X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat 500L w Polsce - dane techniczne, wymiary

2012-10-13
Strona główna -> Fiat -> 500L

O tym, że Fiat 500L jest zdecydowanie „Large” w kategoriach funkcjonalności, świadczy liczba 1500 możliwych konfiguracji wnętrza. I tak na przykład, aby przewieźć ładunek długości 2,4 metra, wystarczy złożyć oparcia tylnej kanapy i fotela przedniego pasażera. Złożone płasko do przodu oparcie tego fotela służyć może jako wygodny „stolik” dla notatek albo laptopa kierowcy.
Również i ładowność Fiata 500L jest w porównaniu z jego wymiarami zewnętrznymi najwyższa dla tej kategorii. Trójpoziomowy system „Cargo Magic Space” w bagażniku pozwala oddzielnie zapakować przedmioty delikatniejsze i cięższe, czyste i zabrudzone lub mokre i suche.  

Light: przyjazna technologia. „L” oznacza także „Light”, jako poczucie lekkości, zmierzającej do uproszczenia i poprawy jakości życia w rozumieniu, że innowacyjność nie może być sztuką dla sztuki, ale winna służyć człowiekowi. Powszechnie wiadomo, że marka Fiat znana jest z wyszukanych i nowoczesnych rozwiązań, które przez prostotę obsługi potrafią sprostać konkretnym potrzebom w dziedzinie codziennej mobilności i rosnącej świadomości społecznej oraz troski o środowisko naturalne i bezpieczeństwo za kierownicą.

W momencie swej premiery rynkowej,  Fiat 500L oferowany będzie z trzema jednostkami napędowymi o wyjątkowo niskiej emisji spalin i dwutlenku węgla, zwiastującej konkretne oszczędności dla nabywcy w trakcie codziennej eksploatacji. Są to dwa silniki benzynowe (105-konny TwinAir o pojemności 0,9 litra oraz 95-konny 1,4-litrowy) i jeden  turbodiesel (85-konny MultiJet II o pojemności 1,3 litra). Warto wspomnieć, że to właśnie dwucylindrowy, 105-konny TwinAir poszczycić się może rekordowo niską w swym segmencie emisją CO2 − zaledwie 112 g/km. Wyróżnionemu wieloma nagrodami, silnikowi temu przyznano światowy laur w dziedzinie oszczędnego zużycia paliwa i czystości spalin  w efekcie niewielkiej pojemności skokowej i zastosowania turbosprężarki o wysokiej wydajności.

„Light” to także łatwość użytkowania pokładowych technologii. Przykładem jest system multimedialny UConnect z ekranem dotykowym o przekątnej 5 cali (127 mm), pozwalający „zarządzać” radioodbiornikiem, telefonem komórkowym, odtwarzaczem multimedialnym, i-Podem lub smartfonem całkowicie bezprzewodowo, a w najbliższej przyszłości dostępny będzie także zintegrowany system nawigacji. To znakomity przykład „przyjaznych człowiekowi” interfejsów, stosowanych przez Fiata w formie dostatecznie uproszczonej, aby móc korzystać z nich łatwo i bez zbędnej zwłoki.

System UConnect umożliwia słuchanie ulubionych audycji radiowych za pośrednictwem smartfona. Sterowanie komendami głosowymi oraz przyciski na kierownicy to sposób na bezpieczną łączność ze światem i odbieranie nadchodzących SMSów bez odrywania od niej rąk. Już niedługo, dzięki  integracji ze smartfonem, będzie można korzystać z licznych aplikacji, by pozostawać w kontakcie ze znajomymi na Facebooku i Twitterze oraz otrzymywać w czasie rzeczywistym bieżące informacje, w tym również komunikaty drogowe i pogodowe.


Pięciocalowy ekran dotykowy to także kanał dostępu w czasie rzeczywistym do firmowego programu eco:Drive LIVE. Jest to najnowsza wersja tej „ekologicznej” aplikacji, stworzonej przez Fiata w roku 2009 i mającej obecnie ponad 80.000 użytkowników. Na podstawie gromadzonych danych program ten analizuje styl i sposób prowadzenia samochodu, podsuwając odpowiednie sugestie, pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 nawet o 16 procent.  W samochodzie 500L program eco:Drive staje się LIVE, co oznacza, że ocenę swojego stylu prowadzenia można otrzymywać na bieżąco, a więc osiągać pożądane efekty bez zbędnej zwłoki. Dane z jazdy można także zapisywać na pendrivie USB albo w pamięci smartfona i następnie poddawać je analizie online za pośrednictwem domowego komputera. Otrzymywane w ten sposób, dostosowane do sposobu jazdy porady i sugestie pozwalają obniżyć zużycie paliwa nawet o 16 procent.

« < 1 2 3 > »

Komentarze