X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

audi a3 1.8T test, dane techniczne

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2010-08-27
Strona główna -> Audi -> A3 -> 8L (1996-2003)

Audi A3 1.8 Turbo 150KM - solidny ścigacz

Popularny kompakt zaliczany do samochodów z segmentu Premium. Jego debiut miał miejsce w 1996 roku.

Nasze auto testowe to Audi A3 (8L) pierwszej generacji poddane przez koncern niewielkiemu listingowi. Samochód został wyprodukowany w 2002 roku i od nowości używany był jako tzw. „drugi w rodzinie”, dzięki czemu jego przebieg to jedyne 55.000km. Prezentowane Audi A3 wyposażone jest w bardzo dynamiczny silnik benzynowy o pojemności 1.8l i mocy 150KM. Średnia rynkowa wartość samochodu to około 29.000PLN.

Stylistyka. Przyglądając się Audi A3 z boku widzimy linię, która mimo 14-letniej historii może się nadal podobać. Auto jest umiarkowanie zaokrąglona, a dzięki 3-drzwiowej wersji nadwozia posiada zwartą i bardziej sportową bryłę zakończoną dość masywnym tyłem. Grafitowe felgi z lekkich stopów dodatkowo dodają testowemu Audi charakteru. Przód auta to ładnie zespolone reflektory, charakterystyczny grill z logo Audi i duże wloty powietrza.

 

Wnętrze. Audi A3 oparte jest na tej samej płycie podłogowej co VW Golf IV, dzięki czemu od razu widać, że oba auta mają podobną przestronność wnętrza. Jednak na przestronności kończy większość podobieństw między Audi A4 a Volkswagenem Golfem IV. Już otwierając drzwi Audi widzimy mocniejsze niż w Golfie oświetlenie wnętrza. Również przestrzeń przy samochodzie jest lepiej doświetlona, a wszystko za sprawą lampek zamontowanych w drzwiach (po dwa źródła światła na jedne drzwi).


Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra. Łatwo dopasować ustawienie kierownicy oraz fotela. Fotele sprawiają wrażenie solidniejszych, bardzo dobrze trzymają w trakcie jazdy, a deska rozdzielcza jest wykonana z dużo lepszych materiałów. Jednak miejscami widać pewne niedoróbki w postaci odrapanej okleiny plastiku – szczególnie widoczne przy włączniku świateł oraz na przyciskach sterujących klimatyzacją. Problem stanowi także zanikający w bardzo upalne dni wyświetlacz komputera pokładowego. Jak na auto z segmentu Premium ww. wady stawiają go w gorszym świetle. We wcześniej wspomnianym Golfie podobnych problemów nie spotkaliśmy. Mankament to także zajmowanie miejsca na tylnej kanapie, ale znajdziemy go w zasadzie w każdym samochodzie 3-drzwiowym.


Bagażnik o regularnej kubaturze ma pojemność 350 litrów. Posiada dodatkowo praktyczne schowki oraz podwójne oświetlenie.

 

Napęd. Silnik pracuje bardzo cicho, natomiast dźwignia zmiany biegów mogłaby pracować nieco lżej. Podobnie ma się rzecz wspomagania kierownicy. W naszym odczuciu kręcenie kierownicą na parkingu wcale nie jest takie lekkie, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów przyzwyczailiśmy się zarówno do pracy skrzyni biegów jak i wspomagania kierownicy.


Rozpędzanie testowego A3 to prawdziwa frajda. Auto osiąga setkę  w 8 sekund, a na drugim biegu jest w stanie rozpędzić się nawet do 110km/h. 150-konna jednostka napędowa jest bardzo elastyczna i na piątym biegu można już spokojnie jechać od 60km/h.

« < 1 2 > »

Komentarze



Temperatura płyny chłodzącego w Audi A3: nie wiem czy to termostat się psuje ale czesto skacze mocno temperatura cieczy chlodzacej. mial ktos z was jakies doswi w tym temacie??
2011-05-07 |  23:57:07
Kamil: do: Temperatura płyny chłodzącego w Audi A3 Może to tez być kamień ktory się osadził na układzie
2012-01-05 |  20:16:49
SEBA: do: Temperatura płyny chłodzącego w Audi A3 sprawdz czujkę - moze ona wariuje
2011-05-07 |  23:57:49
@ntek: miałem audi a3 1.8t - silnik super, dynamiczny, w miare oszczędny (srednio 8,5l na 100km) tylko błąd turbiny często wyskakiwał
2011-05-07 |  23:54:23
dionizy zlotopolski: do: @ntek w moim też. kolo w serwisie mówił że to bardziej wina katalizatora
2011-05-07 |  23:55:16
Misiek: 6-biegowa skrzynia była w 180-konnych wersjach
2011-01-18 |  12:14:42