X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW i8, dane techniczne, osiągi, spalanie

2013-08-09
Strona główna -> BMW -> X5 -> 3 (2013-dziś)

Optymalna równowaga pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa: BMW i8 jako ekscytująca ewolucja strategii Efficient Dynamics. Minęło już więcej niż dziesięć lat od momentu, gdy BMW Group wprowadziła strategię rozwoju pojazdu Efficient Dynamics. Jej celem jest znaczna poprawa zarówno osiągów jak i wydajności nowych modeli BMW Group. Efficient Dynamics łączy ewolucyjne postępy wśród istniejących technologii z rozwojem nowych i rewolucyjnych koncepcji napędu. Rozwiązania Efficient Dynamics to m.in. efektywna lekka konstrukcja oraz koncepcje aerodynamiczne, wysokosprawne układy napędowe oparte o technologię TwinPower Turbo i BMW eDrive, a także inteligentne zarządzanie wszystkimi przepływami energii w pojeździe. Nowe, rewolucyjne technologie wprowadzane obecnie w modelach marki BMW i będą następnie znajdywać swoje miejsce w pojazdach głównych marek BMW Group.

BMW i tworzy również standardy w dążeniu do zerowej emisji CO w ruchu miejskim. Prace badawczo-rozwojowe prowadzone od 2007 roku w ramach projektu i dało podstawy do rewolucyjnych rozwiązań mobilnych, będących pod silnym wpływem zmian gospodarczych, społecznych i środowiska naturalnego na całym świecie. BMW Group prezentuje zintegrowane podejście, zawarte w nowej marce BMW i, której celem jest osiągnięcie niezbędnej równowagi pomiędzy indywidualnymi potrzebami i wymaganiami globalnej mobilności w przyszłości. BMW i skupia się na rozwiązaniach całkowicie elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Przełomowy projekt, inteligentna lekka konstrukcja, typowa przyjemność z jazdy BMW przy zerowej emisji, inteligentne zarządzanie energią oraz procesy produkcyjne oszczędzające zasoby i energię są połączone w innowacyjną całość o najwyższej jakości.

Architektura LifeDrive z aluminiową obudową układu napędowego i kabiną pasażerską z CFRP: więcej emocji, mniejsza waga i zoptymalizowany opór powietrza. Architektura LifeDrive opracowana specjalnie dla pojazdów BMW i oferuje idealną platformę pomocną przy redukcji wagi i jednocześnie osiągnięciu charakterystycznej stylizacji BMW i. Dzięki długości 4689 mm, szerokości 1942 mm i wysokości 1293 mm, BMW i8 ma proporcje typowego samochodu sportowe- go. Jego dynamiczna osobowość podkreślona jest również przez długą maskę, rzucające się w oczy elementy aerodynamiczne, wydłużoną linię dachu, krótkie zwisy i szeroki rozstaw osi wynoszący 2800 mm. Charakterystyczna dla BMW i forma zamyka to przełomowe połączenie sportowych osiągów i wydajności w charyzmatycznym projekcie pojazdu o układzie siedzeń 2+2.

BMW i8 łączy współczynnik oporu powietrza (oznaczanego Cd) o wartości 0,26 z wyjątkową równowagą aerodynamiczną. Precyzyjnie dopracowany przepływ powietrza wokół wszystkich części nadwozia pojazdu odpowiada za znakomity stosunek siły nośnej do oporu, gwarantując doskonałą dynamikę jazdy i stabilność.

Inteligentna lekka konstrukcja - od ogólnej koncepcji do najdrobniejszych szczegółów. Dzięki połączeniu aluminiowego modułu Drive i przedziału pasażerskiego z CFRP (moduł Life), BMW i8 jest również doskonałym przykładem inteligentnej lekkiej konstrukcji – jednej z naczelnych zasad strategii Efficient Dynamics. Zastosowanie lekkiego, zaawansowanego technologicznie materiału CFRP, który jednocześnie oferuje doskonałe zachowanie zderzeniowe, przynosi oszczędności w wadze pojazdu rzędu 50 procent w porównaniu do stali i około 30 procent w porównaniu do aluminium, przy zachowanej lub lepszej wytrzymałości. Oszczędności te niwelują skutki masy silnika elektrycznego i akumulatora wysokiego napięcia, dając BMW i8 masę własną poniżej 1490 kilogramów. Architektura LifeDrive przynosi również korzyści w zakresie rozkładu ciężaru. Akumulator znajduje się w dolnej środkowej części pojazdu, co prowadzi do niskiego i centralnie umiejscowionego środka ciężkości, co zwiększa bezpieczeństwo. Żaden obecny model BMW Group nie posiada tak nisko osadzonego środka ciężkości.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze