Wyjazd za miasto i spokojna podróż z prędkością 90 km/h pozwalała osiągnąć niewiarygodnie niski wynik 4,2 l benzyny na każde 100 km. Płynna jazda po drodze ekspresowej z prędkością 120 km/h wiązała się ze spalaniem na poziomie 5,5 l. Autostrada i 140 km/h, to spalanie wynoszące około 6,2 l. Jednak 140 km/h dla Skody Citigo to już nie lada wyzwanie i wcale nie chodzi tu o brak mocy, lecz o niewielkie gabaryty, które sprawiają, że auto jest bardzo podatne na podmuchy bocznego wiatru lub ruchy powietrza wywołane przez duże, rozpędzone samochody.
Jazda po drogach jednopasmowych oraz próby wyprzedzania np. tirów jadących z prędkością około 80-90 km/h nie wypadają najgorzej. Citigo żwawo rozpędza się, ale pod warunkiem, że wskazówka obrotomierza nie spada poniżej 3.000 – 3.200 obr./min.
Podsumowanie. Skoda Citigo to z założenia nieco uboższy krewny VW up! Dość oryginalny wygląd, niewielkie gabaryty ułatwiające poruszenie się po zatłoczonych miastach oraz po ciasnych parkingach, spory bagażnik i oszczędne silniki to tylko niektóre argumenty wywierające korzystny wspływ na wciąż rosnące zapotrzebowanie na miejską Skodę. Jeśli dodać do tego atrakcyjną cenę i przyzwoite wykonanie, to otrzymamy mały, a tak naprawdę bardzo przestrzenny samochód, który spełni oczekiwania wielu kierowców.
Dane techniczne:
- Pojemność silnika: 999 ccm
- Maksymalna moc silnika: 55 kW / 75 KM
- Maksymalny moment obrotowy: 95 Nm (przy obrotach 3.000 – 4.300)
- Napęd: Oś przednia
- Skrzynia biegów: Manualna, 5-stopniowa
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 13,2 s
- Prędkość maksymalna: 172 km/h
- Koła i ogumienie: R15 185/55
Spalanie według producenta:
- Cykl miejski: 5,1 l/100 km
- Cykl pozamiejski: 3,7 l/100 km
- Cykl mieszany: 4,2 l/100 km
- Emisja CO2 98 g/km
Nadwozie:
- Długość / Szerokość / Wysokość: 3563/1641/1478 mm
- Rozstaw osi: 2407 mm
- Prześwit: 136 mm
- Pojemność zbiornika paliwa: 35 l
- Pojemność bagażnika: 251 / 951 l
- Masa własna: 1415 kg
Cena wersji najtańszej: 28.990 PLN, cena wersji testowej: 45.800 PLN
Więcej zdjęć testowej Skody znajduje się TUTAJ.
Dziękujemy Skoda Auto za użyczenie samochodu do testu.
Tekst i fot.: 7doSetki.pl