X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Mini

2013-11-18
Strona główna -> Mini

Jeszcze intensywniejsze doznania w czasie prowadzenia, intensyfikacja poczucia jazdy go-kartem, głębokie zmiany w technice zawieszenia, obniżenie masy i poprawa sztywności, nowa oś oparta na jednowahaczowych kolumnach z aluminiowymi łożyskami kolumn, wsporniki osi i wahacze wykonane z wysokowytrzymałej stali; nowa oś wielowahaczowa tylna w technologii lekkiej konstrukcji, o geometrii oszczędzającej przestrzeń; zoptymalizowane elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego – Servotronic jako wyposażenie seryjne; Dynamiczna Kontrola Stabilności (DSC) w standardzie wraz z Dynamiczną Kontrolą Trakcji (DTC) i Elektroniczną Kontrolą Uślizgu Dyferencjału (EDLC) – w modelu MINI Cooper S także z seryjną. Kontrolą Osiągów (PC); nowe zestrojenie sprężyn i amortyzatorów z łożyskami typu „uniball”; Dynamiczna Kontrola Amortyzatorów dostępna po raz pierwszy w MINI jako opcja; usprawniony układ hamulcowy, dostosowany do poprawionych osiągów; koła z lekkich stopów standardowo w rozmiarze 15 lub 16 (MINI Cooper S) cali; opcjonalnie dostępne koła z lekkich stopów w rozmiarach do 18 cali.

 

Różne tryby pracy samochodu wybierane za pomocą pokrętła Driving Modes u nasady dźwigni zmiany biegów, poza standardowym trybem MID możliwy wybór trybów SPORT i GREEN; wybór trybu ma wpływa na charakterystykę reakcji na gaz ora wspomaganie kierownicy, a także szybkość zmiany biegów w skrzyni automatycznej i zachowanie Dynamicznej Kontroli Amortyzatorów, jeśli są zainstalowane; tryb GREEN w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów umożliwia żeglowanie (wybieg swobodny) z odłączaniem napędu.

 

Nowy wyświetlacz oraz koncepcja obsługi: zestaw zegarów na kolumnie kierowniczej obejmuje prędkościomierz, obrotomierz, kolorowy wyświetlacz dla detali statusu samochodu i poziomu paliwa; centralny panel z nowymi elementami wyświetlacza oraz konfiguracją barw oświetlenia, w tym pierścień LED dla wizualnej reaktywności przy różnych funkcjach, 4-linijkowy wyświetlacz TFT w standardzie lub opcjonalnie kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala; obsługa nawigacji, multimediów, telefonu i funkcji samochodu za pośrednictwem kontrolera MINI w konsoli środkowej z wyświetlaniem reakcji systemu na komputerze pokładowym; przycisk start/stop pośrodku panelu na konsoli środkowej można aktywować bez wkładania kluczyka do stacyjki; przyciski sterowania elektrycznymi szybami w panelach drzwi; sterowanie światłami z panelu w desce rozdzielczej.

 

Struktura nadwozia zoptymalizowana pod względem masy i bezpieczeństwa zderzeniowego; standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje przednie czołowe i boczne airbagi, airbagi kurtynowe, 3-punktowe automatyczne pasy na wszystkich miejscach z napinaczami i ogranicznikami pasów na miejscach przednich, mocowania dla fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnych miejscach, wskaźnik przebicia opon i częściowo aktywna maska silnika dla zwiększenia ochrony pieszych; masa auta obniżona w porównaniu z poprzednikiem i konkurentami we wszystkich wariantach nowego MINI mimo zwiększenia zakresu wyposażenia; podniesiony komfort akustyczny i wibracyjny; zoptymalizowane własności aerodynamiczne specyficzne dla każdego wariantu, w tym aktywne klapy powietrza chłodzącego, panele podpodwoziowe i elementy tunelujące przepływ powietrza w dolnej części tylnych słupków; najlepszy współczynnik aerodynamicznego oporu wśród rywali: wartość Cd obniżona do 0,28 (MINI Cooper, MINI Cooper D).

« < 1 2 3 > »

Komentarze