X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowa siła komfortu - Audi A8

2013-08-21
Strona główna -> Audi -> A8 -> D4 (2010-dziś)

Silniki: więcej mocy przy wyższej efektywności. Na niemieckim rynku, Audi A8 dostępne będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma silnikami diesla. Są to: ładowana sprężarką jednostka 3.0 TFSI o mocy 228 kW (310 KM), jednostka V8 biturbo 4.0 TFSI o mocy 320 kW (435 KM), wysoce efektywna jednostka 3.0 TDI clean diesel o mocy 190 kW (258 KM) i jednostka o ekstremalnej sile momentu obrotowego 4.2 TDI clean diesel o mocy 283 kW (385 KM) i momencie obrotowym 850 Nm.

W prawie wszystkich silnikach wzrosła moc. Audi A8 z silnikiem 4.0 TFSI i napędem na cztery koła quattro, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,5 sekundy. System Audi cylinder on demand (COD), przy obciążaniach częściowych, odłącza cztery z ośmiu cylindrów. Najbardziej efektywnym silnikiem jest jednostka 3.0 TDI clean diesel – na 100 km zużywa średnio zaledwie 9 litrów oleju napędowego (emituje prz tym 155 g CO2 na km). Wszystkie silniki spełniają normę Euro 6. Rozwiązania zmniejszające spalanie obniżyły zużycie paliwa nawet do dziesięciu procent.

Uzupełnieniem klasycznych wariantów Audi A8 są trzy kolejne modele. Wyposażone seryjnie w szereg luksusowych elementów Audi A8 L W12 quattro, to topowy model serii. Benzynowy silnik tej wersji, dzięki kształowi litery W, jest szczególnie kompaktowy i lekki. Pojemność skokowa 6,3 litra generuje moc 368 kW (500 KM). Zużywając 11,7 litra benzyny na 100 km (emisja 270 g CO2 na km), może się pochwalić najlepszym w swojej klasie wynikiem spalania. A8 L W12 wyposażony jest w system odłączanych na życzenie cylindrów COD, który stworzono specjalnie z myślą o tym modelu. Przy niższych obciążeniach odłącza wtrysk i zapłon w sześciu cylindrach. Doskonały komfort akustyczny zapewnia aktywny system redukcji hałasu Active Noise Cancellation (ANC).

Model S8 o mocy 382 kW (520 KM) to największa sportowa limuzyna marki Audi. Montowany w nim silnik 4.0 TFSI nie tylko - w połączeniu z napędem na cztery koła quattro - przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, ale charakteryzuje się też pełnym, pięknym brzmieniem. Na 100 km zużywa średnio tylko 10,1 litra paliwa (235 g CO2 na km). Również tutaj, w decydującej mierze to efekt zastosowania systemu odłączanych na życzenie cylindrów COD. Aktywny system redukcji hałasu Active Noise Cancellation (ANC), rozwiązanie stosowane też w Audi A8 4.0 TFSI quattro, A8 L W12 quattro i A8 hybrid, podczas pracy tylko czterech cylindrów kompensuje hałasy silnika za pomocą dopasowującego się przeciwdźwięku. Równocześnie aktywne łożyska silnika zmniejszają wibracje. Wyjątkowy, sportowy charakter modelu S8 podkreśla podwozie i wiele elementów karoserii.

Audi A8 hybrid, wyposażone w silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny, generuje moc systemową 180 kW (245 KM) i systemowy moment obrotowy 480 Nm. Siły napędowe, przekazywane są na koła przedniej osi za pomocą zmodyfikowanej skrzyni biegów tiptronic. Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy umożliwia pokonanie odcinka trzech kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym, z prędkością 100km/h. Średnio, Audi A8 hybrid zużywa jedynie 6,3 l paliwa na 100 km (emitując przy tym 147 g CO2 na km).

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze