X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

2010-06-02
Strona główna -> Alfa Romeo -> Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Najbezpieczniejszy kompakt wszechczasów.

Alfa Romeo Giulietta otrzymała prestiżowe pięć gwiazdek Euro NCAP, a całkowita ilość zdobytych punktów wyniosła 87/100. Jest to wspaniały wynik, który czyni Alfę Giuliettę najbezpieczniejszym kompaktem wszechczasów.

Ta ocena jest jeszcze ważniejsza, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że od 2009 roku organizacja Euro NCAP przyjęła nowy wskaźnik, który ocenia jednocześnie poziom ochrony dorosłych, dzieci i pieszych wraz z nowym aspektem - prewencji wypadkowej i zmniejszeniu obrażeń poprzez ocenę takich elementów jak sygnalizator zapięcia pasów bezpieczeństwa, ESP i ogranicznik prędkości. Ponadto zdobycie 5 gwiazdek jest każdego roku coraz trudniejsze i zależy od roku w którym wyniki będą publikowane (2009, 2010-2011, 2012). Według tego scenariusza wynik osiągnięty przez Alfę Romeo Giuliettę (97% dorośli, 85% dzieci, 63% piesi i 86% bezpieczeństwo aktywne) pozwoli jej na zdobycie 5 gwiazdek także w roku 2012, kiedy system oceny osiągnie najbardziej rygorystyczny poziom.

Chodzi więc o ważne wyróżnienie, które raz jeszcze potwierdza szczególne zaangażowanie Alfy Romeo w aspekty związane z bezpieczeństwem wszystkich użytkowników drogi. Alfa Romeo Giulietta jest samochodem zaprojektowanym i skonstruowanym, w taki sposób aby zapewnić najwyższy poziom w zakresie bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego. Dowodem na to jest przykładowo zastosowanie najbardziej zaawansowanych urządzeń elektronicznych kontrolujących dynamikę jazdy (od trakcji do hamowania): system „Vehicle Dynamic Control", który zarządza ważnymi funkcjami takimi, jak „Hill Holder", kontrola trakcji, wspomaganie nagłego hamowania, „MSR" przeciwdziałający blokowaniu się kół napędowych przy redukcji biegów, aktywny system wspomagania układu kierowniczego („Dynamic Steering Torque"), „Electronic Q2" - elektroniczny system, który powoduje zachowanie bardzo podobne do samoblokującego się mechanizmu różnicowego i najnowszy system „PREFILL", który po zwolnieniu pedału przyspieszenia wysyła sygnał do układu hamulcowego samochodu, skracając czas reakcji systemu i w konsekwencji skracając drogę hamowania.

Tysiące godzin wirtualnych symulacji pozwoliły na stworzenie nowej platformy "Compact", która debiutuje w Giuliettcie - samochodzie, który „wykorzystał" jedynie 4 prototypy. Następnie ta wirtualna projekcja została fizycznie sprawdzona na pojazdach wyprodukowanych w fabryce w Cassino, podczas dwustu testów komponentów i podsystemów, ponad stu symulacjach zderzeń typu „Hyde" i ponad osiemdziesięciu próbach zderzeniowych (zderzenia czołowe, boczne, wywrócenia, zderzenia z pojazdem poprzedzającym, mając na uwadze różne prędkości, z którymi mogą nastąpić zderzenia, różne typy przeszkód i troskę o pasażerów, którzy mogą charakteryzować się różnymi cechami fizycznymi). Liczby te świadczą o silnym zaangażowaniu firmy, aby Alfa Romeo Giulietta była jednym z najbezpieczniejszych samochodów w Europie. Pozycję tę zawdzięcza zastosowaniu najbardziej zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Krótko mówiąc całkowita ochrona, a świadczy o niej 6 poduszek powietrznych na wyposażeniu standardowym, (z których dwie typu Multistage); trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami; S.A.H.R. („Self Aligning Head Restraint") - system wbudowany w oparcie przednich siedzeń, który w przypadku zderzenia, przybliża zagłówki do karku pasażerów zmniejszając w ten sposób siłę uderzenia. Nie zapominajmy też o trosce o pasażerów i pieszych przejawiającej się w budowie karoserii, pokrywy silnika, drzwi i deski rozdzielczej, jak również siedzeń i kolumny kierownicy. Skuteczność wszystkich tych urządzeń jest dodatkowo zwiększona dzięki strukturze czołowej o trzech liniach obciążeniowych. Gwarantuje to jednolitą strukturę czołową będącą w stanie określić reakcję samochodu w przypadku zderzenia czołowego niezależnie od typu uderzonej przeszkod/ypojazdu. Pozwala to na przełom zarówno, jeśli chodzi o tzw. "partner protection" czyli szkody wyrządzone drugiemu pojazdowi uczestniczącemu w kolizji, jak również z punktu widzenia tzw. "self protection" („ochrony własnej") ponieważ kontrolowana deformacja sprawia, że ochrona jest bardziej skuteczna niezależnie od typu zderzenia.

Wreszcie, w dziedzinie bezpieczeństwa prewencyjnego, w Alfie Romeo Giuliettcie zastosowane zostały przednie reflektory z funkcją świateł do jazdy dziennej („Daytime Running Lights"), która przy uruchamianiu pojazdu, automatycznie włącza światła do jazdy dziennej - odpowiada to europejskim standardom, które wejdą w życie w roku 2012 i światła tylne typu LED które, w porównaniu z żarówkami tradycyjnymi dają większą intensywność światła zapewniając tym samym wyższy poziom bezpieczeństwa.

 

źródło: Alfa Romeo

Komentarze