X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz GLA 45 AMG, dane techniczne

2014-02-27
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa G -> W461 (1990-2001)

Sportowy układ wydechowy GLA 45 AMG emituje głęboki, fascynujący dźwięk. Wyposażono go w automatycznie sterowaną klapę wydechu, która pozwala pogodzić emocje płynące z dynamicznej jazdy oraz typowy dla Mercedesów komfort na trasach. Jej położenie jest dostosowane do obrotów silnika. Opcjonalny układ wydechowy AMG Performance, również z klapą wydechu, generuje jeszcze bardziej gardłowy pomruk.

7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT. Dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 przełożeniach ma trzy tryby pracy, a także funkcje podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Czas zmiany przełożeniach w trybie ręcznym (M) oraz sportowym (S) jest podobny do tego, jakim cechuje się supersportowy model SLS AMG GT. Kolejnym atutem przekładni jest "czasowy tryb M", znany z ekstremalnego modelu SLS AMG Coupé Black Series. W trybie "C" (Controlled Efficiency) charakterystykę pracy skrzyni dostosowano do oszczędnego i komfortowego stylu jazdy.

Zorientowany na osiągi: napęd na obie osie AMG 4MATIC. GLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC z elektrohydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Gdy tylko układ sterowania wykryje poślizg przednich kół, hydrauliczna pompa natychmiast zespala tarcze i kieruje siłę napędową do tylnej osi. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy warunki tego wymagają, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50.

Z układem AMG 4MATIC współpracuje układ ESP® z trzema trybami pracy: ESP ON, SPORT Handling Mode oraz ESP OFF. Jego uzupełnieniem jest funkcja ESP® Curve Dynamic Assist, która przyhamowuje wewnętrzne koło w zakręcie, ograniczając w ten sposób podsterowność.

Sportowe zawieszenie AMG oraz wysokowydajny układ hamulcowy AMG. Przednie zawieszenie GLA 45 AMG wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne – układ wielowahaczowy. Odpowiednio zestrojone amortyzatory i sprężyny oraz większe stabilizatory skutecznie zapobiegają przechyłom karoserii w ciasnych, podwójnych zakrętach. Na życzenie oferowane jest zawieszenie AMG o sztywniejszych nastawach.

Progresywny układ kierowniczy z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości zapewnia błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy. W układzie hamulcowym zastosowano cztery wentylowane i perforowane tarcze.

Standardowo GLA 45 AMG porusza się na grafitowych obręczach AMG z pięcioma podwójnymi ramionami i błyszczącym wykończeniem, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/45 R 19. Opcjonalnie oferowane są 10-ramienne felgi AMG z oponami 235/40 R 20, również w kolorze grafitowym, dostępne w dwóch wersjach - lśniącej lub matowej.

Design: muskularny i pewny siebie. GLA 45 AMG emanuje mocą jeszcze na postoju. Jego możliwości zdradzają typowe dla AMG elementy - spojler przedniego zderzaka w kolorze tytanowym, polakierowane na czarno prowadnice powietrza, szerokie wloty powietrza, a także świeży detal w postaci logo AMG na osłonie chłodnicy. Z tyłu dominuje masywny dyfuzor z dwiema chromowanymi, prostokątnymi końcówkami sportowego wydechu AMG. Na życzenie oferowany jest m.in. pakiet aerodynamiczny, elementy karoserii z włókien węglowych, pakiet Night (przyciemniane szyby, dodatki pokryte lśniącym lakierem w kolorze czarnym) oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.

« < 1 2 3 > »

Komentarze