5 gwiazdek Euro NCAP dla Renault CAPTUR

Renault Captur uzyskał 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego, przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Ocena ta, wystawiona zgodnie z zaostrzonymi od stycznia 2013 r. zasadami, po raz kolejny potwierdza doskonałe umiejętności Renault w zakresie bezpieczeństwa biernego.

Renault Captur, z łączną oceną na poziomie 80,5%, stał się tym samym piętnastym modelem w gamie Renault, który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego Euro NCAP.

Niezależnie od tej oceny, wyrażającej uznanie dla know-how marki, Renault Captur wyróżnia się dynamicznym i bezpiecznym zachowaniem na drodze dzięki precyzyjnie i szybko reagującemu układowi jezdnemu.

Systematyczne dążenie do zapewnienia optymalnej ochrony wszystkich pasażerów. Renault Captur musi zapewniać ten sam poziom bezpieczeństwa biernego co Nowe Clio, na którego płycie podłogowej został zaprojektowany. Firma Renault opracowała szereg rozwiązań uwzględniających wyniki badań nad wypadkami oraz rzeczywiste zachowania na drodze, zgodnie z bardziej skutecznym, kompleksowym podejściem, zapewniającym wyższe bezpieczeństwo użytkowników pojazdu.

W celu zapewnienia jeszcze wyższego poziomu ochrony pasażerów, zmieniona została również architektura elektroniki pojazdu tak aby układy bezpieczeństwa najnowszej generacji mogły uruchamiać się w krótszym czasie.

Kryterium ochrony dorosłych użytkowników auta. W przypadku zderzenia czołowego osoby siedzące na przednich miejscach Renault Captur są chronione za pomocą dwóch poduszek powietrznych o doskonałych parametrach działania oraz pasy bezpieczeństwa wyposażone w napinacz i ogranicznik napięcia do 400 daN. Na poziomie szuflady „Easy Life” dodano strefy zgniotu, aby zapewnić lepszą ochronę dolnych kończyn na wysokości kolan i łydki. Wszystkie tylne miejsca posiadają 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym pasy na bocznych miejscach są wyposażone
w ogranicznik napięcia.

Szczególną uwagę zwrócono na zderzenia boczne, co dało spektakularne wyniki, zapewniające nowemu modelowi maksymalną ocenę 7,9 punktów na 8 możliwych. W celu umożliwienia nawet dwukrotnie szybszego wykrywania i reagowania na zderzenia boczne, Renault Captur został wyposażony w układ 2 czujników, umieszczonych w przednich drzwiach i w środkowym słupku. Specjalny algorytm dostosowuje czas reakcji do siły zderzenia i aktywuje boczną poduszkę powietrzną nowej generacji (chroniącą głowę i klatkę piersiową).

Wyniki te, w połączeniu z wynikami w testach zderzenia ze słupem i uderzenia w tył pojazdu, pozwoliły Renault Captur uzyskać  32 punkty na 36 możliwych, jeśli chodzi o ochronę dorosłych użytkowników w przypadku zderzenia – jest to jeden z najlepszych wyników w segmencie małych samochodów.

Kryterium ochrony dzieci. Dzięki bezpiecznej konstrukcji i 3-punktowemu systemowi mocowania fotelików dla dzieci Isofix, w który wyposażone jest zarówno siedzenie pasażera z przodu, jak i boczne tylne miejsca, ochrona dzieci w Renault Captur plasuje go wśród najlepszych modeli w segmencie B – auto uzyskało ocenę 39 punktów na 49 możliwych i to pomimo zaostrzenia kryteriów.

CZYTAJ DALEJ  System zapobiegania kolizjom czołowym

Renault Captur – najwyższy poziom ochrony pieszych. Przód Renault Captur został tak zaprojektowany, aby zminimalizować obrażenia podczas zderzenia z pieszym. Zderzak nie ma ostrych kształtów, a strefa wokół dolnej części przedniej szyby (tradycyjnie bardzo sztywna) umożliwia zmniejszenie ryzyka obrażeń.

Maska została podwyższona, aby zapewnić możliwość kontrolowanego odkształcania bez zetknięcia się z górną częścią silnika. Z oceną 22 punktów na 36 możliwych Renault Captur plasuje się w ścisłej czołówce swojego segmentu.

Bezpieczeństwo „zakodowane w genach”… i odpowiednie wyposażenie. Renault Captur jest w standardzie wyposażony w regulator-ogranicznik prędkości, kontrolki i sygnały dźwiękowe, informujące o niezapięciu pasów bezpieczeństwa na wszystkich miejscach oraz system elektronicznej korekty toru jazdy ESC. Pozwoliło mu to uzyskać ocenę 7 punktów według nowych, zaostrzonych kryteriów.

Pragmatyczne podejście i zaangażowanie w podnoszenie bezpieczeństwa. W swoich pracach koncern Renault opiera się na badaniach wypadków drogowych i rzeczywistego bezpieczeństwa i oferuje samochody dostosowane do tego, co rzeczywiście dzieje się na drodze. Wiele elementów wyposażenia jest dostępnych w standardzie już w podstawowej wersji. W związku z tym priorytetowe znaczenie mają technologie, które pozwalają najskuteczniej zapobiegać wypadkom, korygować nieoczekiwane sytuacje podczas jazdy i chronić pasażerów w razie zderzenia. Renault stosuje kompleksowe podejście do tej kwestii, którego nie można sprowadzić do określonego elementu wyposażenia czy technologii. Z biegiem lat koncern Renault zdobył pozycję lidera pod względem bezpieczeństwa samochodowego, o czym świadczą m.in. wyniki uzyskiwane w rankingach prowadzonych przez media. W zakresie bezpieczeństwa czynnego, wysoka jakość układu jezdnego w połączeniu z precyzyjnym modelem cyfrowym, dostosowującym się do dynamiki pojazdu, pozwala bezbłędnie wykrywać sytuacje awaryjne. Montowane w standardzie układy ABS i ESC są jeszcze skuteczniejsze i charakteryzują się precyzyjnie dobranym momentem zadziałania,
co pozwala uniknąć gwałtownych szarpnięć. Za wspomaganie nagłego hamowania odpowiedzialny jest zespół złożony z modułu elektronicznego i bloku hydraulicznego. Starannie dopracowana ergonomia pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu auta.

CZYTAJ DALEJ  Polska w budowie


W celu zapewnienia wyższego komfortu obsługi poprawiono czytelność informacji – są one obecnie lepiej widoczne i jasne. Renault Captur posiada nowoczesne systemy wspomagające prowadzenie: nawigację i sterowanie wybranymi funkcjami  multimedialnego systemu R-Link za pomocą poleceń głosowych oraz automatyzację pewnych czynności, takich jak włączenie świateł, uruchamianie wycieraczek czy wspomaganie parkowania tyłem, a w przypadku niektórych wersji również kamery cofania. Wszystkie wersje Renault Captur są wyposażone w telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth®.

 

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *