X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowa Mazda6 - dane techniczne, wyposażenie

2012-08-28
Strona główna -> Mazda -> 6 -> 3 (2012-dziś)

Ochrona środowiska i bezpieczeństwo. Pod względem dbałości o środowisko, wprowadzenie systemu i-stop i i-ELOOP obniża i tak niskie zużycie paliwa, uzyskane dzięki TECHNOLOGII SKYACTIV. Podstawą bezpieczeństwa nowego modelu Mazda6 jest wyjątkowe prowadzenie z bezpośrednimi reakcjami na działania kierowcy, doskonała widoczność i zabezpieczenia przed skutkami zderzeń bardzo sztywnej karoserii SKYACTIV. Oprócz tego szereg zaawansowanych technologii bezpieczeństwa wspiera kierowcę w bezpiecznej jeździe. Na przykład system monitoringu strefy za samochodem (RVM) i adaptacyjne światła przednie (AFS) zwiększają wiedzę kierowcy o sytuacji na drodze i jego pole widzenia. System automatycznego hamowania (SCBS) pomaga uniknąć wypadku lub ograniczyć jego skutki. Doskonałe bezpieczeństwo bierne minimalizuje szkody, kiedy już dojdzie do wypadku.

Ochrona środowiska. Nowa Mazda6 to pierwszy model wykorzystujący system odzyskiwania energii „i-ELOOP”, który przyczynia się do znacznego obniżenia zużycia paliwa. To pierwszy system odzyskiwania energii w samochodzie osobowym wykorzystujący kondensator. Modele wyposażone w silnik SKYACTIV-G 2.5 są także wyposażone w system i-ELOOP. W nowym modelu Mazda6 pojawia się także system „i-stop”, wyłączający silnik na postoju. Dzięki niemu silnik włącza się ponownie w rekordowym czasie 0,35 sekundy. Nanotechnologia zastosowana w katalizatorze poprawia proces oczyszczania spalin i zmniejsza ilość potrzebnych metali szlachetnych.

Bezpieczeństwo. Technologie bezpieczeństwa aktywnego. Przesunięcie podstawy przedniego słupka do tyłu o 100 mm w porównaniu do poprzedniego modelu i zamocowanie lusterka na drzwiach, a nie na słupku pomaga polepszyć widoczność do przodu i na boki. System kontroli świateł drogowych (HBC) wykorzystuje czujnik wykrywający pojazdy nadjeżdżające z przeciwnego kierunku i automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać kierowców podczas jazdy nocą.
Adaptacyjne przednie światła (AFS) wykrywają zakręty na podstawie położenia koła kierownicy oraz prędkości jazdy i kierują strumień światła w odpowiednią stronę. Polepsza to widoczność podczas nocnej jazdy.  Wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HLA) pomaga zapobiec staczaniu się samochodu w chwili, gdy kierowca przenosi nogę z pedału hamulca na pedał gazu w momencie ruszania na pochyłości.

Sygnały alarmowe pomagające kierowcy uniknąć zagrożenia. Sygnalizacja awaryjnego hamowania (ESS) - szybkie miganie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania przy prędkości powyżej 50 km/h w celu ostrzeżenia innych kierowców. System monitoringu strefy za samochodem (RVM) działa powyżej 30 km/h i wykrywa pojazdy zbliżające się z tyłu lub znajdujące się w martwym polu po obu stronach i ostrzega kierowcę przed zmianą pasa. System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) wykorzystuje kamerę w celu ustalenia pozycji linii na drodze i ostrzega kierowcę o przypadkowym zjechaniu z pasa ruchu, zmniejszając ryzyko wypadku będącego efektem nieuwagi lub zmęczenia. Pomoc w unikaniu lub ograniczaniu skutków wypadków, kiedy kierowca nie może sam zapewnić bezpieczeństwa jazdy. System automatycznego hamowania (SCBS) wykorzystuje czujnik na podczerwień i pomaga uniknąć lub ograniczyć skutki zderzeń czołowych (przy prędkości do 30 km/h), automatycznie uruchamiając hamulce.

Technologie bezpieczeństwa biernego

  • Lekka, ale bardzo sztywna konstrukcja SKYACTIV zapewnia doskonałą ochronę w wypadkach.
  • Ścieżki rozprowadzania energii i przód o przekroju w kształcie litery X polepszają pochłanianie energii uderzenia, podwyższając przez to bezpieczeństwo w kolizjach czołowych, bocznych i tylnych.
  • Zapobiegająca urazom szyi konstrukcja przednich foteli pomaga chronić kręgosłup szyjny w przypadku kolizji tylnych.
  • W przednich drzwiach umieszczono dwie belki ochronne. Górna ma przekrój okrągły, zaś dolna podwójne ścianki.

źródło: Mazda

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze



bb: Ciekawe na ile wycenią sobie ten plastykowy badziew japonczyki,ja bym to cenił na ok.80 max 90 patoli więcej nie warta z tym śmiesznym silniczkiem.
2012-09-27 |  20:44:57
polak: do: bb Chyba nie miałeś okazji jeżdzić takim cudeńkiem, a jak się domyślam sam pewnie jeżdzisz passatkiem, autem produkowanym specjalnie dla chłopków.
2012-10-19 |  14:47:27
Berek: do: polak Zastanawia mnie dlaczego wielbiciele japońszczyzny jak mają porównać coś z najgorszego, nieudanego i brzydkiego to piszą o vw passatach lub golfach. zobacz "panie japończyk" że to jedne z lepszych aut. najwięcej firm kupuje passaty jako auta flotowe. zobacz ile tych "pięknych" mazd jeździ ...rozwiń po europejskich drogach. kilka procent? jak już się zaczną psuć to mało kto ma kasę na naprawę, no chyba że sprzeda dom, nerkę i żonę przy okazji. pozdrawiam
2012-10-20 |  10:20:18
kuklon: do: Berek Pan nie wie co Pan mówi proszę Pana:) To wspaniałe auto, miałam okazję się przejechać. Mazdy 6 II wręcz przeciwnie-jeździ bardzo dużo, choćby na polskich ulicach. Jest bezawaryjne, wiem z doświadczenia. Nowa Mazda jest rewelacyjna.
2013-01-05 |  21:41:22