X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat Bravo Sport 2.0 MultiJet 165 KM test

2011-11-04
Strona główna -> Fiat -> Bravo -> 2 (2007-dziś)

Reflektory. Przed startem trzeba pamiętać o włączeniu reflektorów, gdyż testowe Bravowyprodukowane w 2009 roku nie posiada jeszcze automatycznie włączających się świateł do jazdy dziennej. Ewentualnie włącznik można pozostawić w pozycji „on”, wtedy oświetlenie samo się uruchomi po przekręceniu kluczyka, samo też zgaśnie gry wyłączymy zapłon. Niewielkim mankamentem są też spryskiwacze reflektorów ksenonowych uruchamiające się każdorazowo gdy tylko spryskamy przednią szybę. W zupełności wystarczyłoby jedno czyszczenie świateł na trzy czyszczenia szyby.


Napęd. Po uruchomieniu zimnego silnika w kabinie początkowo jest dość głośno. Po chwili jednak sytuacja się normuje. 6-biegowa skrzynia biegów mimo że ma dość długi skok działa lekko i precyzyjnie.  Układ kierowniczy pracuje doskonale, dodatkowo przyciskiem możemy uruchomić tryb „City”. Po jego włączeniu miałem wrażenie, że jednym pociągnięciem za kierownicę wymuszę na Fiacie maksymalny skręt. W trakcie szybszej jazdy w celu zachowania lepszej kontroli nad pojazdem zdecydowanie odradzam korzystanie z trybu „City”.


Najmocniejszy diesel świetnie współgra z dynamiczną linią Fiata Bravo i faktycznie rwie się do jazdy. 165-konna jednostka żwawo rozpędza ważące 1.360 kilogramów auto. 100km/h pojawia się na prędkościomierzu zaledwie po 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. Wyprzedzanie testowym Bravo 2.0 MultiJet to sama przyjemność. Odpowiednia redukcja biegu, zdecydowane naciśnięcie pedału gazu i przednionapędowe auto zamienia się w mały bolid.

Powyżej 2.500 obrotów na minutę silnik diesla wydaje dźwięk bardziej zbliżony to jednostki benzynowej.

 

Dodatkowej frajdy dostarcza rewelacyjne zawieszenie. Moim zdaniem łączy ono w sobie walory twardego, sportowego układu z komfortowym znanym z większych pojazdów. W trakcie szybkiej jazdy po zakrętach auto jedzie jak przyklejone, a fotele trzymają wręcz wzorowo. Wszelkie nierówności jakich nie brakuje na polskich drogach są prawidłowo pochłaniane, a do kabiny nie trafiają żadne niepożądane dźwięki.


Spalanie. Dystans jaki pokonałem w ciągu 5 dni to blisko 1.500 kilometrów. Jeździłem z różną prędkością po autostradach, drogach szybkiego ruchu, górskich trasach i oczywiście po zakorkowanych aglomeracjach. W trakcie całego testu Fiat Bravo 2.0 MultiJet o mocy 165 KM spalał średnio 6,8 l na 100 km. W cyklu miejskim maksymalne spalanie wyniosło 7,1 l.

 

Podróżowanie z prędkością przekraczającą 160 km/h wiąże się ze spalaniem 6,8 l na 100 km. Przy 170 km/h wskazówka obrotomierza testowego Fiata pokazywała dokładnie 3.000 obr/min. Gdy tylko delikatniej posługiwałem się gazem i utrzymywałem stałą prędkość do 115 km/h (2.000 obr/min) spalanie wyniosło zaledwie 5,1 l na 100 km! Zmniejszając prędkość o kolejnych 15 km/h spalamy o 0,5 l mniej.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



zxr: W pl takiego samochodu szkoda, chyba, że z automatu powycinać mu dpfy,egry itp i użytkować go głównie na trasach. Tu z kolei mamy policyjne psy gończe, które nie dadzą nam wykorzystać potencjału, a w mieście od naszej płynności ruchu, zaciucha się silnik, i będą na allegro szroty z ...rozwiń cenami wyprzedażowymi.
2013-11-21 |  09:56:13
radush: Ten model, jak i inne Fiata jest świetny. Posiada bardzo dynamiczny design, i równie dynamicznie zachowuje się jego silnik. Samochód wykonany bardzo estetycznie, z wysokiej jakości materiałów, solidny i wytrzymały nawet w polskich warunkach. Tak więc trzeba przyznać że Fiatu za ten model ...rozwiń należą się Brava!
2011-11-12 |  13:53:07
ola: super autko dla dziewczyny z temperamentem jak ja
2011-11-04 |  18:05:51
ŚwieTlik: Auto ładne. Szkoda że w dzień trzeba tym autem jezdzić na xenonach. niepotrzebnie szybciej się zużywają. lepsze byłyby dzienne oddzielne źrodła światła jak np w mojej skodzie :) pozdrawiam
2011-11-04 |  09:21:37
Edek - Mikołów: do: ŚwieTlik Zawsze możesz sobie włączyć halogeny i bedziesz miał jak w sowjej Skodzie bo z tego co widze nowe Skody jako dzienne siwtla maja wlaczone wlasnie halogeny
2011-11-04 |  09:23:04
bbh: do: Edek - Mikołów Nie "halogeny" (światła p/mgł) tylko dedykowane światła do jazdy dziennej, zespolone w jednym reflektorze ze światłami p/mgł. Ale są to osobne żarówki (halogenowa do p/mgł i zwykła P21 do dziennych).
2012-10-23 |  23:18:31
Pokaż starsze komentarze