X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW i8, dane techniczne, osiągi, spalanie

2013-08-09
Strona główna -> BMW

Rewolucyjny charakter BMW i8 podkreśla kolejna innowacja: zastosowanie nowego silnika spalinowego, który debiutuje w tym modelu. BMW i8 to pierwszy model BMW zasilany przez trzycylindrowy silnik benzynowy. Ta wysoce doła- dowana jednostka wyposażona jest w technologię najnowszej generacji BMW TwinPower Turbo. Jest wyjątkowo zwarta i rozwija maksymalną moc 170 kW/231 KM. Daje to moc 113 kW/154 KM na litr pojemności skokowej silnika, która jest porównywalna do wyczynowych silników samochodów sportowych i jest najwyższa ze wszystkich silników produkowanych przez BMW Group.

Nowy trzycylindrowy silnik wywodzi swoją charakterystykę z sześciocylin-drowych rzędowych silników BMW, z którymi jest ściśle związany a które to znane są z chętnego oddawania mocy, wysokich obrotów i dopracowania. Trzycylindrowa technologia BMW TwinPower Turbo składa się z wysokiej jakości układu turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku benzyny z precyzyjnych wtryskiwaczy umieszczonych pomiędzy zaworami, wraz z systemem sterowania VALVETRONIC, który poprawia wydajność i reakcję, dzięki płynnej regulacji skoku zaworu ssącego. Tak jak w przypadku silnika sześciocylindrowego, trzycylindrowa jednostka wolna jest od sił bezwładności pierwszego i drugiego rzędu. Niski opór toczenia, typowa cecha trzycylindrowego silnika, dodatkowo zmniejszony jest przez wałek wyrównoważający, a wielostopniowa przepustnica zintegrowana z automatyczną skrzynią biegów zapewnia bardzo gładką i wyrafinowaną pracę przy niskich obrotach. Technologia BMW TwinPower Turbo i niskie tarcie wewnętrzne zmniejsza zużycie paliwa i poprawia charakterystykę momentu obrotowego. Reakcja na pedał gazu jest ostra i trzycylindrowa jednostka szybko osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm.

Drugim źródłem napędu BMW i8 jest hybrydowy synchroniczny silnik elektryczny specjalnie opracowany i wyprodukowany przez BMW Group dla BMW i. Silnik elektryczny rozwija moc maksymalną 96 kW/131 KM i wytwarza maksymalny moment obrotowy ok. 320 Nm od początku pracy. Elastyczna moc jest natychmiast dostępna od uruchomienia silnika i pozostaje do dyspozycji przez cały czas, również przy wyższych zakresach obciążenia, co jest typową cechą silnika elektrycznego. Liniowe oddawanie mocy, które rozciąga się aż do wysokiego zakresu obrotów, jest zasługą specjalnych zasad projektowania silników ekskluzywnych dla BMW i. Technologia BMW eDrive technologia poprawia i ulepsza stale wzbudzony silnik synchroniczny przez specjalny układ i wielkość komponentów tworzących moment obrotowy. Powoduje to efekt własny magnesowania, zwykle ograniczony do silników reluktancyjnych. To dodatkowe wzbudzenie zapewnia to, że generowane pole elektromagnetyczne pozostaje stabilne nawet przy wysokich prędkościach obrotowych.

Poza zapewnieniem dodatkowego zastrzyku mocy wspomagającej pracę silnika benzynowego podczas przyspieszania, silnik elektryczny może również zasilać pojazd samodzielnie. Prędkość maksymalna wynosi wówczas 120 kilometrów na godzinę (ok. 75 mph). W tym bezemisyjnym, praktycznie bezgłośnym, całkowicie elektrycznym trybie BMW i8 ma maksymalny zasięg jazdy do 35 km (ok. 22 mil). Silnik czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego, który jest centralnie umieszczony pod podłogą pojazdu. Specyficzna dla modelu wersja akumulatora wysokiego napięcia została opracowana i wyprodukowana przez BMW Group. Akumulator posiada system chłodzenia cieczą i może być ładowany z konwencjonalnego domowego gniazdka elektrycznego, stacji ładowania BMW i WALLBOX lub publicznej stacji ładowania. Pełne ładowanie trwa mniej niż trzy godziny z gniazdka domowego i mniej niż dwie godziny z BMW i WALLBOX.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze