X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Hyundai ix35 Style 1.7 CRDi 115 KM, test, dane techniczne

2012-11-14
Strona główna -> Hyundai -> ix35

Bagażnik. Niestety na niekorzyść ix35 przemawia niezbyt rodzinny bagażnik. Producent informuje w prawdzie o blisko 600-litrach pojemności, jednak po otwarciu klapy pomyślałem: „klapa”. Zajrzałem pod podłogę bagażnika i zamiast koła dojazdowego lub zestawu naprawczego znalazłem pełnowymiarowe (18-calowe) koło zapasowe, które bezlitośnie „pożarło” kilkadziesiąt litrów cennej przestrzeni bagażowej.


Po zapakowaniu jednej dużej i dwóch średnich toreb podróżnych, siatki zabawek dziecięcych, paczki pieluch i tzw. spacerówki mogłem zapomnieć o zasunięciu rolety bagażnika (dla nie wtajemniczonych, spacerówka to wózek, który składa się do bardzo kompaktowych rozmiarów). Można się posiłkować bagażnikiem dachowym, jednak jeśli nie mamy 190cm wzrostu, to zapakowanie go może stanowić niezłe wyzwanie. Za to po złożeniu oparć tylnej kanapy bez najmniejszego problemu przewieziemy np. rower (i to bez odkręcania kół).


Wnętrze. Siedząc za kierownicą ix35 od razu zwróciłem uwagę na zegary „zapakowane” na dnie masywnych tub zakończonych eleganckimi obwolutami. Spodobało mi się zestawienie kolorów podświetlenia oraz minimalizm wpływający korzystnie na ich czytelność. Niestety nie mogę pochwalić intensywnie niebieskiego podświetlenia wyświetlacza centralnego oraz klimatyzacji, ale to rzecz gustu i do tego drobiazg, który można wyłączyć używając przycisku „dark”.


Duży plus za logiczne pogrupowanie przełączników oraz za nie przeładowanie nimi deski rozdzielczej, dzięki czemu zapanowanie nad wszystkimi funkcjami testowego auta zajęło mi dosłownie kilka minut. Doceniłem też bardzo wygodny, bezkluczykowy system obsługi, wejście AUX czy USB.

Wspomnę jeszcze o możliwości ładowania pilota w specjalnym doku zamontowanym w podłokietniku.
Producent pomyślał też o dodatkowym oświetleniu lusterek do makijażu. Szkoda tylko, że światełko trzeba uruchamiać ręcznie, a nie włącza/wyłącza się ono automatycznie wraz z odsunięciem/zasunięciem klapki jak było to choćby w Golfie czwartej generacji.


W testowym ix35 zabrakło mi tzw. świateł dziennych. Gdy ustawiałem włącznik na tryb AUTO, a chwilę później włączyłem światła mijania, to jedyna różnica jaką wychwyciłem dotyczyła intensywności oświetlenia deski rozdzielczej.


Kierowca ix35 nie będzie narzekał na widoczność. Świetnie sprawdzają się pokaźne boczne lusterka.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze



Tatuś: Według mnie Hyundai to jedna z tych marek, która zrobiła gigantyczny postęp. Ich auta są super, do tego ładne. ix20 i ix35 to moje typy. Oba mamy w rodzinie :)
2012-11-22 |  19:56:56
Pucha3: Ładne fotki, auto też niczego sobie
2012-11-15 |  12:54:39
Kasia: Jezdze ix35 z napedem 4x4 i nie zamianilabym tego auta na zadne inne. wygodne, latwe w jedzdzie po miescie i na trasie tez super. Do tego nie ma miejsca w jakie bym nie mogla wjechac. POLECAM, Kasia
2012-11-14 |  14:36:50
Barent: Podoba mi się wygląd tego auta. ciekawe jakie są koszty serwisowania. jeśli tu kwota jest zabijająca to wolę toyote czy niemieckie suvy.
2012-11-14 |  12:27:55
IX20: do: Barent Pony było mega drogie w utrzymaniu (serwosowaniu). Szwagier jeździ ix20 i jest zadowolony. Koszty eksploatacyjne w normie, auto wygodne i małoawarynje. Pokonuje nim około 2,5-3 tys km miesięcznie.
2012-11-16 |  17:11:19