X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW ActiveHybrid 3 - moc i oszczędność

2012-07-10
Strona główna -> BMW -> Serii 3 -> F30 (2012-dziś)

W trybie jazdy ECO PRO tryb jazdy wybiegiem jest możliwy do prędkości 160 km/h, natomiast w trybie jazdy Comfort wyłączenie silnika może nastąpić w zakresie prędkości 60 do 80 km/h, gdy pedał hamulca zostanie lekko wciśnięty. W trybach jazdy Sport oraz Sport+ opisana funkcja jazdy wybiegiem nie jest realizowana.

Nawet w czasie jazdy wybiegiem wszystkie funkcje komfortowe są w pełni realizowane przez samochód. Gdy stoi on z wyłączonym silnikiem, a także w czasie jazdy w trybie elektrycznym, klimatyzator zasilany z akumulatorów bez przeszkód może utrzymywać zadane warunki klimatyczne we wnętrzu samochodu. Klimatyzator pracujący na postoju, to także możliwość schłodzenia wnętrza jeszcze przed zajęciem miejsca w samochodzie.

Inteligentne zarządzanie energią z aktywną analizą warunków drogowych.
W BMW ActiveHybrid 3, zaawansowana elektronika wysokiej mocy została wprowadzona na kolejny poziom zaawansowania. Oprócz koordynowania pracy silnika spalinowego i elektrycznego z precyzyjnym uwzględnieniem aktualnych warunków jazdy, systemy mogą aktywnie analizować i z wyprzedzeniem dostosowywać się do sytuacji, jaka zaistnieje w najbliższej przyszłości, co pozwala gospodarować dostępnymi zasobami energii w sposób jeszcze bardziej efektywny. Takie rezultaty osiągnięto przesyłając dane z dostępnego w opcjach wyposażenia systemu nawigacyjnego Professional do systemów elektronicznych sterujących pracą hybrydowego układu napędowego. Kiedy system nawigacyjny zostanie włączony i rozpocznie podpowiadanie trasy do wskazanego celu, układy elektroniczne otrzymają dostęp do danych, jakimi dysponuje system nawigacyjny. Analiza tych danych pozwoli przewidzieć zmiany sytuacji drogowej lub zmianę stylu jazdy która w związku z tym nastąpi. W oparciu o wyniki takiej analizy, której dokładność zależy od ilości i precyzji informacji dostępnych systemowi nawigacyjnemu, układy elektroniczne zawiadujące hybrydowym układem napędowym mogą z wyprzedzeniem przygotować samochód na zmianę warunków drogowych w sposób zapewniający najefektywniejsze wykorzystanie energii w przeanalizowanym przedziale czasowym.

Czynniki, które mogą zmienić strategię systemów nadzorujących układ napędowy, to między innymi topografia trasy oraz obowiązujące na niej ograniczenia prędkości. Przykładowo, jeśli system „wie”, że samochód będzie zjeżdżał z długiego wzniesienia, to całą dostępną w akumulatorach energię elektryczną zainwestuje we wspomaganie silnika spalinowego, by ponownie naładować akumulatory na zjeździe, nie tracąc przy tym nawet kropli paliwa.

Na długich zjazdach silnik elektryczny może pracować jako generator prądu ładującego akumulatory wysokonapięciowe w taki sposób, by utrzymywać stałą prędkość samochodu. Strategia działania systemów nadzorujących obejmuje także wykorzystanie całej dostępnej energii elektrycznej tuż przed dojechaniem do celu podróży, poprzez pokonanie „ostatniego okrążenia” na zasilaniu elektrycznym.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze