- Szeroki zakres zmian wszystkich elementów istotnych dla klienta: zmodernizowana konstrukcja zawieszenia i jeszcze wyższy komfort jazdy, nowy silnik o najwyższej w klasie mocy, nowy kunsztowny wystrój wnętrza i wyposażenie do podróży rodzinnych, innowacyjność rozwiązań i odnowiony, elegancki design nadwozia.
- Ponad 40 nowoczesnych elementów bezpieczeństwa: system Safety Tec™ obejmujący kamerę podglądu cofania ParkView®, monitoring martwych pól widzenia oraz detektor ruchu przecinającego drogę cofania; rozwiązania nowatorskie w skali przemysłu motoryzacyjnego.
Podsumowanie wyników sprzedaży 2010 roku wskazuje, że liderem segmentu minivanów w USA jest znów Chrysler Town & Country − wyprzedzając w tej konkurencji wszystkie inne MPV. Jego sprzedaż osiągnęła 112.275 sztuk, co oznacza 33-procentowy wzrost w stosunku do roku 2009. Town & Country był także liderem sprzedaży pojazdów marki Chrysler oraz drugim najlepiej sprzedającym się produktem w skali koncernu.
Ze sprzedażą w USA na poziomie 460.154 sztuk segment minivanów w USA powiększył się w porównaniu z rokiem 2009 o 11 procent. Oznaką zwiększonego zainteresowania nabywców jest również fakt, iż na rok 2011 nowe lub istotnie zmodernizowane konstrukcje zaprezentował każdy liczący się producent pojazdów tego segmentu.
„Town & Country to dla nas powód do dumy, podobnie jak imponująca lojalność naszej klienteli.” − powiedział Olivier Francois, szef i CEO marki Chrysler − „Oryginalny Town & Country, pierwszy minivan klasy luksusowej narodził się w roku 1989. Mając na swym koncie 13 milionów sprzedanych minivanów i siedemdziesiąt pięć nowatorskich rozwiązań w tej branży nasza firma pozostaje wciąż liderem rynku dzięki ofercie najlepszych pojazdów do przewozu osób i ładunków bez uszczerbku dla elegancji i stylu.”
Chrysler Town & Country pojawił się na rynku w roku 1989 jako pierwszy minivan klasy luksusowej, wyznaczając „złoty standard” dla całego segmentu MPV. Przez ponad 20 kolejnych lat Chrysler pieczołowicie kultywował tradycję Town & Country i nigdy nie spoczywając na laurach, stale pracował nad ewolucją produktu oraz całego segmentu − ku zadowoleniu i satysfakcji klienteli.
Nowy minivan Town & Country MY 2011 jest bardziej niż kiedykolwiek stylowy, wygodny, funkcjonalny i bezpieczny. Jest wyposażony w ponad 40 seryjnych systemów bezpieczeństwa, w tym pakiet SafetyTec, który zapewnia spokój ducha podczas najdalszych nawet podróży. W skład SafetyTec wchodzą nowatorskie w skali branży motoryzacyjnej systemy: monitoringu martwych pól widzenia (Blind-Spot Monitoring), detektor ruchu przecinającego drogę cofania (Rear Cross Path Detection), wspomagający parkowanie tyłem ParkSense®, podglądu drogi cofania ParkView®, czujnik deszczowy wycieraczek szyby czołowej oraz „inteligentne” reflektory SmartBeam. Pozostałe standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje boczne poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń, przednie boczne poduszki fotelowe, system elektronicznej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji w całym zakresie prędkości jazdy wraz z asystentem hamowania awaryjnego, elektrycznie regulowane pedały oraz elektrycznie napędzane przesuwne drzwi boczne z detektorem przeszkód ruchu.
Stylizacja nadwozia Town & Country MY 2011 została odświeżona na sposób wytworny i elegancki w stylu „New face of Chrysler” (nowego oblicza pojazdów Chryslera), którego istotnym elementem jest nowa krata chłodnicy ze skrzydlatym emblematem firmowym. Nowe, światowej klasy wnętrze wykonano niezwykle starannie z miękkich w dotyku materiałów wysokiej jakości. Uwagę zwraca nowoczesne wyposażenie infotainment oraz liczne opcje konfiguracji schowków i siedzeń − m.in. nowy, wygodniejszy w użytkowaniu system Stow ‘n Go® aktywowany jednym dotknięciem przycisku.
Funkcjami multimedialnymi, nawigacją GPS oraz głośnomówiącym telefonem komórkowym zawiaduje sterowany przy pomocy ekranu dotykowego i komend głosowych system Uconnect®. Dostępny opcjonalnie system Uconnect Web firmowany przez Mopar® pozwala zamienić pojazd w mobilny „hot spot” umożliwiając bezpośredni dostęp do Internetu, E-mail i nie tylko. Wyposażony w podwójny odtwarzacz DVD, radio satelitarne SIRIUS, system informacyjny SIRIUS Travel Link oraz odbiornik telewizji SIRIUS Backseat TV™ Chrysler Town & Country zasługuje rzeczywiście na miano najlepszego minivana dla rodziny.
Zawieszenie Town & Country MY 2011 poddano szerokiej modernizacji, osiągając jeszcze większą precyzję i pewność prowadzenia. Przestrojono lub przekonstruowano niemal wszystkie elementy zawieszenia pod kątem poprawy charakterystyki w czasie codziennej, rutynowej jazdy oraz na wypadek manewrów awaryjnych, czego efektem jest zwiększenie komfortu jazdy, skuteczności hamowania oraz zauważalne wyciszenie kabiny pasażerskiej.
Nowa w MY 2011 jednostka napędowa V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra rozwija najwyższą w swej klasie moc 283 KM (o 86 KM więcej niż poprzedni 3,8-litrowy V-6) i moment obrotowy 354 Nm przy konkurencyjnym zużyciu paliwa. W seryjnej konfiguracji pojazdu silnik Pentastar V-6 współpracuje z sześciostopniową przekładnią automatyczną typu 62TE. Mimo wyższej mocy napędu, Chrysler Town & Country MY 2011 zużywa tylko 13,9 l/100 km w cyklu miejskim i 9,4 l/100 km w cyklu pozamiejskim. Niemałą w tym rolę odgrywa ekonomiczny tryb pracy skrzyni biegów, nowe ogumienie klasy Premium o niskich oporach toczenia oraz zredukowane opory tarcia w zaciskach hamulcowych i łożyskach tylnych kół.
Jako następca trzech jednostek V-6: 3,3-litrowej, 3,8-litrowej oraz 4,0-litrowej, oferowanych w schodzącej gamie Town & Country − nowy silnik Pentastar V-6 stanowi istotny element racjonalizacji polityki modelowej minivanów Chryslera.
Chrysler Town & Country to wyszukana stylizacja i kunszt wystroju wnętrza, ponad 40 seryjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa i techniki zabezpieczeń, nowoczesne systemy informatyczno-rozrywkowe oraz funkcjonalne opcje aranżacji siedzeń i schowków. A także czytelny dowód, iż Chrysler potrafi spełniać nawet najśmielsze marzenia.
W Polsce w 2010 roku sprzedanych zostało ponad 200 samochodów Chrysler Grand Voyager. Wprowadzenie nowego modelu przewidziane jest w październiku pod marką Lancia.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.