X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

20 lat Renault Twingo

2013-06-05
Strona główna -> Renault -> Twingo -> 1 (1993-2007)

W kwietniu 2001 roku elektronicznie sterowana, zautomatyzowana skrzynia mechaniczna Quikshift zastąpiła przekładnię automatyczną Twingomatic oraz Twingo Easy z automatycznym sprzęgłem. W 2002 roku gamę uzupełniono o wersję Dynamique. W latach 2003-2004 na rynkach UE pojawiło się kilka nowych, bogato wyposażonych odmian Oasis i Kiss Cool oraz Campus, Génération i Kenzo. Wiele z nich posiadało radioodtwarzacze CD z głośnikami, manualną lub automatyczną klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby, odsuwany dach oraz dodatkowe przednie światła przeciwmgłowe. Zgodnie z zaleceniem Unii Europejskiej wszystkie nowe Renault, w tym również Twingo, od 1 stycznia 2004 roku posiadają seryjnie montowany system ABS.

 

W połowie pierwszej dekady nowego stulecia inżynierowie oraz styliści  z centrum projektowo-badawczego Renault Technocentre RSAS w Guyancourt pracowali już nad drugą generacją modelu. Sprzedaż Twingo nadal utrzymywała się na wysokim poziomie. W 2006 roku Renault miało 26,8% udziału w rynku nowych samochodów osobowych we Francji. Roczna sprzedaż wszystkich modeli wynosiła niemal 705 tys. aut. Twingo stanowiło ponad 10% z nich. 28 czerwca 2007 roku fabrykę we Flins, noszącą imię Pierre’a Lefaucheux, opuścił ostatni z 2 478 648 egzemplarzy pierwszej generacji Renault Twingo. Kolumbijska SOFASA kontynuowała montaż do sierpnia 2012 roku. Na tamtejszy rynek przeznaczono ok. 6 tys. pojazdów. Warto dodać, że w latach 1998-2002 Twingo było montowane także przez firmę Nordex w Montevideo (Urugwaj) i eksportowane do kilku krajów Ameryki Południowej.

Od 2007 roku na rynkach Europy, w tym również w salonach Renault w Polsce, są dostępne Twingo II. Po raz pierwszy zaprezentowano je 30 września 2006 roku podczas Mondial de l’Automobile w Paryżu jako Twingo Concept z innowacyjnym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.2 TCE (TurboCharged Efficiency) o mocy 100 KM. Nowy pojazd jest większy od poprzednika. Zbudowano go na płycie podłogowej Clio II. Bazowy model waży 925 kg. Długość nadwozia wynosi 3600 mm, pojazd jest także szerszy i wyższy. W teście NCAP Twingo II zdobyło 4 na 5 możliwych do zdobycia gwiazdek. Poza znanymi już silnikami benzynowymi  1.2/75 KM 16V wprowadzono szereg nowych jednostek, jak wspomniana już 1.2 TCE oraz niezwykle oszczędne i dynamiczne diesle 1.5 dCi o mocy od 65 do 85 KM z wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa Common Rail. Znakomite osiągi oferują wersje Twingo RS i Gordini RS ze 133-konnym silnikiem 1.6. W 2010 roku wersja RS otrzymała rajdową homologację FIA w Klasie R2. To pierwsze wyczynowe Twingo w dwudziestoletniej historii modelu. W 2012 roku debiutowało Twingo R.S. R2 Evo z silnikiem 1.6 o mocy 190 KM. Pojazd skonstruował zespół inżynierów z działu Renault Sport Technologies w Dieppe. Jesienią 2011 roku drugą generację Twingo poddano liftingowi nadwozia, m.in. zmieniając wygląd przodu samochodu, który odpowiada teraz nowemu wizerunkowi marki – z dużym logo umieszczonym na tle czarnego pasa przedniego. Elementy tego designu odnajdziemy dzisiaj w najnowszych modelach Renault: Clio, Scenic, Fluence czy Captur.

 

źródło: Renault

« < 1 2 3 > »

Komentarze