X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

MINI John Cooper Works Countryman

2012-10-03
Strona główna -> Mini -> Countryman

Równowaga i pewność na drodze i poza nią. Przeniesienie napędu i podwozie. MINI John Cooper Works Countryman dostarcza ekstremalnej radości z jazdy w każdym terenie dzięki połączeniu nieokiełznanej mocy silnika, wykorzystaniu przyczepności kół, dostępnej w danej sytuacji i pewnemu trzymaniu się drogi. Jego nowy silnik rozwija większą moc, niż jakiekolwiek wcześniejszy samochód MINI, system napędu wszystkich kół ALL4 przenosi tę moc na drogę z maksymalną skutecznością, a podwozie John Cooper Works gwarantuje dodającą skrzydeł precyzję reakcji na każdy ruch kierownicy.

Wyścigowe doświadczenia firmy John Cooper Works, gromadzone przez jej założyciela w ciągu wielu lat startów w różnych dziedzinach sportów motorowych znajdują również odzwierciedlenie w precyzyjnym wzajemnym dopasowaniu do siebie silnika, układu przeniesienia napędu i podwozia samochodu. Zapierające dech przyspieszenie, wymarzone prowadzenie się i zmienny rozdział momentu napędowego pomiędzy osie składają się na to, co oferuje kierowcy MINI John Cooper Works Countryman: współczesną reinkarnację klasycznego samochodu z prawdziwą wyścigową duszą.

MINI ALL4: Klucz do ekstremalnej radości z jazdy po asfalcie i po polnej drodze. MINI John Cooper Works Countryman jest pierwszym modelem ze stajni John Cooper Works, który potrafi przenieść moc swojego inspirowanego sportem silnika na wszystkie cztery koła. System ALL4 w tym nowym modelu używa elektromagnetycznie sterowanego centralnego mechanizmu różnicowego, by precyzyjnie rozdzielać moc na przednie i tylne koła. Takie rozwiązanie gwarantuje, że moc silnika zawsze trafi tam, gdzie może być potrzebna i gdzie może być najskuteczniej zamieniona na siłę napędową.

W czasie normalnej jazdy system ALL4 przydziela 50% mocy kołom tylnej osi, podnosząc ją stopniowo w specyficznych warunkach drogowych nawet do 100%. Oznacza to, że świetne własności drogowe, z których słyną samochody MINI będą do dyspozycji kierowcy niemal niezależnie od pogody i drogi, po której porusza się ten samochód.

Elektroniczne układy sterujące pracą systemu MINI ALL4 są zintegrowane z jednostką centralną systemu DSC (dynamicznej kontroli stabilności), co gwarantuje systemowi ALL4 czas reakcji wynoszący mniej niż jedna dziesiąta sekundy. System ALL4 śledzi dane napływające do jednostki centralnej DSC i wykorzystuje je do uprzedzającej zmiany obciążenia przedniej i tylnej osi. To z kolei oznacza, że kierowca może nawet w trudnych warunkach cieszyć się niezwykłą charakterystyką i zwinnością samochodu MINI, typową dla tej marki. Takie wczesne interwencje systemu MINI ALL4 pozwalają na optymalizowanie stabilności jazdy I przyczepności kół na dynamicznie pokonywanych zakrętach, kiedy to odpowiednia zmiana rozdziału momentu napędowego pomiędzy osiami pozwala opóźnić moment, w którym system DSC musi interweniować, zapobiegając dalszemu poślizgowi kół.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze