Skórzana trójramienna kierownica, czytelne zegary, ergonomicznie rozmieszczone przełączniki oraz dobrej jakości materiały sprawiają, że Peugeot 3008 zadowoli najbardziej wymagających kierowców. Zaznaczmy, że testowy egzemplarz to najbogatsza wersja Allure.
Bardzo spodobało nam się czytelne wyświetlenie informacji z komputera pokładowego. Dane o średniej prędkości, średnim spalaniu oraz dystansie pokazują się po jednym przyciśnięciu przełącznika.
Po włączeniu stacyjki w górnej części deski rozdzielczej wysuwa się duży czytelny ekran LCD. Widoczne są na nim m.in. dane nawigacji, radia, CD, telefonu, który łatwo podłączymy za pomocą bluetooth’a. Dodatkowo w trakcie postoju na ekranie możemy oglądać materiały DVD. Obraz jest blokowany, aby nie rozpraszać kierowcy, gdy tylko ruszymy z miejsca, dlatego oglądanie filmów może nam się nie udać, natomiast świetnie sprawdzają się płyty DVD np. z koncertami.
Oprócz LCD tuż nad zegarami pojawia się niewielkie „szkiełko” na którym wyświetlany jest cyfrowy prędkościomierz, ustawienia tempomatu, czy informacja ile sekund dzieli nas od poprzedzającego samochodu. Wyświetlacz posiada pełną regulację zarówno jasności emitowanych danych, jak i kąta pochylenia „szkiełka”. Jeśli kierowca nie chce z niego korzystać, wystarczy jeden przycisk i „szkiełko” się chowa.
Tylna kanapa rodzinnego Peugeota jest bardzo wygodna przy założeniu, że podróżują na niej maksymalnie dwie osoby. Mocno opadająca linia dachu sprawia, że wysocy pasażerowie odczują mały dyskomfort z powodu ograniczonego miejsca nad głową.
Oprócz schowków w podłodze, praktycznego podłokietnika i nawiewu pasażerowie mają do dyspozycji ekrany LCD wbudowane w zagłówki przednich foteli. Każdy ekran posiada osobne wejście do podłączenia DVD czy konsoli gier. Aby dźwięk z dwóch źródeł się nie nakładał, a przede wszystkim żeby nie rozpraszał kierowcy w schowku znajdują się dwa wygodne i lekkie zestawy słuchawkowe zapakowane w estetyczne etui. Uzupełnieniem DVD jest doskonałe nagłośnienie JBL. Szkoda, że na ekranach nie można wyświetlić tego samego materiału co na ekranie w przedniej części kabiny. Jeśli ekrany nie są używane na zagłówki można założyć specjalne pokrowce wykonane z tego samego materiału co obicia foteli.
Jednym z największych mankamentów wnętrza Peugeota 3008 jest bardzo mała ilość schowków. Te które udało nam się znaleźć były albo trudno dostępne, albo mało pojemne.
Bagażnik. Konstruktorzy pomyśleli o uniwersalnym zastosowaniu Peugeota 3008, dlatego zadbali o łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej. Klapa podzielona jest na dwie części. Dolna część zwana przez niektórych „burtą” może udźwignąć nawet 200kg. Jej opuszczenie nie stanowi najmniejszego problemu, za to znacząco ułatwia załadowanie ciężkich przedmiotów.