Lancia na

Na scenę pokazu nowej kolekcji Ypsilon Elefantino 2014 marka Lancia wybrała 84. Międzynarodowy Salon Samochodowy 2014 w Genewie.

Lancia Elefantino dotrze do salonów sprzedaży już od marca bieżącego roku i dostępna będzie w trzech nowych barwach karoserii (szarozielonym Khaki Grey, błękitnym Zaffiro Blue i grafitowym Carrara Grey) w kombinacji z także trzema, ekscytującymi akcentami kolorystycznymi „Lime”, „Watermelon” i „Coconut”. Akcenty te wkomponowane są w plakietki „Elefantino” umieszczone na klapie tylnej, słupku środkowym oraz kołpakach kół. Dostępne są dwie opcje wykończenia kraty chłodnicy (grille), obudów lusterek zewnętrznych i kołpaków kół – fortepianowa czerń lub szary mat.

Dla nowej Lancii Ypsilon Elefantino 2014 przewidziano sześć modnych ostatnio pakietów indywidualizacji – po dwa dla każdego z trzech akcentów kolorystycznych nadwozia. Specjalne motywy graficzne na słupkach środkowych i kołpakach kół przeznaczone są: „Camouflage” dla wersji Lime, „Animalier” dla wersji Watermelon i „Pois” dla Coconut. W drugim zestawie indywidualizacyjnym „Colour Touch” obudowy lusterek zewnętrznych i kołpaki kół lakierowane są na żółto dla >Lime, na czerwono dla >Watermelon i na biało dla >Coconut.

Zachwycający pięknem wystrój wnętrza Urban Chic obejmuje nowego wzoru tapicerkę materiałową z przeszyciami i logo Ypsilon w barwie zewnętrznych akcentów kolorystycznych oraz wykończenie tablicy przyrządów i paneli drzwiowych w błyszczącej czerni lub matowego grafitu.

Kolor jest czymś więcej niż tylko estetycznym manifestem Lancii Ypsilon; to przede wszystkim integralny fragment  filozofii produktu nawiązującej do elegancji, efektownego wyglądu, unikalnego charakteru i mnóstwa pomysłów indywidualizacji pojazdu.

Gama pojazdów wraz z potencjałem indywidualizacji, od początku tak doceniana przez młodych i dynamicznych kierowców (którym marka zawdzięcza swój sukces w roku 2013) została rozszerzona jeszcze bardziej.

Na stanowisku Lancii wystawiane są trzy wersje nowego Elefantino 2014: Lime, Watermelon i Coconut, napędzane 69-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2  litra.

Pierwsza z nich eksponuje nadwozie w kolorze Khaki Grey z akcentami „Lime”, wkomponowanymi także w plakietki „Y” na kołpakach kół, słupkach środkowych oraz emblemat Elefantino na klapie tylnej. Krata chłodnicy (grille), kołpaki kół i obudowy lusterek bocznych utrzymane są natomiast w matowanym kolorze grafitowym. Do głównych elementów wystroju wnętrza należą nowe siedzenia z ozdobnymi przeszyciami, logo Lime Ypsilon oraz matowo-szare wykończenie deski rozdzielczej i boczków drzwi. Opcjonalny pakiet indywidualizacyjny „Camouflage” składa się z motywu Camouflage na słupku środkowym i kołpakach kół oraz tłoczonej inskrypcji „Lime” na kabinowych matach podłogowych.

Drugą wersją jest Lancia Elefantino 2014 w kolorze pastelowym Carrara Grey i akcentami kolorystycznymi „Watermelon”, z atrapą chłodnicy, kołpakami kół i lusterkami bocznymi w fortepianowej czerni. Wyzywający (można by powiedzieć) wygląd tego auta uzupełnia opcjonalny pakiet indywidualizacji  „Animalier” obejmujący specjalne motywy graficzne na słupkach środkowych i kołpakach kół oraz wstawki „Watermelon” kabinowych mat podłogowych.

Zwieńczeniem gamy Elefantino jest Lancia Ypsilon w metalicznym lakierze Zaffiro Blue z akcentami Coconut i wykończeniem w kolorze matowego grafitu.

Wystawiane w Genewie samochody Lancia Elefantino 2014 posiadają bogate wyposażenie standardowe lub opcjonalne, w skład którego wchodzą m.in. klimatyzacja, system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC, radioodtwarzacz CD/MP3, system bezprzewodowej łączności Blue&Me, skórzane obszycie kierownicy (z przyciskami sterowania audio) i gałki dźwigni biegów, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne oraz chromowana końcówka wydechu.

