filozofia motywuje do tworzenia silników o „mistrzowskiej” charakterystyce w zakresie osiągów, spalania i niskiej emisji spalin. Wyróżniającym się przykładem tej tendencji jest nowy silnik TwinAir Turbo o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM wyposażony w system Start&Stop (Światowy Silnik Roku  2011). Gamę jednostek napędowych uzupełnia wypróbowany silnik benzynowy Fire o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy turbodiesel MultiJet II o mocy 75 KM wyposażony standardowo w system Start&Stop.


W momencie premiery rynkowej nowa Panda dostępna jest z napędem na koła przednie (wkrótce pojawi się także nowa Panda 4x4). Dostępne są dwa wzory kołpaków na felgi stalowe oraz dwa wzory kół z lekkiego stopu o średnicy 14 i 15 cali. Nowością jest „Blue&Me TomTom LIVE”, który łączy zalety zintegrowanego systemu informacyjnego i przenośnej nawigacji oraz nieograniczonej niemal łączności ze światem. W najbliższym czasie dostępny będzie także system zapobiegania kolizjom przy niskich prędkościach  (współpracujący z układem hamulcowym) LSCM, który potrafi wykrywać przeszkody w pobliżu pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce przy prędkościach nie przekraczających 30 km/h.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



carmati: Panda to najlepszy miejski samochód jaki wyprodukowano. Mam świetne wspomnienia z użytkowania Pandy II generacji i bez wahania kupiłbym nową Pandę. Auto jest zdecydowanie warte swojej ceny.
2012-02-24 |  14:04:26