X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Hyundai ix35 Style 1.7 CRDi 115 KM, test, dane techniczne

2012-11-14
Strona główna -> Hyundai -> ix35

Prezentowany Hyundai w prawdzie nie został wyposażony w nawigację satelitarną, jednak jej namiastkę znalazłem na lusterku wstecznym, na którym emitowane są litery informujące o kierunku geograficznym w jakim obecnie zmierza samochód.


Tylna kanapa gwarantuje wygodne podróżowanie dwóm dorosłym osobom. We trójkę może być już trochę ciasno. Na uwagę zasługuje także podgrzewane siedzisko.


Z pewnością materiały użyte do wykończenia wnętrza są znaczenie lepszej jakości niż w Hyundaiach sprzed kilku lat. W kabinie ix35 czułem się bardzo wygodnie i nie znalazłem większych powodów do narzekań.


Komfort jazdy. Hyundai ix35 doskonale radzi sobie z nierównościami. Na krętych, górskich drogach testowe auto na pewno nie wypadało gorzej niż klasyczne samochody osobowe. Chwilami nawet zapominałem, że jadę SUV’em. Efekt byłby jeszcze lepszy, gdyby ix35 miał napęd na obie osie. 115-konne CRDi napędzane jest na przednią oś.


Wnętrze jest dobrze wyciszone i jeśli nie przekraczamy 130-140 km/h, to możemy delektować się komfortową podróżą. Powyżej tej prędkości dokuczliwy staje się pęd powietrza oraz większa podatność na boczny wiatr.


Układ kierowniczy również nie budził moich zastrzeżeń. 6-stopniwa skrzynia biegów pracuje lekko, ale trzeba uważać przy wrzucaniu jedynki, bo dość łatwo można pomylić ją z trójką.

Spalanie. W pierwszej chwili jak pomyślałem o 115 KM napędzających wysokiego SUV’a ważącego 1415 kg spodziewałem miernych wrażeń z jazdy. Nie dopuszczałem myśli, że ix35 to taka współczesna odsłona modelu Pony. Pierwsze kilometry i proszę, ix35 CRDi jest naprawdę dynamiczne auto. Oczywiście chcąc utrzymać zadowalającą dynamikę, musiałem też utrzymywać nieco wyższe obroty, a to negatywnie odbijało się na wynikach spalania.

 

Jeśli nie przekraczałem 100-110 km/h i stosowałem się do zaleceń komputera, to spalanie w trasie wynosiło około 5,7l/100km. Gdy na autostradzie rozpędziłem auto do 150 km/h spalanie wzrosło o blisko 4 litry. Cóż logika, wysokie auto, większy opór powietrza i większe spalanie.


Cykl miejski i tzw. krótkie odcinki nie przekraczające 3 km, to spalanie zbliżone do 10 litrów. Gdy tylko silnik udało się rozgrzać, wtedy spalanie spadało do około 7-8 litrów. W trakcie testu przejechałem Hyundaiem ix35 około 870 km. Średnie spalanie wyniosło 6,4 l.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze



Tatuś: Według mnie Hyundai to jedna z tych marek, która zrobiła gigantyczny postęp. Ich auta są super, do tego ładne. ix20 i ix35 to moje typy. Oba mamy w rodzinie :)
2012-11-22 |  19:56:56
Pucha3: Ładne fotki, auto też niczego sobie
2012-11-15 |  12:54:39
Kasia: Jezdze ix35 z napedem 4x4 i nie zamianilabym tego auta na zadne inne. wygodne, latwe w jedzdzie po miescie i na trasie tez super. Do tego nie ma miejsca w jakie bym nie mogla wjechac. POLECAM, Kasia
2012-11-14 |  14:36:50
Barent: Podoba mi się wygląd tego auta. ciekawe jakie są koszty serwisowania. jeśli tu kwota jest zabijająca to wolę toyote czy niemieckie suvy.
2012-11-14 |  12:27:55
IX20: do: Barent Pony było mega drogie w utrzymaniu (serwosowaniu). Szwagier jeździ ix20 i jest zadowolony. Koszty eksploatacyjne w normie, auto wygodne i małoawarynje. Pokonuje nim około 2,5-3 tys km miesięcznie.
2012-11-16 |  17:11:19