X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw golf 4 variant 1.9 tdi spalanie, test

2010-06-11
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 4 (1997-2006)

100-konny silnik pracuje bardzo równo i cicho oraz jest w stanie rozpędzić ważącego 1320kg Golfa do 188 km/h. W naszych testach na jednej z niemieckich autostrad przekroczyliśmy 195 km/h. Od 0-100 km/h 1.9 TDI rozpędza auto w nieco ponad 12 sekund.

 

Zawieszenie i komfort jazdy. Podróżując testowym Golfem byliśmy pod wrażeniem pracy zawieszenia. Nierówności oraz wyboje pokonywaliśmy lekko i bez żadnych nieprzyjemnych wstrząsów czy odgłosów. W szybko pokonywanych zakrętach zawieszenie okazywało się dość  twarde, dzięki czemu auto zachowywało się w nich bardzo dobrze i nie miało najmniejszych tendencji do podsterowności. Po odpowiednim obciążeniu prezentowanego Volkswagena jazda po zakrętach stawała się jeszcze przyjemniejsza.


Zawieszenie po 130.000km nie wykazuje żadnych uszkodzeń sygnalizujących konieczność wizyty w serwisie.


Przednie fotele trzymają bardzo dobrze, jednak mogłyby mieć nieco wyższe oparcie, co znacznie poprawiłoby komfort. Od czasu do czasu na nierównościach sporadycznie docierały do nas trzaski plastikowych elementów wnętrza oraz poskrzypywanie jednego z oparć przednich foteli.

 

Spalanie. Na stacji benzynowej byliśmy bardzo miło zaskoczeni. W trakcie naszych testów Golf Variant 1.9 TDI w trasie przy bardzo dynamicznej jeździe z czterema osobami na pokładzie oraz z pełnym bagażnikiem spalił około 5,5 litra oleju napędowego na 100km. Spalanie nieznacznie wzrosło, gdy włączyliśmy klimatyzację. Zbiornik paliwa mieści 55 litrów, jednak korzystając z przycisku do odpowietrzania spokojnie zmieściliśmy jeszcze 8 litrów, dzięki czemu zasięg testowego Golfa wyniósł blisko 1100km! W mieście auto spala około 6,5l oleju napędowego na 100km.

 

Podsumowanie. W trakcie jazd testowych przejechaliśmy Golfem Variantem około 3.600km. Dopatrując się słabych stron auta wymieniliśmy nieco przestarzałą linię nadwozia, mało atrakcyjne i dość ciasne wnętrze, słabej jakości, łuszczący się materiał osłaniający dźwignię zmiany biegów, dość ubogie wyposażenie.


Zdecydowane zalety to wyjątkowo niskie spalanie przy zachowaniu dużej dynamiki silnika, niskie koszty eksploatacyjne – np. co 15.000km wymienia się olej, filtry itp., a koszt z tym związany nie przekracza 450PLN. Kolejny atut to duży i funkcjonalny bagażnik oraz bardzo dobrze pracujące zawieszenie Golfa.


Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI to bez wątpienia bardzo atrakcyjny samochód dla osób, które cenią solidność wykonania, prostotę, niskie koszty utrzymania i dużą niezawodność dostępną w bardzo atrakcyjnej cenie.

 

źródło: 7doSetki.pl

« < 1 2 > »

Komentarze



merti: Hej. Na 4 zdjęciu wnętrza drwi nie mają korby do szyby. Co to za patent, bo podejrzewam że przerobione na elektryczne szyby?
2020-07-25 |  09:35:00
lonek: najlepszy na swiecie jest golfik w kabriolecie:D
2012-04-03 |  12:36:03
passat: niektorzy z tylu mylą go z passatem :)
2011-05-08 |  00:26:25
:): do: passat Niektórzy moja żonę z tyłu mylą z Cindy Crawford :)
2011-05-08 |  00:27:38
parczu: vw golf variant wyglada jakos lepiej od krotkiego. szkoda ze w srodku taki troche plastikowy jest
2011-05-08 |  00:25:38