Na genewskim „wybiegu” (w rozumieniu Anji Rubik) pojawiła się także koncepcyjna Lancia Ypsilon Elle – idealny przykład wspaniałego wykonania, najwyższej jakości materiałów prosto ze świata mody oraz unikalnej i wyrafinowanej kolorystyki. Nie jest to li tylko wprawka stylizacyjna – lecz zapowiedź możliwego kształtu, jaki przybierze nowa seria specjalna Ypsilon Elle, której premiera rynkowa nastąpi na jesieni.

Pokazywany „show-car” oznaczony jest logo Elle poniżej słupków przednich i przyciąga wzrok dwutonowym lakierem nadwozia Cipria GLAM/Pearlescent Black w połączeniu ze szlachetną skórą/perłową Alcantarą Galuchat ekskluzywnej tapicerki wnętrza. Elegancki styl podkreślają emblematy Elle wgrzewane w oparcia foteli. Napęd stanowi 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II, a do wyposażenia należy automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane lusterka boczne, ESC, radioodtwarzacz CD/MP3 oraz system Blue&Me ze sterowaniem przyciskami na kierownicy, która podobnie jak gałka dźwigni biegów obszyta jest skórą.  

Salon Samochodowy w Genewie to kolejna okazja zapoznania się z kolekcją akcesoriów zaprojektowanych specjalnie dla Lancii Ypsilon Elefantino, a prezentowanych przez Mopar (dział części zamiennych, serwisu i obsługi klienta Grupy Fiat) na wydzielonej części stoiska. Są to przykładowo – okulary przeciwsłoneczne Italia Independent edycji specjalnej dla Elefantino oraz szeroki wybór rękodzielniczej jakości gadgetów i akcesoriów akcentujących wyrafinowany gust i elegancki styl życia pod kątem satysfakcji nawet najbardziej wymagającej Klienteli.   

Przy swoim powołaniu jako Fashion City Car, Lancia Ypsilon jest idealnym bez wątpienia reprezentantem modnego Mediolanu, który koncentruje się na śledzeniu nowych trendów i klimatów. Dowodem na to są choćby ekspresyjne pakiety indywidualizacyjne – „Lime”, „Watermelon” i „Coconut”.

Oryginalność i indywidualizacja to przymioty ekskluzywnej elegancji Lancii Ypsilon. Odwiedzający stoisko firmowe mogą poznawać elementy wyposażenia samochodu na interaktywnym ekranie dotykowym i konfigurować warianty modelowe Elefantino wybierając te akcenty, które w najlepszy sposób odzwierciedlą ich temperament i osobiste preferencje.

Dominującą obecność Lancii w świecie mody utwierdza model wystawowy Elle, zwiastujący oficjalny debiut tej wersji we wrześniu bieżącego roku. Wersja Elle jest niezwykłą ekspresją  elegancji promowanej przez Lancię i świadectwem nieustannego poszukiwania nowych, współczesnych form wyrazu. Najwyższej jakości materiały i rękodzielniczy wprost styl wykonania poszczególnych detali czynią z tego modelu samochód prawdziwą ikonę, przyciągający Klientelę spragnioną produktu ekskluzywnego i wyróżniającego właściciela wśród tłumu.

Za sprawą standardowego i opcjonalnego wyposażenia Ypsilon to perfekcyjny wprost model samochodu, który potwierdzając swoją obecność w świecie współczesnego designu – stanowi rodzaj pomostu między światem motoryzacji a światem stylu i żywiołów. Idzie krok w krok z nowymi trendami wykorzystując nowe sposoby komunikacji, a za przykład bierze  magazyn internetowy LanciaTrendVision.com – od czterech już lat selekcjonujący i promujący eksperymenty artystyczne najbardziej obiecujących twórców. To rodzaj „laboratorium poszukiwania talentów” dedykowanego odkrywaniu nowych trendów mody, wzornictwa, stylów życia, fotografiki, sztuk pięknych i architektury.

Na stoisku Lancii dostępne są także materiały informacyjne dotyczące produktów FGA Capital, firmy finansowej specjalizującej się w sektorze motoryzacyjnym i obecnej na wszystkich praktycznie rynkach Europy.  Firma ta współpracuje w Szwajcarii z Fidis Finance i koncentruje się na wspieraniu sprzedaży marek należących do Fiat Group Automobiles, oferując pełen wachlarz innowacyjnych produktów i usług finansowych, adresowanych do sieci dealerskiej,  nabywców flotowych oraz Klienteli indywidualnej.

