Po otrzymaniu nagrody dla najlepszego samochodu seryjnego w czasie targów Mondial de Paris, przyznawanej przez radio RTL i magazyn „Auto Plus”, a następnie po zdobyciu „Złotej Kierownicy”, przyznawanej przez pisma wydawane przez grupę prasową Axel Springer, Nowe Clio zdobyło jedną z nagród magazynu „Argus” w kategorii samochodów miejskich. Nowe Clio jest pierwszym samochodem osobowym marki Renault, który został nagrodzony przez ten tytuł prasowy od czasu utworzenia nagród w 2008 r. Wcześniej Renault było również laureatem w kategorii samochodów użytkowych: Master w 2004 r. i 2011 r., Trafic w 2002 r. i Kangoo Express w 1998 r.
Jury złożone było z ekspertów, dziennikarzy i ze specjalistów ds. badań rynkowych. Na czele jury stała pani Alexandrine Breton des Loÿs, prezes Grupy Argus.
O nagrodę mogły ubiegać się wszystkie modele, które weszły na rynek w 2012 r. Podczas spotkań redakcyjnych lista kandydatów została ograniczona do 5 samochodów, a w ostatnim głosowaniu wybrano zwycięzców.
Świadczenia i koszt użytkowania. Głównymi kryteriami branymi pod uwagę przy przyznawaniu nagród „Trophée de L’Argus” były: stosunek ceny do wyposażenia, koszt utrzymania samochodu w przeliczeniu na kilometr (0,26 EUR dla Clio 1.5 dCi ENERGY Expression 90), wartość końcowa (51,2% w ciągu trzech lat i 60 000 km), spalanie, emisje CO2 i świadczenia w zakresie używania.
Nowe Clio – wyniki plebiscytu. Głosowanie jury złożonego z wytrawnych specjalistów stanowi dowód na przychylne przyjęcie innowacyjnego stylu Renault przez klientów. Nowe Clio jest pierwszym modelem prezentującym zmieniony wizerunek marki, stworzony na podstawie prekursorskiej koncepcji projektowej przedsiębiorstwa. Od strony wizualnej nowa tożsamość marki Renault została uwypuklona przez wyraźne logo. Wdrożenie świeżej stylistyki stanowi nowość dzięki urzekającym kształtom i wyrafinowanej linii nadwozia.
Atrakcyjność Nowego Clio została wzmocniona dzięki odnowionej gamie silników o mniejszej pojemności, które pozwalają na obniżenie zużycia paliwa do 20% w stosunku do poprzedników. W wersji o najniższej emisji CO2 nowy turbodoładowany trzycylindrowy silnik benzynowy ENERGY TCe 90 spala jedynie 4,3 l/100 km. Jego poziom emisji CO2 wynosi 99 g/km.
W wersji z silnikiem wysokoprężnym Nowe Clio, wyposażone w silnik ENERGY dCi 90 eco2, pobiło kolejny rekord spalania w swojej kategorii, zużywając jedynie 3,2 l/100 km, tj. emitując 83 g/km CO2. Takie wyniki można porównywać jedynie z możliwościami najdroższych samochodów hybrydowych. Dzięki dopracowanej sylwetce i zwiększonym rozstawom osi i kół podwozie Nowego Clio stało się punktem odniesienia w swoim segmencie.
Z wynikiem 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP Clio wyznacza również standardy w zakresie bezpieczeństwa biernego, zdobywając najlepsze oceny w 3 z 4 kryteriów w segmencie samochodów miejskich.
Kolejnym niewątpliwym atutem Clio jest jego pokładowy system multimedialny, który stawia poprzeczkę w tym segmencie aut jeszcze wyżej. Zintegrowany system MEDIA NAV z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali (18 cm) jest montowany seryjnie w 80% wersji tego modelu. Należy docenić również system audio 4 x 20 Watt z rozwiązaniem Bass-Reflex i możliwością podłączenia różnych urządzeń dzięki portowi Bluetooth®, złączom USB i jack, ułatwiającym słuchanie muzyki zapisanej na nośnikach zewnętrznych.
źródło: Renault
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.