X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat Freemont AWD dane techniczne

2012-02-08
Strona główna -> Fiat -> Freemont

Jednostki napędowe
Gama modelowa samochodów Fiat Freemont obejmuje wersje z napędem na koła przednie (nowoczesny turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II ze zmienną geometrią łopatek turbiny o mocy 140 lub 170 KM i manualną skrzynią biegów) oraz wersje z napędem na cztery koła AWD z silnikami 2.0 MultiJet  II o mocy 170 KM lub 280-konnym benzynowym 3.6 V-6 i sześciostopniową przekładnią automatyczną, która zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia. Oprócz 3.6-litrowego silnika z rodziny Pentastar Chrysler Group, wszystkie inne jednostki napędowe są dziełem Fiat Powertrain/Fiat Group Automobiles.

Oba silniki wysokoprężne charakteryzują się optymalnym wyważeniem osiągów i przyjemności prowadzenia przy oszczędnym zużyciu paliwa. Dobrą  dynamikę jazdy gwarantuje rozwijany moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min (do 2000 obr/min dla silnika 140-konnego)  Są one ponadto przykładem niespotykanej elastyczności w warunkach normalnego użytkowania (1500-3000 obr/min), gdy oddawany moment nie spada nigdy poniżej 300 Nm, pozwalając unikać niepożądanej redukcji biegów. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h pojazdu w wersji napędu na koła przednie FWD o mocy 170 KM wynosi 11,1 sekundy, a osiągana prędkość maksymalna 195 km/h (niemal tyle samo, jak w przypadku wersji AWD) oraz 12.3 sekundy i 180 km/h w wersji FWD o mocy 140 KM.  
Również do wyjątkowych należą osiągi silnika benzynowego 3.6 V-6, który dostępny jest tylko w wersji modelowej Freemont AWD. Jednostka ta wytwarza moc 280 KM (206 kW) przy 6350 obr/min i moment obrotowy 342 Nm przy 4350 obr/min. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h tej wersji silnikowej wynosi zaledwie 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna 206 km/h.

Satysfakcja kierowcy
Zasługą konstruktorów firmy Fiat jest również optymalizacja osiągów dynamicznych pojazdu. Układ kierowniczy został zmodernizowany pod kątem bardziej bezpośredniej i precyzyjnej kalibracji zgodnie z oczekiwaniami europejskiej klienteli. Lepszą dynamikę i wyższy komfort jazdy zapewnia zmodyfikowane zawieszenie, dostosowane do przeciętnego standardu dróg Europy. Wprowadzone zmiany objęły m.in. wzmocnienie tulei oraz poprawę geometrii przedniego zawieszenia celem ograniczenia przechyłów nadwozia oraz dostosowania twardości sprężyn i amortyzatorów do europejskich standardów komfortu i prowadzenia. W konsekwencji zastosowania lepszych materiałów izolacyjnych oraz zmniejszenia drgań zespołu napędowego, wzrósł także komfort akustyczny we wnętrzu samochodu.

Bezpieczeństwo
Jak wykazuje pięciogwiazdkowa klasyfikacja bezpieczeństwa EuroNCAP, Fiat Freemont należy w tych kategoriach do ścisłej czołówki pojazdów oferowanych w Europie. Pięć gwiazdek to ocena najwyższa, jaką to niezależny instytut badań przyznaje w wyniku testów bezpieczeństwa począwszy od roku 1997. Klasyfikacja Fiata Freemont jest tym cenniejsza, iż od roku 2009 EuroNCAP przyjęło nowy system oceny obejmujący cztery kryteria: zabezpieczenie pasażerów dorosłych, zabezpieczenie dzieci i zabezpieczenie pieszych oraz nowość −  wyposażenie bezpieczeństwa. Ocenie poddawane jest także obecność i jakość elementów zapobiegających obrażeniom oraz łagodzących skutki wypadków, m.in. sygnalizacji niezapiętych pasów, systemu stabilizacji toru jazdy ESP czy ograniczników prędkości. Uzyskanie klasyfikacji pięciogwiazdkowej EuroNCAP staje sie z roku na roku coraz bardziej skomplikowane (2009, 2010-2011, 2012).

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze