X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW Group, nowy rekord sprzedaży

2013-01-12
Strona główna -> BMW -> Serii 3 -> F30 (2012-dziś)

Rolls-Royce pozostaje wyraźnym liderem rynku w segmencie samochodów z najwyższej, luksusowej półki. W 2012 roku osiągnięto rekordową sprzedaż na poziomie 3575 samochodów, a tym samym trzeci raz z rzędu pobito kolejny rekord w 108-letniej historii marki Rolls-Royce. W grudniu sprzedano 534 egzemplarze marki Rolls-Royce (+12%). Dużą popularnością cieszyły się m.in. modele Phantom i Ghost. Zaprezentowany w marcu na genewskim Salonie Samochodowym model Phantom serii II spotkał się z doskonałym przyjęciem klientów z całego świata. Aby sprostać wysokiemu zapotrzebowaniu, zwiększono odpowiednio moce produkcyjne zakładu w Goodwood. Sprzedaż indywidualnie skonfigurowanych samochodów osiągnęła w roku 2012 nowy, rekordowy wynik.

Rok 2012 stanowił dla BMW Group kontynuację globalnej zrównoważonej strategii sprzedaży.  Mimo trudnych warunków ekonomicznych na różnych rynkach europejskich BMW Group zwiększyła sprzedaż w tym swoim największym obszarze sprzedaży o 864 812 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 857 792/ +0,8%). W Wielkiej Brytanii przedsiębiorstwo odnotowało rekordową sprzedaż wszech czasów z wynikiem 174 215 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 167 108 / +4,3%), ponownie zostawiając z tyłu konkurentów w segmencie premium. Na dynamicznym rynku rosyjskim sprzedaż modeli BMW Group wzrosła o 33,1%, osiągając nowy rekord 40 144 pojazdów (w poprzednim roku 30 167).

Na rynkach azjatyckich BMW Group również odnotowała wzrost ubiegłorocznych parametrów sprzedaży o 31,6% do 491 512 dostarczonych pojazdów (w roku ubiegłym 373 613). Z tego 326 444 samochodów marki BMW i MINI dostarczono na rynek chiński, co oznacza wzrost rzędu 40,4% (w ubiegłym roku: 232 586). BMW Group odnotowała dwucyfrowy procentowy wzrost również na kilku innych rykach azjatyckich, m.in. w Korei Południowej (+22,3%/ 33 500), na Bliskim Wschodzie (+14,2%/ 21 314) i w Japonii (18,9%/ 56 607).

Podobny, dwucyfrowy wzrost BMW Group odnotowała w Ameryce z 424 379 sprzedanymi egzemplarzami (+11,9% / w roku ubiegłym 379 332). W samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła o 13,8% do 347 583 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 305 418). Tym samym BMW stało się wiodącą marką klasy premium na rynku USA.

Sprzedaż na kontynencie afrykańskim wzrosła o 14,5% do 37 649 pojazdów (w ubiegłym roku: 32 890), a w regionie Oceanii o 8,0% do 23 000 egzemplarzy (w ubiegłym roku: 21 297).

 

źródło: BMW Group

« < 1 2 > »

Komentarze