X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 C6 dane techniczne

2004-05-26
Strona główna -> Audi -> A6 -> C6 (2004-2010)

Silniki TDI

3.0 TDI
. Nowy sześciocylindrowy silnik 3.0 TDI stanowi prawdziwy pakiet mocy dla sportowej klasy Business. Silnik ten wyróżnia się wśród konkurentów robiącym wrażenie potencjałem mocy i momentem obrotowym: 225 KM i 450 Nm. Maksymalny moment obrotowy jest do dyspozycji tuż powyżej poziomu wolnych obrotów - od 1400 1/min, co daje kierowcy możliwość dobrego przyspieszania przy każdej prędkości obrotowej.

Oznacza to, że mimo sprzęgła hydrokinetycznego w skrzyni automatycznej, można uzyskać osiągi, które nie występują powszechnie nawet wśród samochodów sportowych : wskazówka prędkościomierza przesuwa się do kreski oznaczającej 100 km/h w ciągu 7,3 sekundy od startu, a prędkość maksymalna A6 3.0 TDI wynosi 243 km/h. Jednocześnie na uwagę zasługuje wzorowy poziom głośności pracy i spełnianie ostrych standardów emisji spalin EU4. Czterozaworowy silnik V6 z turbodoładowaniem i sterowanym według odpowiedniej charakterystyki, chłodzonym układem recyrkulacji spalin, należy - jako pierwszy sześciocylindrowy TDI - do nowej rodziny silników widlastych Audi oraz posiada łańcuchowy napęd wałków rozrządu i pompy oleju.

Również V6 TDI odznacza się - podobnie jak wszyscy przedstawiciele nowej rodziny jednostek widlastych - wyjątkowo kompaktowymi wymiarami: długość silnika wynosi tylko 444 milimetry. To także ważny krok w kierunku uzyskania małego ciężaru 219 kilogramów. 3.0 TDI jest jednym z najlżejszych diesli V6. Zyskuje na tym w równej mierze masowy wskaźnik mocy jak i rozłożenie mas samochodu – dwa parametry, które mają podstawowe znaczenie dla dynamiki jazdy.

2.0 TDI. Dający radość z jazdy, ekonomiczny, o dużej kulturze pracy i przyjazny dla środowiska - czterocylindrowy 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami. Również on wyróżnia się dużą mocą i wysokim momentem obrotowym oraz łączy te zalety z wybitnie niskim zużyciem paliwa. Pokonanie ponad 1.100 kilometrów na jednym tankowaniu zbiornika nie jest dla nowego Audi A6 2.0 TDI problemem.

Jako pierwszy TDI z głowicą czterozaworową, ten czterocylindrowy silnik prezentuje swoje podstawowe cnoty jeszcze wyraźniej niż poprzednik o pojemności 1,9 litra i mocy 96 kW (130 KM). Jego moc o wartości 103 kW (140 KM) i moment obrotowy 320 Nm – będący do dyspozycji między 1750 i 2500 1/min – czynią go najmocniejszym i najbardziej dynamicznym czterocylindrowym silnikiem Diesla, jaki zastosowano dotychczas w Audi. Osiągi mówią same za siebie : tylko 10,1 sekundy potrzebuje 2.0 TDI z manualną 6-stopniową skrzynią biegów na uzyskanie prędkości 100 km/h i przyspiesza nieprzerwanie dalej, aż do maksymalnej prędkości 208 km/h. Najzupełniej naturalne są również dla 2.0 TDI niskie zużycie paliwa – co 100 km ubywa ze zbiornika ok. 6,1 litra oleju napędowego (średnio) – oraz spełnienie norm dotyczących emisji spalin EU4.

Ponadto czterocylindrowy silnik nowego Audi A6 charakteryzuje kultura pracy, która całkowicie odpowiada wymaganiom stawianym samochodom klasy wyższej. Moduł wyrównoważający z dwoma przeciwbieżnie obracającymi się wałkami troszczy się o skuteczną redukcję drgań silnika: jest to odczuwalne szczególnie przy wysokich obrotach, ponieważ tam udało się zmniejszyć drgania od sił bezwładności 2. rzędu o przeszło 80 procent. Audi A6 2.0 TDI z napędem przednim i z 6-biegową manualną skrzynią biegów będzie oferowany od połowy 2004 roku.

Skrzynie biegów. Niskie zużycie paliwa i znakomita dynamika jazdy nowego Audi A6 to m.in. efekty zastosowania 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów lub 6-stopniowej przekładni automatycznej o dużej rozpiętości przełożeń.

Sześć biegów w wyposażeniu seryjnym. W A6 zastosowano nową generację manualnych skrzyń biegów - ML. Skrót ten oznacza skrzynię manualną montowaną wzdłużnie (z niem.: „Manuell/Langseinbau”). Te w sposób sportowy, ciasno zestopniowane skrzynie przekładniowe najnowszej generacji wyróżniają się bardzo precyzyjnym przełączaniem za pomocą krótkich i jednoznacznie zdefiniowanych ruchów dźwigni zmiany biegów. Dzięki specjalnemu łożyskowaniu widełek włączających dźwignia biegów jest skutecznie odizolowana od drgań układu przeniesienia mocy. Zredukowane tarcie wewnętrzne pozwoliło na zwiększenie sprawności. Oznacza to, że moc silnika może być jeszcze efektywniej zamieniana na siłę napędową kół.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze