X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW i8, dane techniczne, osiągi, spalanie

2013-08-09
Strona główna -> BMW

Za pomocą dźwigni skrzyni biegów, kierowca może wybrać pozycję D w celu automatycznego wyboru biegu, lub też może włączyć tryb SPORT. Tryb SPORT oferuje ręczny, sekwencyjny wybór biegów i jednocześnie zmienia ustawienia pojazdu i zawieszenia do bardzo sportowej jazdy. W trybie SPORT, silnik spalinowy i elektryczny działają ostro, reakcja na pedał gazu jest szybsza a impuls energii z silnika elektrycznego jest zwiększony do maksimum. W celu zachowania maksymalnego naładowania akumulatora tryb SPORT aktywuje również maksymalne odzyskiwanie energii podczas hamowania i jazdy wybiegiem: w tym celu generator silnika elektrycznego, który ładuje akumulator za pomocą energii kinetycznej, przełącza się na bardziej wydajne ustawienie. W tym samym czasie, czasy zmiany biegów są skrócone a Dynamiczne Sterowanie Przepustnicą (Dynamic Damper Control) otrzymuje ekstra-sportowe ustawienie. Dodatkowo, w tym trybie na programowalnym zestawie wskaźników wyświetlane są dodatkowe informacje związanych z prowadzeniem pojazdu, oprócz wyświetlacza obrotomierza.

Przełącznik Sterujący Doznaniami z Jazdy (Driving Expirience Control swith) na konsoli centralnej oferuje wybór dwóch ustawień. Po uruchomieniu aktywny jest tryb COMFORT, który zapewnia równowagę pomiędzy sportowymi osiągami i zużyciem paliwa, z nieograniczonym dostępem do wszystkich funkcji udogodnień. Alternatywnie, po naciśnięciu przycisku, można włączyć tryb ECO PRO, który w BMW i8, podobnie jak w innych modelach, wspiera styl jazdy zoptymalizowany pod względem wydajności. Sterownik układu napędowego koordynuje współpracę między silnikiem benzynowym i silnikiem elektrycznym aby uzyskać maksymalną oszczędność paliwa. Przy hamowaniu silnikiem, inteligentny system zarządzania energią automatycznie zdecyduje, odpowiednio do sytuacji na drodze i stanu pojazdu, czy odzyskać energię hamowania czy też swobodnie toczyć się z odłączonym napędem. W tym samym czasie tryb ECO PRO programuje elektryczne funkcje udogodnień, takie jak klimatyzacja, ogrzewanie siedzenia i podgrzewanie lusterek do pracy przy minimalnym zużyciu energii - bez uszczerbku dla bezpieczeństwa. Maksymalny zasięg jazdy BMW i8 przy pełnym zbiorniku paliwa i w pełni naładowanym akumulatorze to ponad 500 km (310 mil) w trybie COMFORT. W trybie ECO PRO, to może on zostać wydłużony 20 proc.

Tryb ECO PRO w BMW i8 może być również używany podczas pracy na samym silniku elektrycznym. Pojazd jest wtedy napędzany wyłącznie przez silnik elektryczny. Tylko wtedy, gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej określonego poziomu, lub w przypadku nagłego intensywnego wciśnięcia pedału gazu (kick-down), silnik spalinowy zostanie automatycznie aktywowany.

Wybrany w danym momencie tryb prowadzenia pojazdu sygnalizowany jest kierowcy na programowalnym zestawie wskaźników za pomocą charakterystycznego koloru i zestawu informacji specyficznych dla danego trybu. Trójwymiarowy wygląd wyświetlacza wzmacnia futurystyczny wygląd i odczucia pojazdu jako całości.

Wysokiej jakości technologia podwozia, DSC i Dynamic Damper Control w standardzie. Na wysokiej klasy technologię podwozia i zawieszenia BMW i8 składają się podwójny wahacz poprzeczny na przedniej osi i pięcioczłonowa oś tylna, których aluminiowe komponenty i geometria są specjalnie skonfigurowane, aby inteligentnie redukować wagę. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy oferuje łatwe manewrowanie w mieście i typową dla samochodów sportowych precyzję kierowania przy dużych prędkościach. Standardem jest układ Dynamic Damper Control: elektronicznie sterowana przepustnica zmienia swoje właściwości w zależności od wybranego trybu jazdy, aby dostarczyć żądaną dynamikę pojazdu.

System stabilizacji toru jazdy DSC (Dynamic Stability Control) obejmuje układy ABS, sterowanie hamulca w zakrętach (Cornering Brake Control – CBC), dynamiczne sterowanie hamulców (Dynamic Brake Control), Brake Assist, Brake Standby, Start-Off Assistant, kompensację zaniku hamowania (Fading Compensation) oraz funkcję osuszania hamulców. Aktywowany przyciskiem układ Dynamic Traction Control (DTC) podnosi progi DSC, dzięki czemu umożliwia do pewnego stopnia kontrolowany poślizg koła napędowego w celu łatwiejszego ruszania na śniegu lub luźnej ziemi lub też bardzo dynamicznego pokonywania zakrętów.

 

źródło: BMW Group

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze