X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Renault Megane 2012

2012-02-20
Strona główna -> Renault -> Megane -> 3 (2008-dziś)

Mégane Gama 2012 dysponować będzie także dwoma najlepszymi w swojej kategorii silnikami wysokoprężnymi, oferującymi dużą przyjemność prowadzenia przy rekordowo niskim zużyciu paliwa.

 

Nowy, wysokoprężny silnik Energy dCi 110: najlepiej sprzedająca się w Mégane jednostka 1.5 dCi została zmodyfikowana – pojawiły się w niej wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, wprowadzone po raz pierwszy w zeszłym roku dla modeli Scénic i Grand Scénic w silniku Energy dCi 130, pozwalające w szczególności obniżyć emisję CO2 poniżej 95 g/km, a zużycie paliwa do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym, co stanowi spadek o blisko 12%. Dzięki temu Mégane uplasowało się w pierwszej trójce w swoim segmencie pod względem efektywności energetycznej. Osiągi pojazdu utrzymane zostały na niezmienionym poziomie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu (260 Nm, tj. o 20 Nm więcej, dostępnych już od 1 750 obr./min).

Renault Energy dCi 130: najmocniejszy w swojej kategorii, osiągający moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia dużą przyjemność jazdy oraz wyróżnia się zdecydowanymi, dynamicznymi przyspieszeniami już od 1 750 obr./min. Zamontowany w Mégane zużywa 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym, o 20% mniej w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.9 dCi 130 oraz emituje zaledwie 104 g CO2/km.


Użyteczne i przystępne cenowo technologie zapewniające komfort podczas jazdy

Zwiększanie poziomu bezpieczeństwa na co dzień: ułatwianie prowadzenia i maksymalizacja komfortu jazdy są dziś bardziej niż kiedykolwiek priorytetami Renault. Wzorem Renault Scénic i Grand Scénic, również Mégane Gama 2012 zostaje wyposażona w Visio System®. System ten, współpracujący z umieszczoną za przednią szybą, na tylnej stronie lusterka wstecznego kamerą, poprawia widoczność podczas jazdy w nocy oraz pozwala kierowcy zachować pełną czujność, łącząc - jako pierwszy tego rodzaju system na rynku - dwie funkcje:

 

Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania: jazda w nocy wymaga zachowania szczególnej czujności, zwłaszcza jeśli chodzi o ciągłe dostosowywanie świateł pojazdu dla zapewnienia optymalnej widoczności, ale bez utrudniania jazdy innym kierowcom. Visio System® poprawia widoczność podczas jazdy w nocy. Strefa usytuowana przed pojazdem jest stale obserwowana przez oko kamery. Światła długie włączają się automatycznie po przekroczeniu prędkości 45 km/h, jeśli oświetlenie zewnętrzne jest zbyt słabe, a system nie wykryje w pobliżu żadnego innego pojazdu lub źródła światła. Visio System® dostosowuje automatycznie natężenie świateł pojazdu (przełączanie świateł drogowych/świateł mijania), zwalniając z tego obowiązku kierowcę. Rozwiązanie to pozwala 4 do 5 razy wydłużyć czas jazdy na światłach drogowych. Poprawia widoczność (zasięg 100 m kontra 30 m), co znacznie zmniejsza ryzyko zderzenia z przeszkodą.


System kontroli pasa ruchu: niezamierzone zjechanie z pasa ruchu spowodowane jest zazwyczaj spadkiem czujności lub zaśnięciem kierowcy i jest jedną z głównych przyczyn wypadków, zwłaszcza na autostradach. Z chwilą przekroczenia linii pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazów kierowca jest ostrzegany o tym fakcie zapaleniem się kontrolki na desce rozdzielczej oraz sygnałem dźwiękowym.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze