MINI John Coper Works Paceman

Dzięki zapierającym dech w piersiach osiągom oraz niepowtarzalnemu stylowi MINI John Cooper Works Paceman wyznacza nowe standardy radości z jazdy. Siódmy samochód o wybitnie sportowym charakterze sygnowany przez John Cooper Works łączy ogólną koncepcję pierwszego w swojej klasie samochodu Sports Activity Coupé z układem napędowym i podwoziem stworzonymi z wykorzystaniem rozległej wiedzy wyniesionej ze sportów motorowych oraz ze standardowo stosowanym układem napędu wszystkich kół ALL4. Wszystko to potęguje wyścigowe doznania u kierowcy i trzech pasażerów zasiadających w oddzielnych, sportowych fotelach.

Nowa atrakcja wśród samochodów kompaktowych: Sports Activity Coupé z wyścigowym pazurem.
MINI John Cooper Works Paceman wchodzi na scenę jako wyróżniający się przedstawiciel nowej kategorii aut sportowych. Jest to samochód kompaktowy z segmentu Sports Activity Coupé, ale wyposażony w bardziej muskularne kształty, z dynamicznie rozciągniętymi liniami nadwozia.

Ukierunkowany na maksymalne osiągi charakter MINI John Cooper Works Paceman jest dodatkowo podkreślony przez pakiet aerodynamiczny oferowany w standardzie wraz z obniżonym sportowym zawieszeniem i 18-calowymi aluminiowymi obręczami kół. Wśród oferowanych barw nadwozia wyróżnia się kolor Chili Red, który zarezerwowano włącznie dla modeli serii John Cooper Works i który w MINI John Cooper Works Paceman dostępny jest w niepowtarzalnym pakiecie z kontrastującym kolorem dachu i lusterek bocznych oraz dekoracyjnymi pasami.

Silnik i skrzynia biegów: najwyższe osiągi w wyposażeniu standardowym, automatyczna przekładnia jako opcja. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra napędzający MINI John Cooper Works Paceman został zaopatrzony w turbosprężarkę typu twin-scroll, układ bezpośredniego precyzyjnego wtrysku benzyny oraz układ zmiennych faz rozrządu oparty na technologii BMW Group VALVETRONIC. Jego moc maksymalna wynosi 160 kW / 218 KM przy 6000 obr/min. Maksymalne 280 niutonometrów momentu obrotowego dostępne jest w zakresie od 1900 do 5000 obr/min, a za sprawą funkcji overboost wartość ta może chwilowo wzrastać do 300 niutonometrów w zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Podczas dynamicznego przyspieszania wrażenia z jazdy potęguje nie tylko żwawe brzmienie silnika, ale również rasowy pomruk sportowego układu wydechowego.

Silnik standardowo przekazuje moc poprzez sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast sześciobiegowa przekładnia automatyczna dostępna jest jako opcja. Wybór skrzyni biegów nie ma wpływu na dynamikę MINI John Cooper Works Paceman, który od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 6,9 sekundy zarówno wersji z manualną, jak i automatyczną przekładnią. Prędkość maksymalna tej pierwszej wynosi 226 km/h, a drugiej 224 km/h. Zastosowanie bardzo oszczędnej jednostki napędowej, a także całego wachlarza rozwiązań z technologicznego pakietu MINIMALISM zaowocowało wyjątkowo niskim zużyciem paliwa w porównaniu do samochodów o podobnych mocach silników. W cyklu testowym EU pojazd potrzebuje średnio 7,4 litra paliwa (wersja z przekładnią automatyczną: 7,9 litra) na 100 kilometrów, emitując przy tym 172 (wersja z przekładnią automatyczną: 184) gramów CO2 na kilometr.

CZYTAJ DALEJ  Paryskie premiery Mazdy w 2010 roku

System napędu wszystkich kół ALL4 zapewnia samochodowi wyjątkową równowagę, przewidywalność i sportowe możliwości. Standardowo MINI John Cooper Works Paceman wyposażony jest w napęd na cztery koła, który przekazuje ogromną moc generowaną przez silnik na koła obu osi. Jego układ przeniesienia napędu ALL4 wykorzystuje centralny,elektromagnetyczny mechanizm różnicowy, dzięki czemu rozdział mocy między obie osie odbywa się wyjątkowo płynnie. Pozwoliło to na optymalne wykorzystanie przyczepności kół do nawierzchni, uzyskanie optymalnej stabilności jazdy oraz pewności, z jaką samochód pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów.

Modyfikacje dokonane w podwoziu MINI John Cooper Works Paceman, to przede wszystkim zastosowanie sztywniejszych sprężyn zawieszenia i amortyzatorów, sztywniejszych stabilizatorów przechyłu, obniżenie zawieszenia o 10 mmm, a także użycie bardzo mocnych hamulców z charakterystycznymi, malowanymi na czerwono zaciskami. System DSC (dynamiczna kontrola stabilności) zawiera w sobie system DTC (dynamiczna kontrola trakcji), a w wyposażeniu standardowym znalazł się także przycisk Sport, którego użycie spowoduje zmodyfikowanie reakcji silnika na naciśnięcie pedału przyspieszenia, zmienia się też dźwięk silnika oraz siła wspomagania układu kierowniczego.

Wnętrze jak salon, ale w atmosferze samochodu sportowego. MINI John Cooper Works Paceman dysponuje miejscem dla czterech osób i 330 litrów bagażu. Oparcia tylnych siedzeń mogą być niezależnie od siebie składane, powiększając przestrzeń bagażową maksymalnie do 1080 litrów. Indywidualne tylne fotele wprowadzają we wnętrzu atmosferę salonu, która z przodu zmienia się w atmosferę samochodu sportowego za sprawą kokpitu wykonanego w stylu typowym dla John Cooper Works. O wyrazie wnętrza decydują wspaniałe sportowe fotele kierowcy i przedniego pasażera, sportowa kierownica, listwy wewnętrzne wykonane w czerni fortepianowej, podsufitka w kolorze antracytu oraz czarne tło prędkościomierza i obrotomierza.

Standardowa specyfikacja samochodu obejmuje także klimatyzację, zestaw audio MINI Boost CD, a także opcje wyposażenia dostępne także w innych wersjach MINI Paceman, jak zestaw technologii MINI Connected, dostosowane do modelu detale wyposażenia, a także akcesoria sygnowane przez John Cooper Works, co pozwala podwyższyć poziom komfortu podróży i uczynić samochód jeszcze bardziej niepowtarzalnym.

CZYTAJ DALEJ  Hyundai Santa Fe w Polsce

 

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *