Znamy już Porsche Cayenne z silnikiem diesla, teraz prezentujemy Porsche 911 Carrera 4 GTS, w którym nie tylko dynamiczna jednostka napędowa wzbudza pożądanie. Jego dodatkowy atut to bardziej ekonomiczne silniki, które nie tracą na swoich osiągach kojarzonych z samochodami Porsche. Mimo, że samochód posiada napęd na 4 koła, to jego spalanie utrzymano na poziomie znanym z napędzanej na dwa koła Carrera 4S wersji Coupé oraz Cabrio. Wynosi ono odpowiednio 11,0 l/100 km i 11,2 l/100 km.
Porsche 911 Carrera 4 GTS:
- Silnik: 3,8l
- Moc: 408 KM (300 kW) przy 7300 obr. / min., 320 Nm już od 1500 obr. / min,
- Sześciocylindrowy silnik zapewnia moment obrotowy o wartości nominalnej 420 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 4200 obr. / min do 5600 obr / min.
- Sportowy układ wydechowy w standardowym wyposażeniu zapewnia wyraźnie sportową dźwięku. Dodatkowo niepowtarzalny charakter auta podkreślają rury wydechowe zaprojektowane na czarnej powierzchni.
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, Cabriolet w 4,8 sekundy.
Carrera 4 GTS jest wyposażony seryjnie w sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Wizualnie nowe modele Carrera 4 z GTS nie różnią się znacząco w porównaniu z autem z napędem na tylne koła. Oprócz nazwy zamieszczonej na drzwiach i tylnej pokrywie, cechą wyróżniającą jest dodatkowy odblaskowy pas między tylnymi światłami.
W Niemczech cena Porsche 911 Carrera 4 GTS Coupé wynosi 111.956 euro, natomiast wersja Cabrio kosztuje 122.071 euro. Oba modele będą w sprzedaży w Niemczech od lipca 2011 roku.
źródło: Porsche
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.