X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowości Volkswagena w Genewie 2012

2012-03-06
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Nowe Polo BlueGT
Nowe Polo BlueGT sprowadza do jednego mianownika doskonałą dynamikę i wyjątkową oszczędność. Najbardziej interesującym rozwiązaniem technicznym tego nowoczesnego samochodu kompaktowego jest zastosowana po raz pierwszy w Volkswagenie funkcja odłączania cylindrów ACT, wprowadzona do nowego, 1,4-litrowego TSI w Polo BlueGT. Silnik ten rozwija moc 103 kW/140 KM, zużywając przy tym średnio tylko 4,7 l/100 km* paliwa (emisja CO2 108 g/km*). Polo BlueGT z opcjonalną, 7-biegową przekładnią DSG zużywa jeszcze mniej benzyny – tylko 4,5 l/100 km* (105 g/km* CO2). Osiągający maksymalną prędkość 210 km/h Volkswagen potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/ h tylko 7,9 sekundy. Takie niezwykłe połączenie efektywności i dynamiki udało się uzyskać dzięki wprowadzeniu ACT, konsekwentnemu downsizingowi (redukcja pojemności skokowej plus bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie) i technologiom BlueMotion (system Start-Stop, rekuperacja). Polo BlueGT wypełnia lukę między Polo 1.2 TSI (77 kW/105 KM) i Polo GTI (132 kW/180 KM). Nowe Polo pojawi się na europejskim rynku już w lipcu.

Nowa generacja silników. Silnik 1.4 TSI z Polo BlueGT jest aktualnie najmocniejszym silnikiem z nowej serii jednostek benzynowych EA211. Silniki te, podobnie jak silniki wysokoprężne z serii EA288 stanowią techniczną podstawę przyszłej konstrukcji modułowej z platformą podłogową dla samochodów z silnikami montowanymi poprzecznie (MQB). Wszystkie te jednostki łączy między innymi identyczna pozycja montażowa w samochodzie, niezależnie od klasy auta i marki.

Redukcja spalania z ACT. Jeszcze przed wprowadzeniem MQB nabywcy Polo BlueGT będą mogli cieszyć się nowoczesnym silnikiem TSI z funkcją odłączania cylindrów. Volkswagen, jako pierwszy producent, wprowadził do mniejszych silników technologię pozwalającą zaoszczędzić paliwo, czyli aktywne zarządzanie pracą cylindrów, znaną dotychczas z dużych silników ośmio- i dwunastocylindrowych. Dzięki wyłączeniu drugiego i trzeciego cylindra przy niskim i średnim obciążeniu zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu jazdy zmniejsza się o około 0,4 l/100 km. Podczas jazdy ze stałą prędkością 50 km/h na trzecim lub czwartym biegu można uzyskać oszczędność nawet jednego litra paliwa na 100 kilometrów. Nawet przy poruszaniu się z prędkością 70 km/h na piątym biegu spalanie jest o 0,7 l/100 km mniejsze.

Sposób działania ACT. Funkcja ACT jest aktywna w zakresie prędkości obrotowych 1.250 - 4.000 obr./min i przy momentach obrotowych między 25 a ok. 100 Nm. To szeroki zakres, który w europejskim znormalizowanym cyklu obejmuje około 70 procent kilometrów przejechanych przez normalnie eksploatowany samochód. Gdy kierowca wciśnie mocniej pedał gazu, oba cylindry włączą się w sposób niezauważalny. Wysoka efektywność nie wyklucza przy tym wysokiej kultury pracy silnika: także z dwoma cylindrami doskonale wyważony silnik 1.4 TSI w Polo BlueGT pracuje tak samo cicho i bez wibracji, jak przy czterech aktywnych cylindrach. Wszystkie mechaniczne procesy przełączania wykonywane są podczas połowy obrotu wałka rozrządu, co w zależności od prędkości obrotowej trwa od 13 do 36 milisekund. Dodatkowe ingerencje w zapłon i przepustnicę wygładzają przebieg tych procesów. Dzięki czujnikowi pedału gazu i inteligentnemu oprogramowaniu monitorującemu system rozpoznaje także nieregularne profile jazdy – na przykład na rondzie lub sportową jazdę po krętych drogach. W takim przypadku odłączanie cylindrów nie jest aktywne. Informacja, czy pracują dwa czy cztery cylindry, pokazywana jest na wyświetlaczu wielofunkcyjnym między prędkościomierzem a obrotomierzem.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Komentarze