Do tego jeszcze schowek na małe przedmioty po lewej stronie, gniazdo zapalniczki, zdejmowaną półkę na parasole, a pod podłogą 16-calowe koło dojazdowe. Jeśli chcemy przewieźć coś większego wystarczy złożenie tylnej kanapy by uzyskać przestrzeń wynoszącą 1655 litrów. Octavia Combi pokonała nawet dłuższego o 20cm VW Passata B6 Variant, którego bagażnik ma pojemność 603l.
Napęd 2.0 TDI (125kW) 170 KM.Dynamiczny, dający kierowcy dużo frajdy nie niszcząc jednocześnie jego paliwowego budżetu. Jednostka zapewnia ważącej 1430kg Octavii RS doskonałe osiągi. Według producenta przyśpieszenie od 0 do 100km/h zajmuje prezentowanej Skodzie 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 223km/h.
Testowy egzemplarz został wyposażony w bardzo wygodną, 6-biegową skrzynię DSG. Jeżeli korzystamy z automatu, to w trakcie wyprzedzania warto umiejętnie operować pedałem gazu, gdyż po zbyt mocnym jego naciśnięciu „kickdown” redukuje bieg nawet o dwa przełożenia, a wtedy samochód przyspiesza nieco wolniej, gdyż najwyższe obroty silnika sięgające 4.500 obr/min wpływają niekorzystnie na dynamikę.
Kierowca ma możliwość ustawienia dźwigni zmiany biegów na tryb manualny i wtedy za pomocą przesunięć do przodu lub do tyłu sam decyduje o zmianie biegu. Bardzo wygodnym rozwiązaniem są łopatki umieszone tuż przy kierownicy za pomocą których regulujemy przełożenia.
Tryb manualny bardzo przydaje się w trakcie jazdy po górach, zwłaszcza w trakcie stromych zjazdów. Dzięki niemu wygodnie „hamujemy silnikiem”.
Moc silnika jak i skrzynia DSG sprawiają, że jazda testową Octavią jest bardzo wygodna bez względu na to czy poruszamy się po zakorkowanym mieście czy po drodze szybkiego ruchu.
Spalanie. W trakcie testu pokonałem dokładnie 1.530km. Jeżeli podróżowałem w cyklu pozamiejskim, płynnie, bez zbyt dużej ilości manewrów wyprzedzania z prędkością do 100km/h, wtedy testowa Skoda spalała około 5,3l oleju napędowego na 100km. Jeżeli obniżyłem prędkość do 80km/h i „złapałem” przed sobą tira, komputer wskazał średnie spalanie na poziomie 4,7l (automat zmienia biegi na wyższe przy około 1.700 obr/min.).
Przy 160km/h 170-konny TDI ma 3.000obr/min. Dynamiczna jazda po polskich drogach to spalanie na poziomie 7.6l. Jazda po autostradzie z prędkością 140-150km/h wiąże się ze spalaniem 8,3l. Dokładnie ten sam wynik Skoda Octavia Combi RS osiągnęła w trakcie spokojnej jazdy w cyklu miejskim. Jednak gdy zdecydowałem się na około 20-kilometrową przejażdżkę w godzinach szczytu po zakorkowanej Warszawie (trasa północ-południe / Żoliborz-Kabaty zaraz po godz. 17.00) spalanie 170-konnego TDI przekroczyło 13l. Dodam, że przejażdżka trwała dokładnie 80 minut.