X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 KM test

2012-01-09
Strona główna -> Renault -> Grand Scenic

Karta może być przechowywana np. w kieszeni kurtki lub w walizce. Wówczas do wnętrza testowego auta dostaniemy się przez dwukrotne pociągnięcie klamki (dotyczy wszystkich drzwi) lub przyciskając niewielki guzik zlokalizowany na klamce drzwi kierowcy. Łatwo bez poszukiwania karty otworzymy klapę bagażnika.


Prezentowane Renault Grand Scenic nie posiada wprawdzie czujników zmierzchu, jednak reflektory bi-ksenonowe w jakie zostało wyposażone oświetlają drogę wprost rewelacyjnie. W trakcie jazdy po krętej trasie wiązka światła podążała za ruchem kierownicy, a pobocza były dodatkowo doświetlane przez halogeny dzięki czemu jazda nocą była dużo bezpieczniejsza.

 

Wygodnym rozwiązaniem jest też brak klasycznego korka wlewu paliwa. Jego funkcję spełnia masywna uszczelka umieszczona po wewnętrznej stronie klapki otwieralnej chroniącej wlew.


Parkowanie ułatwiały czujniki oraz kamera cofania. Co ważne na ekranie oprócz ewentualnych przeszkód wyświetlany był niebieski wykres obrazujący kierunek jazdy zmieniający swoje położenie wraz z przekręcaniem koła kierownicy.

 

O rewelacyjnym systemie audio firmy Bose, wejściu USB, podgrzewanych przednich fotelach, tempomacie, ograniczniku prędkości czy czujniku deszczu nie będziemy się już rozpisywać.

Podsumowanie.
Renault Grand Scenic Bose Edition z silnikiem 1.6 dCi to ciekawa propozycja dla 5-6 osobowej rodziny, która ceni sobie m.in. komfort podróżowania, pojemny bagażnik oraz dynamiczną i względnie oszczędną jednostkę napędową. Elegancka linia nadwozia Grand Scenic’a sprawia, że nie powstydzimy się tego samochodu zarówno na parkingu przy stacji narciarskiej w alpejskim kurorcie jak i przy Teatrze Narodowym.

Dane techniczne:

  • Pojemność silnika: 1598ccm
  • Maksymalna moc silnika: 96kW / 130KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 320Nm
  • Napęd: Oś przednia
  • Przyśpieszenie 0-100km/h: 11,1s
  • Prędkość maksymalna: 195km/h
  • Koła i ogumienie: R17 225/50

Spalanie według producenta:

  • Cykl miejski: 5,3 l/100km
  • Cykl pozamiejski: 4,2 l/100km
  • Cykl mieszany: 4,4 l/100km
  • Emisja CO2 119 g/km
« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze



pawlus: Trochę za ciężkie auto jak na 130 koni. Powinno być ze 160 na taką masę. Spalanie (jak to zwykle bywa) mocno zaniżone przez producenta. Jazda z predkością 80km/h przyklejonym do tira nie powinna być wogóle brana pod uwagę w testach producenckich. Bagażnik faktycznie wygląda pokaźnie. ...rozwiń wejdzie każdy wózek i pewnie niania też :)
2012-01-20 |  12:43:28
re pawlus: do: pawlus co ty opowiadasz :) liczy się moc na nie km, miałem możliwość nim jeździć. Jest w zupełności wystarczający dla auta rodzinnego.
2012-07-30 |  15:17:30
Pigol: W każdym aucie tego typu tylne miejsca są tylko chwytem marketingowym. miejsca nie ma na nich wcale, wszystko po to żeby sie ładnie nazywało - auto 7-osobowe. W zafirze jest to samo. Ściema! Lepiej mogli zrobić głębszy bagażnik.
2012-01-19 |  23:43:30
Wyswietlacz: Moim zdaniem przekombinowany. Widziałem nażywo i wygląda trochę jak ze starej gry komputerowej :)
2012-01-16 |  23:01:33
Missy: wersja grand jest dużo ladniejsza od krotkiego scenica. lampy tylne w scenic grand faktycznie wygadaja super, auto od razu robi sie bardziej masywne. podoba mi sie
2012-01-16 |  23:01:11