X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo 4C: doskonałość „Made in Italy”

2013-06-20
Strona główna -> Alfa Romeo -> 4C

Włókno węglowe „pre-preg” może być ułożone w optymalnym kierunku strukturalym w stosunku do sił działających na karoserię, uzyskując rezultat, który materiał metalowy dałby tylko przy układzie warstwowym, zróżnicowanych grubościach i dodanych wzmocnieniach. Poza tym, polimeryzacja w autoklawie pozwala wyprodukować w ramach jednego procesu struktury pudełkowe, które wg normy składają się z wielu elementów, często z różnych materiałów, wyprodukowanych i zmontowanych podczas wielu faz. Zdarza się na przykład, że słupek drzwi, który w wersji standardowej jest wykonany ze stali, składa się z 6 elementów połączonych między sobą i z nadwoziem podczas wielu faz procesu produkcyjnego. Dzięki polimeryzacji w autoklawie, słupek drzwi jest jednoczęściowym elementem, częścią struktury nośnej. W zasadzie, nadwozie z włókna węglowego stanowi jedną całość i jako takie reaguje na naprężenia zewnętrzne, co korzystnie wpływa na przenoszenie obciążenia dynamicznego.

Aluminium.Zastosowanie materiałów o wysokiej sztywności skrętnej i zmniejszonym ciężarze właściwym charakteryzuje elementy strukturalne Alfy Romeo 4C. Jednym z przykładów jest zastosowanie aluminium do siatki wzmacniającej dach oraz szkielet przedni i tylny. Również w tym przypadku, w celu zmniejszenia masy i zwiększenia sztywności, wykonane zostały pewne zabiegi, zarówno w fazie projektowej elementów, jak i w procesie produkcyjnym. Projektanci stworzyli nowy przekrój podpór, który zastępuje tradycyjny przekrój prostokątny: w ten sposób szkielet jest lżejszy i tym samym bezpieczniejszy. Poza tym, są produkowane przy zastosowaniu innowacyjnego procesu „Cobapress”, który łączy korzyści wynikające z odlewania i kucia pod prasą, która dodatkowo zgniata stop z aluminium, zamykając wszystkie pozostające pory. Wszystko to powoduje zmniejszenie ciężaru elementu na korzyść jego właściwości mechanicznych. Wreszcie, wykorzystywany jest proces zgrzewania liniowego zimnego metalu, który pozwala na bardzo precyzyjne zgrzewanie, nie powodujące deformacji elementów i gwarantujące optymalne uzupełnienie ewentualnych luk.


Aluminium odgrywa również główną rolę w tarczach hamulców przednich, typu hybrydowego, z aluminiową piastą i żeliwną tarczą. Chodzi tu o opatentowaną przez SHW technologię, która gwarantuje redukcję masy tarczy nawet o 2 kg, jak i lepsze hamowanie. Ponadto, wyszukana technologia wykończenia powierzchniowego metodą szczotkowania zwiększa przyczepność i „czucie” pedału, natomiast innowacyjny system połączenia pomiędzy tarczą a piastą gwarantuje bardziej komfortowe i bezpieczne hamowanie. W rzeczywistości, różnica rozszerzalności termicznej pomiędzy żeliwem a aluminium jest regulowana przez specjalne stalowe sworznie radialne, które precyzyjnie przenoszą działanie hamujące.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze