X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Skoda Yeti 2.0 TDI 140 KM DSG 4x4 test

2012-01-22
Strona główna -> Skoda -> Yeti

Skoda Yeti 2.0 TDI 140 KM DSG 4x4 – w poszukiwaniu zimy

Kiedy w 2009 roku Yeti trafiło do sprzedaży wydawało się, że rzuci na kolana największych rywali

dzielnie walczących o miejsce w modnym segmencie SUV. Rzeczywistość okazała się zgoła inna. Yeti nie jest zbyt popularnym bywalcem na polskich ulicach. I tu sprawdzi się stare powiedzenie, że „jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi i pieniądze”. Ceny czeskiego SUV’a zaczynają się od około 65.000 PLN. Gdy zechcemy wyposażyć nasz samochód w lepszy silnik, napęd 4x4, światła ksenonowe czy DSG, to niestety wkroczymy w ceny powyżej 100.000 PLN.


Prezentowany samochód jest jednym z tych aut obok którego ciężko przejść obojętnie. Dla jednych kwadratowe i mało atrakcyjne, dla innych uosobienie piękna i auto marzeń. Sam niejednokrotnie zastanawiałem się, z myślą o jakich kierowcach Skoda skonstruowała model Yeti? Kto według producenta stanowi grupę docelową? Młode mamy? Rodziny z dziećmi? Aktywni 30-latkowie? Czy może emeryci mający działkę za miastem, na którą nie dojadą zwykłym samochodem osobowym?

Przed testem nie miałem zbyt wiele do czynienia ze Skodą Yeti. Jedynie słyszałem jej o wysokiej niezawodności , a także znałem doskonale 140-konne TDI.

Stylistyka. Zawsze uważałem, że Yeti ma w sobie to „coś”. Przód od razu zdradza, że to Skoda. Oryginalnie wkomponowane halogeny i masywny zderzak nie pozwolą pomylić Yeti z żadnym innym autem. Masywna sylwetka przypomina mi nieco kwadratową KIA Soul. Elegancji dodają 17-calowe felgi i przyciemnione tylne szyby. Ścięty tył nie jest może porywająco piękny, jednak dzięki niemu Skoda Yeti zyskuje indywidualny charakter.


Wnętrze. Testowe auto nie posiada wprawdzie skórzanej tapicerki i panoramicznego dachu, ale mimo to sprawia wrażenie przestrzennego i przytulnego. Dodatkowo ożywiają je chromowe dodatki wykończenia oraz beżowe obicie drzwi, części deski rozdzielczej i siedzeń. Według mnie jasny kolor materiału na siedziskach prezentowanego auta nie wyglądał zbyt dobrze. Sprawiał wrażenie zabrudzonego.


Siedząc za kierownicą Yeti nie mam powodów do narzekań. Po pierwsze siedzi się wyżej niż w klasycznej osobówce, więc widoczność jest dużo lepsza, po drugie mam nad głową bardzo dużo miejsca. Nawet kierowcy o wzroście 195-200cm nie mają tu szans na pocieranie czubkiem głowy o podsufitkę.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



mimi: Droga ale warto.Czuję się w niej pewniej i bardzo wygodnie.Poprzedno jeżdziłam golfem z mniej nowoczesnym silnikiem. Skoda yetii jest super
2013-03-13 |  14:51:45
Basia: Jeszcze nie powstało auto które wszystkim ludziom by się podobało. Skoda Yeti jest jednym z moich ulubionych samochodów. Wygodna, tania w eksploatacji i nie boi się wysokich krawężników :))))
2012-04-19 |  16:24:20
Krzychu: Yeti jest zajebistym samochodem nie docenianym przez polakow. wygodne i funkcjonalne jedzie fajnie w miescie i na trasie
2012-03-31 |  16:15:43
ola: wlasnie za sprawa tego portalu stalam sie wlascielka skody yeti.super autko.
2012-03-21 |  22:14:27
ola: do: ola tzn. przeczytany test i fotki przekonały mnie, że może jednak warto zamiast salonu VW odwiedzić salon Skody i przyznam, że bardzo się opłaciło :)
2012-03-22 |  11:19:01
Pokaż starsze komentarze