Lancia Ypsilon Elefantino 2014. Adresowana głównie do młodej Klienteli miejskiej, która „żyje” nowymi trendami, Lancia Ypsilon Elefantino stawia czoła wyzwaniom roku 2014 z ofertą zaktualizowanej gamy produktowej. Dostępne są cztery wersje modelowe – Elefantino 2014, Gold i Platinum oraz specjalna seria MOMODESIGN, które napędzane są pięcioma do wyboru silnikami: 69-konnym 1.2 Fire EVO II, dwupaliwowym 69-konnym 1.2 Fire EVO II LPG, 85-konnym 0.9 TwinAir (z manualną lub zautomatyzowaną skrzynią biegów) oraz turbodieslem MultiJet II o mocy 95 KM albo także dwupaliwowym, 80-konnym silnikiem 0.9 TwinAir Methane.

Największą nowością  jest nowa Lancia Elefantino 2014 w trzech odmianach modelowych: „Lime”, „Watermelon” i „Coconut” – rozszerzających jeszcze bardziej skalę indywidualizacji mając na uwadze „młodzieńczość i glamour” oraz przystępność cenową produktu. Elefantino 2014 wyróżnia się klamkami drzwi w kolorze nadwozia oraz plakietkami z akcentem żółtymi dla >Lime, czerwonymi dla >Watermelon i białymi dla >Coconut na klapie tylnej słupkach środkowych. Identyczną kolorystkę mają kołpaki kół. W zależności od preferencji nabywcy, dostępne są dwie opcje wykończenia kraty chłodnicy (grille) i obudów lusterek zewnętrznych – fortepianowa czerń lub szary mat.

Dotychczasowa paleta lakierów nadwozia uzupełniona została o trzy nowe kolory: grafitowy Carrara Grey oraz metalizowane –  szarozielony Khaki Grey i błękitny Zaffiro Blue.

Dla nowej Lancii Ypsilon Elefantino 2014 przewidziano sześć modnych ostatnio pakietów indywidualizacji – po dwa dla każdego z trzech akcentów kolorystycznych nadwozia. Pakiet „Camouflage” (plakietka „Lime” „Y” i motyw „Camouflage” na słupkach środkowych i kołpakach kół i pakiet „Lime Colour Touch” (lakierowane na żółto „Lime” obudowy lusterek zewnętrznych i kołpaki) dostępne są  w wersji Lime; pakiet „Animalier” (czerwone logo „Y” i motyw Animalier na słupkach środkowych i kołpakach kół) oraz pakiet „Watermelon Colour Touch” (obudowy lusterek bocznych i kołpaki kół lakierowane na czerwono) przeznaczone są wersji Watermelon. Pakiet Pois (biała plakietka „Y” i motyw „Pois” na słupkach środkowych i kołpakach kół) oraz pakiet „Coconut Colour Touch” (obudowy lusterek bocznych i kołpaki kół lakierowane na biało) dostępny jest dla wersji Coconut.

Słoń albo „słonik” – symbol szczęścia-  jest nierozerwalnie związany z Marką Lancia od dziesięcioleci. To właśnie w roku 1953 Gianni Lancia, syn założyciela firmy Vincenzo Lancii, wybrał „słonika” jako emblemat-symbol dla początkującego wówczas teamu wyścigowego. Symbol ten pojawił się ponownie w latach 1997-2003 na nowej Lancii Y – w wariancie Blue, Red i Blues, kiedy to sprzedaż tego modelu przekraczała 320.000 sztuk czyli 45% liczby łącznych rejestracji. Swe powodzenie Lancia Y zawdzięczała przystępnej cenie, znajdującej poklask u Klienteli młodszej wiekiem.

Przydomek Elefantino powrócił w nowej 5-drzwiowej Lancii MY 2013 w tym samym celu: uczynić samochód znany z innowacyjnej estetyki i unikalnego charakteru atrakcją dla młodego Nabywcy. Elefantino 2014 zwiastuje poszerzenie opcji indywidualizacyjnych pod kątem Klienteli o coraz wyższych oczekiwaniach i wymaganiach.   

Oprócz lakierów nadwozia Carrara Grey, Khaki Grey i Zaffiro Blue dla Lancii Ypsilon Elefantino12014 oferowane są również kolory: biały Neve White, czarny Vulcano Black, czerwony Argilla Red, turkusowy Turchese, szary Pietra Grey, grafitowy Argento Grey i fioletowy Aurora Purple.

Gama jednostek napędowych obejmuje silnik 69-konny benzynowy 1.2, 85-konny 0.9 Turbo TwinAir w parze ze skrzynia manualną lub zautomatyzowaną, 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II oraz „dwupaliwowe” – 1.2 LPG o mocy 69 KM i 80-konny 0.9 Turbo Twin Air Methane. Jednostka „metanowa” jest pierwszym turbodoładowanym silnikiem dwucylindrowym na rynku, a jego niezaprzeczalną zaletą jest niska emisja CO2 (86 g/km) oraz niewielkie zużycie paliwa (3,1 kg/100 km) w cyklu mieszanym przy zasilaniu metanem.

