Karta może być przechowywana np. w kieszeni kurtki lub w walizce. Wówczas do wnętrza testowego auta dostaniemy się przez dwukrotne pociągnięcie klamki (dotyczy wszystkich drzwi) lub przyciskając niewielki guzik zlokalizowany na klamce drzwi kierowcy. Łatwo bez poszukiwania karty otworzymy klapę bagażnika.
Prezentowane Renault Grand Scenic nie posiada wprawdzie czujników zmierzchu, jednak reflektory bi-ksenonowe w jakie zostało wyposażone oświetlają drogę wprost rewelacyjnie. W trakcie jazdy po krętej trasie wiązka światła podążała za ruchem kierownicy, a pobocza były dodatkowo doświetlane przez halogeny dzięki czemu jazda nocą była dużo bezpieczniejsza.
Wygodnym rozwiązaniem jest też brak klasycznego korka wlewu paliwa. Jego funkcję spełnia masywna uszczelka umieszczona po wewnętrznej stronie klapki otwieralnej chroniącej wlew.
Parkowanie ułatwiały czujniki oraz kamera cofania. Co ważne na ekranie oprócz ewentualnych przeszkód wyświetlany był niebieski wykres obrazujący kierunek jazdy zmieniający swoje położenie wraz z przekręcaniem koła kierownicy.
O rewelacyjnym systemie audio firmy Bose, wejściu USB, podgrzewanych przednich fotelach, tempomacie, ograniczniku prędkości czy czujniku deszczu nie będziemy się już rozpisywać.
Podsumowanie. Renault Grand Scenic Bose Edition z silnikiem 1.6 dCi to ciekawa propozycja dla 5-6 osobowej rodziny, która ceni sobie m.in. komfort podróżowania, pojemny bagażnik oraz dynamiczną i względnie oszczędną jednostkę napędową. Elegancka linia nadwozia Grand Scenic’a sprawia, że nie powstydzimy się tego samochodu zarówno na parkingu przy stacji narciarskiej w alpejskim kurorcie jak i przy Teatrze Narodowym.
Dane techniczne:
- Pojemność silnika: 1598ccm
- Maksymalna moc silnika: 96kW / 130KM
- Maksymalny moment obrotowy: 320Nm
- Napęd: Oś przednia
- Przyśpieszenie 0-100km/h: 11,1s
- Prędkość maksymalna: 195km/h
- Koła i ogumienie: R17 225/50
Spalanie według producenta:
- Cykl miejski: 5,3 l/100km
- Cykl pozamiejski: 4,2 l/100km
- Cykl mieszany: 4,4 l/100km
- Emisja CO2 119 g/km