X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Skoda Fabia 1.2 TSI 85 KM - test i dane techniczne

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-01-13
Strona główna -> Skoda -> Fabia -> 2 (2007-dziś)

Skoda Fabia 1.2 TSI 85 KM Ambition - lider segmentu B

W naszej redakcji zagościł kolejny samochód przez jednych uważany za nudny przez innych za solidny, trwały i tani w eksploatacji.

Skoda Fabia jest bez wątpienia jednym z mocniejszych graczy w segmencie aut miejskich w Polsce. Pierwsza generacja może nie zachwycała urodą, ale za to pozwalała (niektórym nadal pozwala) na długotrwałe użytkowanie pozbawione kosztownych napraw. Skupmy się jednak na drugiej generacji modelu Fabia.


Stylistyka. Skoda Fabia drugiej generacji produkowana jest od 2007 roku, dlatego dość  mocno wpisała się już w krajobraz naszych ulic. W 2010 roku auto poddano liftingowi, jednak oprócz modyfikacji atrapy chłodnicy, kształtu świateł i zderzaka nie wprowadzono żadnych drastycznych zmian stylistycznych.


Wnętrze. Kierowca ma wrażenie, jakby siedział w dużo wyższym samochodzie. Pozycja za kierownicą bardziej przypomina tą ze Skody Yeti. Odczucie to z pewnością potęguje dość pionowo umieszczona przednia szyba. Bez względu na wzrost kierowca ma do dyspozycji bardzo dużo miejsca nad głową. Dość małe fotele obito przyjemnym materiałem, a między nimi ulokowano niewielki, ale przydatny podłokietnik z symbolicznym schowkiem.


Deska rozdzielcza zdominowana przez plastik, ale znaczenie lepszej jakości niż ten z pierwszej generacji Fabii. Skrawki materiałowego obicia pojawiają się na drzwiach. Początkowo mieszane odczucia budzą plastikowe klamki wewnętrzne. Sprawiają wrażenie bardzo delikatnych i podatnych na uszkodzenia, w praktyce trzeba pewnie użyć sporo siły by je złamać/wyłamać. Przełączniki (mimo, że nie ma ich za wiele) rozmieszczono ergonomiczne. Zegary i wyświetlacz radia spójny z innymi modelami Skody. Testowe auto wyposażono w rozszerzony pakiet schowków, dzięki czemu wnętrze robi się jeszcze bardziej funkcjonalne.


Tylna kanapa zaprojektowana została (umownie) dla trzech pasażerów. Mimo niewielkiej przestrzeni na nogi, dwie osoby średniego wzrostu nie będą narzekały na brak miejsca, natomiast wtłoczenie tam trzech dorosłych pasażerów może być nie lada wyzwaniem.


Bagażnik o pojemności 315 litrów to mocny punkt Skody Fabia. Jego kubatura pozwala na przewożenie całkiem sporego ładunku. Przydatne okazują się też haczyki na siatki z zakupami, boczne kieszenie oraz półokrągły koszt świetnie sprawdzający się przy przewożeniu przedmiotów wymagających transportu w pionie. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zwiększa się do 1180 litrów.

Napęd, właściwości jezdne i spalanie. Dynamiczna i elastyczna jednostka 1.2 TSI 85 KM (63 kW) połączona jest 5-stopniową, manualną skrzynią biegów. Na wyższych obrotach silnik wydziela bardzo przyjemny pomruk. Na uwagę zasługuje turbosprężarka nagrzewana i chłodzona oddzielnym obiegiem cieczy.

« < 1 2 3 > »

Komentarze



Różowy słoń: Kolor masakra. Silnik dużo pali. Auto dość wygodne, ale nie jest takie super bezusterkowe.
2013-01-14 |  10:07:46
Lubie Skode: Jezdze skoda fabia od 2002 roku. najpierw byl to 1.9 diesel. auto nie do zajezdzenia spalajace 4 litry w trasie. usterki zadne. jedynie eksploatacja, olej, filtry, zarowki, wycieraczki itd. teraz mam fabie II i to najlepsze auto jakim jezdzilem za tak rozsadne pieniadze. POLECAM!!!
2013-01-14 |  00:11:54
DM: Znowu odezwą się malkontenci, że czeskie, że z kurą w logo. Skoda to super samochody. Trwałe, solidne i co ważne, że na polską kieszeń. Wole nową Skodę niż BMW czy Audi po czterech Helgach i sześciu Helmutach z przebiegiem 500,000km
2013-01-13 |  23:20:34