Wyróżniona tytułem „Najlepszego silnika ekologicznego roku 2013″ (Best Green Engine of the Year 2013) jednostka ta łączy innowacyjność technologii MultiAir, turbodoładowania i downsizingu TwinAir z możliwością zasilania paliwem metanowym. I to właśnie dzięki technologii TwinAir Turbo możliwe jest stosowanie tego paliwa bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia i mocy napędu.

W porównaniu z wersją benzynową, dwucylindrowy TwinAir bi-fuel ma kilka elementów specjalnych, m.in. kolektor dolotowy, wtryskiwacze paliwa, moduł sterowania (ECM) i utwardzone gniazda zaworowe o specyficznej geometrii. Za sprawą nowoczesnych rozwiązań technologicznych (MutiAir i turbosprężarka) jest to gwarancja niezawodności oraz równie dobrych osiągów zarówno „na benzynie”, jak i „na metanie”.

Show-car Lancia Ypsilon „Elle”. Inspirowana przez prestiżowy „wybieg” debiutuje w Genewie pełna miejskiego blasku, pokazowa wersja Lancii Ypsilon Elle. To idealny przykład najwyższej jakości materiałów, unikalnej kolorystyki oraz mistrzostwa wykonania w każdym szczególe. W kształcie niemal ostatecznym, jest to zapowiedź możliwej postaci i wyposażenia samochodu, którego premiery rynkowej spodziewać się można tuż po wakacjach. Najbardziej dobitna ekspresja elegancji spod znaku Lancii – Ypsilon Elle jest częścią programu współpracy z magazynem modowym „Elle” czytanym przez kobiety zainteresowane poznawaniem trendów w modzie zanim staną się obowiązujące. Pierwsza edycja Lancii Ypsilon Elle w roku 2010 spotkała się z dużym uznaniem Klienteli europejskiej.

Pokazywana na kanwie tego sukcesu koncepcja Ypsilon Elle  pogłębia granice mody i stylu w poszukiwaniu nowych trendów współczesnego życia w mieście. Dowodem – dwutonowa kombinacja barwna nadwozia Black i Cipria GLAM – trójwarstwowa kompozycja metalizowana, której produkcja dopiero ruszy z okazji spodziewanej premiery rynkowej wersji Elle.

Identyczny lakier Cipria GLAM zdobi 16-calowe felgi z lekkiego stopu. Inne charakterystyczne elementy samochodu – plakietki  „Y” błotnikowe, na słupku środkowym i klapie tylnej nadwozia, obudowy lusterek bocznych, atrapa chłodnicy (grille), pierścienie przednich lamp przeciwmgielnych i zewnętrzne klamki drzwi otrzymały wykończenie chromowe. Stylowym dopełnieniem estetycznym jest chromowana końcówka wydechu.

Wytworny charakter wersji Elle widoczny jest także w środku, tapicerowanym szlachetna skórą i Alcantarą. Deska rozdzielcza pokryta jest ziarnistą skórą Cipria GLAM Frau z grafitowymi przeszyciami – zdobiącymi także krawędzie siedzeń, boczki drzwiowe i obrzeża mat podłogowych. Kierownica, gałka dźwigi biegów i daszek panelu wskaźników obszyte są czarną skórą  Salomon Frau z podwójnymi ściegami w kolorze Cipria GLAM.

Kolejnym ekskluzywnym akcentem wystawowej Lancii Ypsilon Elle jest welurowe pokrycie siedziska i oparcia siedzeń „Galuchat”. Materiał ten wymaga specjalnych technologii produkcyjnych celem zachowania faktury i odcieni kolorystycznych. Chromowane wykończenie ramek okiennych i listew ozdobnych, wyłożona Alcantarą półka tylna, zagłówki kryte materiałem „Galuchat” oraz podsufitka z mikrofibry Cipria GLAM dopełniają wyszukanej elegancji wystroju wnętrza samochodu.

Można więc bez wahania stwierdzić, że dla designerów Lancia Style Centre najważniejszy w procesie projektowym Ypsilona Elle był dobór materiałów wysokiej jakości i wyszukanych zestawów kolorystycznych. Albowiem kolor nigdy nie był li tylko kwestią estetyki Lancii Ypsilon. Była to także integralna część filozofii produktu, opartej na elegancji, blasku, wyrazistego charakteru, kreatywności i stylu oraz szerokim wyborze opcji indywidualizujących wybranych przez nabywcę pojazdu

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *