X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo 4C „Launch Edition”, premiera

2013-03-05
Strona główna -> Alfa Romeo -> 4C

Zaokrąglona i „ponętna” tylna bryła samochodu pokrywa i jednocześnie otula główną cześć samochodu, czyli część mechaniczną i silnik widoczny przez tylną szybę pojazdu. Efekt ten osiągnięto dzięki podkreślonej „muskulaturze” nad kołami nadającej tylnej części pojazdu wrażenie mocy i siły.

Część tylna pojazdu opiera się na okrągłych światłach i bocznych wlotach powietrza potrzebnych do chłodzenia intercoolera i dostarczania powietrza do układu ssącego silnika.

Z tej tylnej, „naładowanej energią” bryły oraz z dwóch bocznych wlotów powietrza wychodzą dwa długie „mięśnie” nadające szybkości i dynamizmu części bocznej, tworząc w części czołowej miejsce na przyjęcie reflektorów przednich, a w części centralnej dwa wyraźne wgłębienia, biegnące wzdłuż maski silnika i tworzące charakterystyczne „V” naturalnie schodzące się wokół  „scudetto”. Wraz z dwoma bocznymi wlotami powietrza, „scudetto” tworzy znany motyw  “Trilobo”, znak rozpoznawczy Alfy Romeo.

Wnętrze pojazdu. Istota designu i użytych materiałów widoczna jest również wewnątrz pojazdu, gdzie wszystko pomyślane jest i ukierunkowane na czerpanie maksymalnej przyjemności z jazdy.
W szczególności, wewnątrz na pierwszy plan wysuwa się włókno węglowe zastosowane do realizacji przestrzeni wokół kierowcy i pasażera, które nadaje zaawansowanemu technologicznie wnętrzu, unikalnego  i lekkiego charakteru. Deska rozdzielcza oraz panele drzwi posiadają wykończenia typu „asfalt”, przypominające główne powołanie Alfy Romeo 4C, zaprojektowanej w celu dostarczenia maksymalnej przyjemności z jazdy. Fotele gwarantują postawę odpowiednią dla jazdy sportowej, wzmacniając kontakt kierowcy z samochodem i jego lepsze „czucie” drogi, nie wpływając jednak negatywnie na komfort jazdy podczas normalnego użytkowania pojazdu.


Deska rozdzielcza, prosta i charakteryzująca się optymalnym wykorzystaniem wszystkich funkcji, znajduje swoje odzwierciedlenie w koncepcji driver oriented, dzięki cyfrowym wskaźnikom i przełącznikom zmiany biegów umieszczonych na kierownicy o odpowiednim kształcie.
Kokpit silnie nawiązujący stylem do świata motocyklowego oraz samochodów wyścigowych, dostarcza wszystkich informacji potrzebnych do jazdy i kontroli pojazdu. Poprzez zastosowanie grafiki silnie i bezpośrednio wpływającej na zmysł wzroku kierowcy, informacje przykuwają jego uwagę i umożliwiają kontrolę nad pojazdem bez konieczności skupiania się na sterowaniach zbędnych w tego typu samochodzie. Zestaw pedałów, podnóżki dla kierowcy i pasażera wykonane są z aluminium, podkreślając dodatkowo sportowy charakter samochodu w każdym minimalnym szczególe.

Wymiary i aerodynamiczny kształt. Kompaktowe wymiary wpływają na wyjątkowość tego dwuosobowego samochodu coupé na tle jego konkurentów: długość 399 cm, szerokość 200 cm, wysokość 118 cm i rozstaw osi wynoszący 238 cm.  Są to wymiary, które z jednej strony podkreślają zalety kompaktowego samochodu, a z drugiej jego elastyczność. Poza tym, dzięki doskonałej pracy projektantów, samochód osiąga maksymalny poziom efektywności aerodynamicznej, odnotowując ujemny Cz (współczynnik siły nośnej), który tak, jak w samochodach wyścigowych, przyczynia się do zwiększenia stabilności i przyczepności przy wyższych prędkościach.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze