X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A3 Sportback

2012-09-20
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Oś przednią Audi A3 Sportback stanowi konstrukcja McPhersona z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i lekkimi aluminiowymi zwrotnicami. Przymocowana jest do aluminiowej ramy pomocniczej. Czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej, przymocowane do stalowej ramy pomocniczej tylnej osi przyjmuje osobno siły wzdłużne i poprzeczne. Sprężyny oraz amortyzatory zawieszania są od siebie oddzielone. Oba dostępne podwozia sportowe sprawiają, że karoseria Audi A3 Sportback znajduje się 15 lub 25 mm niżej.

Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego z ogólnym wskaźnikiem przełożenia o wartości 15,3:1 pracuje delikatnie i zarazem bardzo wydajnie. Przy jeździe na wprost nie wymaga żadnych nakładów energii, co przyczynia się do jeszcze większej wydajności tego modelu. Wspomaganie współpracuje ściśle z różnymi systemami wsparcia kierowcy, również z aktywnym asystentem toru jazdy Audi active lane assist i asystentem parkowania. Średnica zawracania Audi A3 Sportback wynosi zaledwie 10,9 m.

Nowe Audi A3 Sportback – zależnie od linii wyposażeniowej – porusza się na kołach o średnicy 16 lub 17 cali, na życzenie dostępne są koła w atrakcyjnej stylistyce do 18 cali średnicy.

Mocne hamulce odpowiadają za skuteczne hamowanie, tarcze przednie są wentylowane od wewnątrz. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC zintegrowany jest z elektroniczną blokadą, wspierającą kierowcę podczas pokonywania zakrętów. Jeśli koło jednej z osi wpadnie w poślizg, spowoduje ona lekkie przyhamowanie, dzięki czemu pojazd łatwiej wejdzie w zakręt. Elektromechaniczny hamulec postojowy można poszerzyć o asystenta podjazdu.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element wyposażenia seryjnego linii Ambition) sprawia, że nowe Audi A3 Sportback jest jeszcze bardziej wszechstronne, a jazda nim dostarcza jeszcze większych emocji. Kierowca poprzez naciśniecie przycisku decyduje, czy pedał gazu, wspomaganie układu kierowniczego i opcjonalna przekładnia automatyczna S tronic pracować będą w trybie comfort, auto, dynamic, individual lub efficiency.

W trybie efficiency aktywowane są również inne systemy i funkcje dostępne w opcji: komfortowa automatyczna klimatyzacja, funkcja dynamicznego oświetlania zakrętów adaptive light i radarowy tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC). Ich funkcjonowanie jest zorientowane na ekonomikę zużycia paliwa.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze