X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

fiat ducato dane techniczne, ładowność

Strona główna -> Fiat -> Ducato

 

Fiat Ducato

 

Można powiedzieć jeden z najpopularniejszych europejskich samochodów dostawczych produkowany od 1981 roku.

 

Auto doczekało się już swojej trzeciej generacji i dzięki licznym ulepszeniom jest bardzo atrakcyjnym modelem wśród konkurencji. Fiat Ducato posiada tez wiele wersji nadwozia, od klasycznych "blaszaków" poprzez komfortowe wersje osobowe, aż po wakacyjne auta campingowe tzw. campery.

 

W Polsce Fiat Ducato jest jednym z najpopularniejszych samochodów w ratownictwie medycznym - wiele karetek na naszych drogach to wlaśnie odpowiednio przystosowane Fiaty Ducato.

 

Najnowsza generacja debiutowała w 2007 roku. Samochód w zależności od wersji nadwozia może przewieźć nawet 2000kg ładunku o objętości sięgającej 17 metrów sześciennych.

 

Ducato był zawsze wysoko cenionym samochodem. Jego walory doceniają zarówno klienci pracujący na własny rachunek w branży rzemieślniczej, handlu, budownictwie, rolnictwie, konserwacji i w obsłudze technicznej. Podoba się również dużym firmom, klientom specjalnym (lokalne instytucje, siły porządkowe, administracja publiczna, służba zdrowia, itp.), firmom karoseryjnym użytkującym samochody przeznaczone do spędzania czasu wolnego (kampery, autocaravan, motorhome) lub do specjalnego przewozu osób (minibus, autobus szkolny, karetki, samochody dla osób niepełnosprawnych) i towarów (wersje Ducato Kabina ze skrzynią, izotermy, opancerzone pojazdy do przewozu przedmiotów wartościowych, samochody przeznaczone do handlu obwoźnego).

Powodem zakupu są czynniki racjonalne i funkcjonalne, takie jak poprzednie doświadczenia z tą samą marką i modelem, cena, wymiary i możliwości załadowcze/łatwość załadunku, osiągi, niezawodność, jakość, sprawna sieć sprzedaży i obsługi. Do tego dochodzą inne powody wyboru, bardziej emocjonalne, związane z zachowaniem się pojazdu na drodze, komfortem, łatwością w manewrowaniu, osiągami i poziomem wyposażenia. I właśnie w olbrzymiej wszechstronności, sprawdzonej i prezentowanej przez wszystkie te lata, można znaleźć przyczyny sukcesu tego modelu. Dlatego tym bardziej docenić trzeba liczne nowości, jakie Nowy Ducato wnosi do swojego segmentu.

Nadzwyczajna wszechstronność Ducato zrodziła się w 1981 roku wraz z pierwszą serią i rozwijała się z roku na rok, aż do przełomu w 1994 roku, kiedy na rynku zadebiutowała druga generacja tego modelu. Styliści opracowali wtedy nie tyle pojedynczy model stanowiący bazę z wieloma wariantami wyposażenia, lecz wiele różnych wyspecjalizowanych pojazdów różniących się klasą ładowności i przeznaczeniem. Z drugiej strony, projektanci, stosując nowoczesne kryteria technologiczne i techniczne oparte na modułowej strukturze, zdołali zrealizować aż 500 wariantów Fiata Ducato (chodzi o kombinacje typów nadwozi, mechaniki i zespołów napędowych).

Klienci natychmiast potwierdzili, że formuła, jaką wybrano, była słuszna: wielkość produkcji i udział w rynku już w pierwszym roku przekroczyły wszelkie oczekiwania. A branżowa prasa wyróżniła te innowacyjne rozwiązania tytułem "Van Roku 1994".

Kolejnym atutem Fiata Ducato z tamtych lat była witalność będąca owocem stałej uwagi, jaką Fiat przykładał do rozwoju technicznego pojazdów oraz nieustannej aktualizacji gamy: zarówno jeśli chodzi o typy nadwozi, napęd jak i wyposażenie. W 1997 roku pojawił się zatem silnik Sofim 2.8 i.d. TD (moc maksymalna 122 KM, moment 285 Nm), będący naturalną ewolucją poprzednika 2.5 TDI. Powstały też dwie nowe wersje Fiata Ducato: Panorama i Kombi ze średnim rozstawem osi i wysokim dachem, które oferowały bardziej przestronne wnętrze, większy komfort i większą przestrzeń na bagaże. W gamie stanowiącej podstawę do adaptacji wprowadzono specjalne wyposażenie opcjonalne oraz warianty wersji, które mogły ułatwić pracę firmom karoseryjnym.

Operację tę powtórzono z powodzeniem w 2000 roku, kiedy zadebiutował Fiat Ducato 2.8 JTD „Common Rail" o maksymalnej mocy 127 KM i momencie 300 Nm (najlepiej sprzedający się w całej gamie). A w 2002 roku pojawiła się trzecia generacja Fiata Ducato, której mocnym punktem była cała seria atutów: samochód był elastyczny, innowacyjny, dynamiczny, o ładnym wyglądzie, a także przyjazny podczas codziennej eksploatacji. W 2002 roku zadebiutowały również wersje Bipower - z podwójnym zasilaniem na metan i benzynę - natomiast dwa lata później przyszła kolej na błyskotliwy 2.8 JTD POWER, turbodiesel „common rail" z turbosprężarką o zmiennej geometrii i intercoolerem - międzystopniową chłodnicą powietrze-powietrze, który rozwija moc 146 KM i moment 310 Nm (w porównaniu do 127 KM i 300 Nm jednostki 2.8 JTD z turbosprężarką o stałej geometrii).

 

źródło: Fiat


Pozostałe modele