X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat Panda 4x4, Trekking, Natural Power oraz EasyPower

2012-10-19
Strona główna -> Fiat -> Panda -> 3 (2012-dziś)

Pięciodrzwiowa Panda ma długość 368, szerokość 167 i wysokość 160 centymetrów. Rozstaw osi wynosi 230 cm, a rozstaw kół przednich i tylnych - odpowiednio 141 i 140 centymetrów. Charakteryzująca się wyrazistą linią geometrii obu zderzaków oraz panelami w fakturze aluminium na kształt osłon zespołów podwozia, nowa Panda 4x4 oferowana jest w dwóch nowych kolorach karoserii: pastelowym pomarańczowym Sicilia Orange i metalizowanej zieleni Toscana Green. Porównując z wersją 4x2, oprawa deski rozdzielczej zyskała wariant w tonacji zielonej i kolejną kieszeń na drobiazgi, materiałowe pokrycia siedzeń w trzech opcjach barwnych (zieleń, piaskowa, ciemnopomarańczowa) i detalami z ekologicznej skóry oraz kolejny schowek na podręczne przedmioty - w dodatku do 14, już istniejących w Pandzie z napędem tylko na oś przednią (4x2).

Fiat Panda 4x4 to pojazd o wyjątkowym charakterze, zdolny podbijać serca najbardziej wymagających nabywców i entuzjastów przygody w plenerze. To właśnie Oni docenią nowy, aktywowany w miarę potrzeby system napędu typu „Torque On Demand", by nie „tracić głowy", (ani przyczepności), na każdym niemal podłożu. Wyposażeniem seryjnym Pandy 4x4 jest również system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC oraz mechanizm różnicowy o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD, który poprawia trakcję podczas ruszania i jazdy po nawierzchni śliskiej - zaśnieżonej, oblodzonej, czy też zabłoconej.

Cechą charakterystyczną nowego Fiata Panda 4x4 jest ponadto  dynamika i komfort jazdy, niezbędne w czasie dłuższych i trudniejszych podróży. Zasługa należy przede wszystkim do zmodernizowanego niezależnego zawieszenia na kolumnach MacPherson (z przodu) oraz półzależnego zawieszenia tylnego w postaci belki skrętnej. Swój udział ma także silnik TwinAir Turbo oraz 6-stopniowa skrzynia przekładniowa o skróconym przełożeniu pierwszego biegu, podkreślająca uterenowienie pojazdu i pozwalająca sprawnie ruszać na wzniesieniu. Maksymalną przyczepność na każdej nawierzchni zapewniają specjalne opony 175/65 R15 84T M+S o nowej rzeźbie bieżnika.

Nowy Fiat Panda 4x4 oferowany jest w dwóch wersjach silnikowych  z systemem Start&Stop: napędzanej nową, 85-konną benzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra oraz 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II. W porównaniu z silnikiem Fire 1.2 poprzedniej generacji, różnica wytwarzanego momentu obrotowego wynosi aż 40 procent na korzyść nowego TwinAir Turbo. Dla Diesla MultiJet II wzrost momentu obrotowego sięga 30 procent. W tandemie z 6-stopniową skrzynią biegów oznacza to łatwiejszy start samochodu także i na wzniesieniu, lepsze przyspieszenia na drodze oraz zwiększoną elastyczność napędu, przydatną m.in. w trakcie manewru wyprzedzania.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze