X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe modele Opla Astry

2012-09-07
Strona główna -> Opel -> Astra -> J (2009-dziś)

Nowe systemy wspomagania kierowcy rozszerzają bogatą ofertę innowacyjnych rozwiązań technicznych. Kolejne nowości wyznaczające nowe standardy technologiczne znaleźć można w systemach wspomagania kierowcy. Wiele najnowocześniejszych rozwiązań po raz pierwszy zastosowanych w modelach Insignia i Zafira Tourer wykorzystano w modelach Astry, jeszcze bardziej poprawiając bezpieczeństwo i komfort jazdy. Systemy te to między innymi: kamera przednia drugiej generacji Opel Eye z udoskonalonym systemem rozpoznawania znaków drogowych (TSA II), funkcja ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW), wskaźnik odległości pojazdu poprzedzającego (FDI) oraz system ostrzegania przed kolizją (FCA). Rozwiązania te generują ostrzeżenia pomagające zapobiec niebezpieczeństwu w sytuacji, gdy kierowca stracił koncentrację.

Pozostałe systemy wspomagania kierowcy to między innymi: kamera tylna, identyfikujący wolne przestrzenie zaawansowany system wspomagający parkowanie, układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu oraz wyposażony w radar aktywny tempomat (ACC) z automatycznym systemem hamowania (CIB), który działa przy prędkościach w przedziale 50–180 km/h. Wyposażony w radar system ACC pomaga kierowcy utrzymać wybraną szybkość, automatycznie przyspieszając lub zwalniając przy zachowaniu ustawionej odległości od poprzedzającego pojazdu.

Nowe rozwiązania uzupełniają już istniejącą bogatą ofertę innowacyjnych technologii wykorzystywanych w modelach Astra — niektórych nie stosowano dotąd w segmencie samochodów kompaktowych, inne rzadko wykorzystuje się w pojazdach konkurencji. Należy do nich ostatnia generacja inteligentnego zaawansowanego systemu oświetlenia przedniego (AFL+) z reflektorami biksenonowymi i wieloma zaawansowanymi funkcjami oświetlenia, takimi jak: asystent świateł drogowych (High Beam Assist), dynamiczne oświetlenie zakrętu (Dynamic Curve Light ), oświetlenie zakrętów ostrych (Cornering Light) oraz zmienny rozkład wiązki światła, która automatycznie dostosowuje się do panujących warunków — także pogodowych.

System FlexRide zapewniający optimum komfortu jazdy i panowania nad samochodem oraz kolumny HiPerStruts we wszystkich modelach Astra GTC i OPC. Dynamiczne właściwości jezdne Astry można dodatkowo poprawić dzięki inteligentnemu mechatronicznemu systemowi FlexRide firmy Opel, który automatycznie dostosowuje się do panujących warunków. Rozwiązanie pracuje w trzech trybach: „Standard”, zwiększającym komfort jazdy „Tour” oraz bardziej aktywnym „Sport”.

Z myślą o amatorach jazdy sportowej modele Astra GTC oraz OPC wyposażono w HiPerStruts (wysokiej klasy kolumny) na zawieszeniu przedniego koła. HiPerStruts poprawiają przyczepność, ułatwiając pokonywanie zakrętów i znacząco zmniejszając efekt „torque steer” (wyrywania kierownicy przez moment obrotowy). Tym samym umożliwiają kierowcom maksymalne wykorzystanie wszystkich możliwości pojazdu.

W celu zwiększenia komfortu wszystkie wersje Astry posiadają ergonomiczne fotele, mające certyfikat „Akcji na rzecz zdrowych pleców” (Aktion Gesunder Rücken e.V — AGR). Powalają one kierowcy i pasażerowi jadącemu na przednim siedzeniu utrzymać plecy we właściwej pozycji.

System mocowania rowerów FlexFix, oferowany wyłącznie w samochodach Opel, jest w pełni zintegrowany z tylnym zderzakiem, w którym nieużywany uchwyt na rowery chowa się w całości niczym szuflada. W przypadku wersji Astra Sports Tourer ten pomysłowy system umożliwia jednoczesne przewożenie nawet czterech, a w wersji pięciodrzwiowej — dwóch rowerów.

Panoramiczna szyba przednia wynaleziona i opatentowana przez firmę Opel sięga do połowy długości dachu samochodu i w ten sposób pozwala kierowcy i wszystkim pasażerom Astry GTC oraz OPC czerpać więcej radości z jazdy oraz dostarcza nowe wrażenia wizualne i przestrzenne. W odróżnieniu od innych rozwiązań polegających na przeszkleniu dachu nie zastosowano poprzedniego wspornika, co pozwoliło uzyskać pełną, niczym nieograniczoną widoczność.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze