X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW i8, dane techniczne, osiągi, spalanie

2013-08-09
Strona główna -> BMW -> X5 -> 3 (2013-dziś)

Zamysł pojazdu i układ sterowania napędem BMW i8 wyróżnia go jako postępowy, rewolucyjny wręcz samochód sportowy. BMW i8 zawsze osiąga optymalną równowagę między wydajnością i osiągami, niezależnie od sytuacji na drodze. Gdy zapotrzebowanie na moc na to pozwala, akumulator wysokiego napięcia jest ładowany przez silnik elektryczny. Rozrusznik, odpowiedzialny za uruchomienie silnika, może być również używany jako generator do ładowania akumulatora, niezbędne zasilanie jest dostarczane przez silnik BMW TwinPower turbo. Akumulator może być ładowany za pomocą silnika elektrycznego podczas jazdy wybiegiem. Te różne procesy zapobiegają rozładowaniu akumulatora BMW i8 w celu utrzymania mocy napędu elektrycznego. Zasięg jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym jest wystarczający do pokrycia większości wymagań jazdy miejskiej. Poza miastem, BMW i8 oferuje naprawdę imponujące sportowe osiągi, która są również bardzo wydajne dzięki dodatkowemu zastrzykowi mocy z silnika elektrycznego wspierającego silnik spalinowy. Przy takiej wszechstronności, BMW i8 należy do nowej generacji samochodów sportowych, która łączy wysokie osiągi z nowatorską wydajnością – w celu zwiększenia zarówno radość z jazdy jak i zrównoważonego rozwoju.

Kontrola wrażeniami z jazdy i przycisk eDrive: Wybór charakterystyk wydajności i osiągów - za jednym naciśnięciem przycisku. Tylne koła BMW i8 napędzane są silnikiem benzynowym poprzez sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przednie koła napędzane są przez silnik elektryczny za pośrednictwem zintegrowanej dwustopniowej przekładni automatycznej. W połączeniu maksymalna moc i moment obrotowy o wartościach odpowiednio 266 kW/362 KM i 570 Nm dostarczają osiągi napędu na wszystkie koła, które są zarówno dynamiczne jak i skuteczne. Inteligentny system sterowania układem napędowym BMW i8 zapewnia doskonałą koordynację obu źródeł zasilania. Zmienny podział pomocy pomiędzy silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym pozwala kierowcy cały czas odczuwać sportowy temperament BMW i8, przy okazji maksymalizując wydajność energetyczną całego systemu. Wykorzystując oba silniki, przyspieszenie 0 – 100 km / h (62 mph) zajmuje mniej niż 4,5 sekundy. Przyspieszenie liniowe jest zachowana nawet przy wyższych prędkościach, ponieważ wzajemna zależność pomiędzy dwoma źródłami zasilania skutecznie absorbuje jakiekolwiek zakłócenia przepływu mocy podczas zmiany biegów. BMW i8 posiada elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (155 mph), która może być osiągnięta i utrzymana, kiedy pojazd działa na samym na silniku benzynowym. Zmienne rozkład mocy na przednią i tylną oś, zgodnie ze zmieniającymi się warunkami jazdy umożliwia emocjonująco dynamiczne pokonywanie zakrętów. Po wejściu w zakręt, podział mocy przesunięty jest z korzyścią dla tylnych kół, aby zwiększyć precyzję skrętu. W celu energicznego przyspieszenia po wyjściu z łuku sterownik układu napędowego przywraca oryginalny rozkład mocy gdy tylko kąt skrętu się zmniejszy. BMW i8 oferuje niezwykły zakres regulacji układu napędowego i zawieszenia pojazdu w celu dostosowania wrażeń z jazdy do indywidualnych preferencji. Kierowca może używać elektronicznej dźwigni zmiany biegów przekładni automatycznej oraz z przełącznika Driving Experience – przełącznika sterowania trybami jazdy znanego z najnowszych modeli BMW – lub przycisku eDrive, obecnego wyłącznie w BMW i8.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze