X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A3 Sportback TCNG, Audi future energies

2012-11-05
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Koncern chce wykorzystywać część energii elektrycznej wytwarzanej w ramach projektu Desertec do produkcji i jako paliwo do napędu pojazdów e-tron. Równocześnie nadwyżki energii słonecznej można w razie potrzeby gromadzić w sieci gazowej, zgodnie z zasadą połączenia zasobów prądu i gazu, która w ramach projektu Audi e-gas będzie praktycznie wdrażana począwszy od roku 2013.

Bilans środowiskowy. Audi, już na etapie prac badawczo-rozwojowych nad nowymi pojazdami, przywiązuje dużą wagę do ekologii. Dla każdego modelu opracowuje się bilans środowiskowy, w którym ocenia się wszystkie fazy życia pojazdu. Etap prac badawczo-rozwojowych, etap produkcji pojazdu, recykling i najważniejszy czynnik - faza użytkowania. Swoje zalety pokazują tu lekkie i efektywne modele Audi, zwłaszcza jeśli w przyszłości będą napędzane przy pomocy odnawialnych nośników energii, wdrażanych przez markę z czterema ringami w logo.

W bilansie środowiskowym, zwanym też bilansem ekologicznym czy oceną cyklu życia (Life Cycle Assessment, LCA), analizuje się wpływ dowolnego produktu na środowisko naturalne w ciągu całego cyklu jego życia. Bilans służy do ilościowej oceny aspektów ekologicznych, takich jak emisja gazów powodujących efekt cieplarniany (m. in. CO2), zużycie energii, zakwaszenie czy smog fotochemiczny. Podczas opracowywania bilansów środowiskowych, Audi wykorzystuje standardową procedurę określoną w międzynarodowej normie ISO 14040.

W dzisiejszych czasach, odbiorcy oceniając samochody, w znacznej mierze kierują się zużyciem paliwa. Audi spogląda w przyszłość i nie ogranicza się tylko do kwestii emisji dwutlenku węgla wydobywającego się z rur wydechowych. Marka uwzględnia wszystkie aspekty, takie jak pozyskiwanie surowców, produkcja poszczególnych komponentów i ich montaż, przepływ energii w urządzeniach produkcyjnych, recykling i fazę użytkowania.

W procesie produkcji, Audi surowo przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju. Na dużych powierzchniach dachów hal zamontowane są instalacje fotowoltaiczne. W zakładach Audi w Ingolstadt i Neckarsulm stosowane są liczne technologie zwiększające wydajność i umożliwiające odzyskiwanie energii. W obu zakładach, w doskonały sposób wykorzystuje się ciepło przesyłane na odległość. Pociągi przewożące samochody do portu przeładunkowego w Emden napędzane są prądem elektrycznym wytwarzanym zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Już od wielu lat praktykuje się tu wzorcowy recykling – każde Audi można nawet w 95 procentach poddać temu procesowi.

Ok. 80 procent emitowanych gazów stanowią związki powstające podczas fazy użytkowania samochodu. Stanowią one zasadniczą część bilansu środowiskowego każdego pojazdu. Dzięki optymalizacji ciężaru pojazdów, efektywności napędu i metodom wytwarzania paliw lub prądu, możliwe było osiągnięcie znacznie niższych wartości.

Właśnie na tym polu wyraźnie widoczna jest przewaga Audi. Ultralekka konstrukcja, efektywny napęd, a w przyszłości stosowanie odnawialnych nośników energii. W nowym Audi A3, zależnie od silnika lżejszym nawet o 80 kg od poprzedniego modelu, zawartość gazów powodujących efekt cieplarniany w spalinach zmalała nawet o dziewięć procent (w wersji z silnikiem 1.4 TFSI).

Również Audi A6odchudzono – nawet aż o 80 kg. Karoseria tego modelu, w ponad 20 procentach składa się z aluminium. Wykorzystanie tego lekkiego materiału związane jest co prawda z wyższymi niż w przypadku stali nakładami energii na etapie produkcji wstępnej, ale niższe zużycie paliwa rekompensuje ten fakt już po niewielkiej liczbie przejechanych kilometrów. W przypadku Audi A6 3.0 TDI quattro z przekładnią automatyczną S tronic, wartość potencjału tworzenia efektu cieplarnianego GWP zmniejszyła się łącznie o 13 procent, co oznacza siedem ton mniej dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery.

 

źródło: Audi

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze