X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo z unikalnym systemem Alfa DNA

2013-01-15
Strona główna -> Alfa Romeo -> Giulietta

Tryb „All Weather” w następujący sposób zmienia ustawiania systemów samochodu:
Układy dynamicznej kontroli trakcji VDC (Vehicle Dynamic Control) i ASR (Acceleration Slip Regulation):

  • Systemy ustawione w celu zapewnienia maksymalnej trakcji samochodu.
  • System CBC (Cornering Brake Control) - kontrola hamowania w zakręcie, jest włączany, gdy samochód wykonuje skręt podczas hamowania. W takim wypadku, natężenie hamowania jest rozdzielane  na każde koło z osobna, by utrzymać stabilność pojazdu, minimalizując podsterowność, czy nadsterowność.

Elektroniczny układ kierowniczy:

  • Ustawiony pod kątem zapewnienia maksymalnego komfortu i łatwości prowadzenia.

System DST (Dynamic Steering Torque – aktywne sterowanie elektroniczne):

  • Lepsza kontrola hamowania połączona z system dynamicznej kontroli trakcji VDC.
  • Standardowa kontrola przyspieszenia bocznego.
  • Korekcja układu kierowniczego – lekki impuls na kierownicy podpowiada kierowcy wykonanie prawidłowego manewru.

Silnik:

  • Standardowa reakcja umożliwiająca płynne przyspieszanie w warunkach o obniżonej przyczepności.

Alfa DNA – Tryb „Dynamic” - sportowe serce Alfy. Jeśli kierowca woli jednak bardziej sportową jazdę, wówczas przestawia przełącznik  na tryb Dynamiczny: w tym ustawieniu, DNA „spina mięśnie całego auta”, dzięki obniżeniu roli systemów VDC i ASR (pozostają aktywne) oraz jednoczesnemu włączeniu elektronicznego systemu Q2 (elektroniczna blokada dyferencjału). Co więcej, w trybie dynamicznym Alfa DNA działa też na układ kierowniczy i silnik, by zagwarantować pełne i przyjemne sportowe doświadczenia. Wspomaganie układu kierowniczego jest osłabione i daje kierowcy bardziej sportowe uczucie, oddając mu pełną kontrolę.

W modelu Giulietta pojawiła się nowa funkcja Pre-Fill (aktywna w trybie Dynamic), która korzysta z systemu VDC, by dać kierowcy najszybszą możliwą reakcję układu hamulcowego. Jednostka kontrolna rozpoznaje intencje kierowcy dotyczące hamowania, po prędkości, z jaką puszcza pedał przyspieszenia. W tym momencie system VDC automatycznie zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym o kilka barów, by zapewnić szybszą reakcję hamulców i krótszy czas hamowania.

Tryb „Dynamic” w następujący sposób zmienia ustawiania systemów samochodu:

« < 1 2 3 > »

Komentarze