X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

toyota rav4 2.0 d4d test, dane techniczne

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2010-01-07
Strona główna -> Toyota -> RAV4 -> 2 (2000-2006)

Toyota Rav4 2.0 D4D 116 KM - nie tylko dla kobiet

Niebanalna linia nadwozia, bardzo niska usterkowość. Czym Rav4 zyskuje sympatię głównie ze strony kobiet.

Prezentujemy zimowy test tego popularnego SUV’a. Toyota Rav4 po raz pierwszy trafiła do produkcji w 1994 roku i zrobiła spore zamieszanie wśród aut swojego segmentu. Nasz egzemplarz testowy to Rav4 drugiej generacji wyprodukowany w 2002 roku i wyposażony w silnik diesla o pojemności 2.0l i mocy 116KM. Licznik wskazuje 156.000km przebiegu.


Zimowa sceneria i 17 st. mrozu aż zachęca do przetestowania tego atrakcyjnego auta.


Linia nadwozia rzeczywiście może się podobać nie tylko kobietom. Auto przy wadze około 1400kg sprawia wrażenie bardzo masywnego i bezpiecznego. Potężne reflektory oraz opływowa maska wraz z widocznym wlotem powietrza nadają aucie charakteru i podnoszą atrakcyjność wizualną całego nadwozia Rav4. Na tylnej klapie otwieranej na bok umieszczono koło zapasowe zamknięte w masywnej obudowie w kolorze nadwozia. Elegancji autu dodają duże koła z lekkich stopów oraz fabrycznie przyciemnione szyby boczne.


Zajmując miejsca wewnątrz Rav4 początkowo przeżywamy rozczarowanie, gdyż auto okazuje się znacznie mniejsze niż przypuszczaliśmy obserwując je z zewnątrz, jednak przy długości 4245mm i tak nie możemy narzekać na brak miejsca.
Siedząc za kierownicą Rav4 kierowca ma doskonałą widoczność do przodu i na boki. Niewielkie ograniczenia widoczności wstecz są spowodowane zagłówkami tylnej kanapy oraz obudową koła zapasowego, jednak auto wyposażone jest w duże lusterka boczne, które rekompensują ww. utrudnienia.


Tylna kanapa posiada dodatkową regulację oparcia, które można regulować. Niestety im bardziej kładziemy oparcie, tym mniej miejsca pozostaje nam w bagażniku.
Materiały użyte do wykończenia wnętrza Rav4 są zdecydowanie wysokiej jakości, jedyne zastrzeżenia może budzić nieco przestarzała środkowa część deski rozdzielczej na której zawarte jest m.in. radio, wyświetlacz komputera pokładowego i sterowanie klimatyzacji.


Absolutną rewelacją okazuje się bardzo zgrabna, komfortowa i skórzana trójramienna kierownica przez którą prześwitują czytelne jasne zegary. Nie do końca przekonuje nas bursztynowe i nieco mdłe podświetlenie zegarów i deski rozdzielczej.


Uruchamiamy silnik.

Kilkanaście stopni mrozu nieco przedłuża rozruch, ale w starszych dieslach to zimowy standard.

Początkowo jednostka pracuje dość głośno, a komputer pokładowy pokazuje zużycie bieżące sięgające 43-45l ropy na 100km. Po kilku minutach, jak silnik uzyskuje właściwą temperaturę w aucie robi się znacznie ciszej, a spalanie w na trasie wynosi średnio około 8l ropy na 100km.


116-konna jednostka jest bardzo elastyczna, a Rav4 bardzo dobrze się prowadzi, jednak przy prędkości powyżej 100km/h z uwagi na duże i szerokie opony w kabinie robi się coraz głośniej. Wyprzedzanie Toyotą Rav4 2.0 D4D przy prędkości powyżej 80-90km/h, mimo redukcji biegu zajmuje już nieco więcej czasu, dlatego trzeba mieć to na uwadze przy tego typu manewrach.


Zawieszenie Rav4 bardzo dobrze pochłania nierówności drogowe, choć w niektórych przypadkach autem za bardzo buja i mamy wrażenie, że zwykła osobówka poradziłaby sobie z tego typu trudnościami znacznie lepiej.


Prawdziwa radość z jazdy Rav4 pojawia się w momencie, gdy zjedziemy z dróg asfaltowych. Auto rewelacyjnie i lekko pokonuje wszelkie nierówności, a strome podjazdy czy błotnista nawierzchnia dopiero pozwala docenić w pełni napęd 4x4. Pamiętajmy jednak, żeby nie przesadzić z trudnością terenu, gdyż SUV nie jest wyczynowym autem offroadowym.
Po zaśnieżonych drogach Rav4 porusza się z gracją i lekkością, mimo, że auto testowe wyposażone jest w opony całoroczne.


Skrzynia biegów i układ kierowniczy pracuje lekko niczym w aucie osobowym.


Auto testowe wyposażono w bardzo dobrze oświetlające drogę reflektory. Dodatkowo do dyspozycji kierowcy są halogeny wbudowane w przedni zderzak.


Nasza Rav4 w trakcie testu spaliła średnio 7,8l ropy na 100km w trasie, oraz około 9l w trakcie jazdy po bezdrożach i mieście.


Jedyne mankamenty jakie udało nam się znaleźć w trakcie około 600km testu, to nieco czarnego dymu pojawiającego w trakcie przyspieszania przy obrotach przekraczających 3200/min oraz nieprzyjemny trzask obudowy koła zapasowego zamieszczonego na drzwiach bagażnika w trakcie ich zamykania. Dodatkowo koszty eksploatacji Rav4 niestety nie należą do najniższych, a wszelkiego rodzaju oryginalne części wymienne są po prostu drogie.

Podsumowując, wiemy już dlaczego Rav4 jest autem tak bardzo lubianym przez kobiety. Stosunkowo niewielkie gabaryty auta, wysokie zawieszenie i potężne opony bardzo ułatwiają parkowanie w mieście i wszelkiego rodzaju podjazdy pod krawężniki. Do tego atrakcyjna i ponadczasowa linia nadwozia, a także napęd 4x4 ucieszą najbardziej wymagającą panią.


Testowa Toyota Rav4 otrzymała w naszej 10-punktowej skali 8 punktów.


Orientacyjna cena giełdowa testowego egzemplarza wynosi około 34.000 PLN.

 

źródło: 7doSetki.pl

Komentarze



foto mistrz: fajne fotki
2011-05-08 |  00:32:32
ktoś: autko dla kobiet lub zniewieściałych kolesi...
2011-05-08 |  00:31:36
rav4EVER: Mam identyczne cacko. Zgadza sie wszystko ww opisie. Co do miejsca wewnatrz mozna sie dopasowac ( mezczyzna 180cm 100kg) nie ma problemów żadnych jesli chodzi o komfort podczas dluzszych tras. Dla kobiet to sama przyjemnosc prowadzic to auto (zona potwierdza) Czesci moze i drogie ale kto widział ...rozwiń psujaca sie rav4 heh??
2011-01-08 |  12:40:12