X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

volvo xc60 dane techniczne, silniki

Strona główna -> Volvo -> XC60

 



Równocześnie został tak zaprogramowany, aby łączyć możliwie najwyższą moc z możliwie najniższym zużyciem paliwa oraz z jak najniższą emisją zanieczyszczeń. Napęd na cztery koła – AWD – pozwala optymalnie wykorzystać osiągi silnika, w maksymalnym stopniu przenosząc jego moc na nawierzchnię drogi.Podobnie jak wszystkie samochody Volvo, nowy model XC60 ma zespół napędowy ustawiony poprzecznie. Daje to więcej miejsca pod maską i ogranicza ryzyko naruszenia integralności kabiny samochodu w razie zderzenia czołowego.Wydajny turbodiesel drugiej generacji D5Początkowo nowe Volvo XC60 będzie dostępne również z jednym z dwóch pięciocylindrowych turbodoładowanych silników o zapłonie samoczynnym: D5 o mocy 185 KM lub 2.4D o mocy 163 KM. Silnik D5 jest bardzo mocną i łatwą w prowadzeniu jednostką napędową oferującą potężny moment obrotowy 400 Nm w wyjątkowo szerokim zakresie prędkości obrotowych. Ma on elektronicznie sterowaną turbosprężarkę, zaawansowany technicznie wielopunktowy wtrysk paliwa oraz wysoce efektywny system sterowania.Oba silniki Diesla wykonane są w technice czterozaworowej z dwoma wałkami rozrządu na głowicy cylindrów, co przyczynia się do dynamicznej reakcji oraz dobrych parametrów przy dużych prędkościach.W układzie wydechowym obu wersji silnikowych jest standardowo montowany bezobsługowy filtr cząstek stałych, który wychwytuje około 95 procent sadzy, czyniąc samochód wysoce przyjaznym dla środowiska naturalnego.


Skrzynia Geartronic o sześciu przełożeniach. Silniki w nowym Volvo XC60 współpracują z sześcioprzełożeniową skrzynią biegów – mechaniczną bądź automatyczną typu Geartronic. Konstrukcja skrzyni biegów jest przystosowana do przenoszenia ogromnej mocy rozwijanej przez silnik T6 oraz potężne jednostki Diesla. Szósty bieg jest typowym nadbiegiem, umożliwiającym odprężającą, ekonomiczną jazdę równym tempem. W wersji T6 skrzynia ma dodatkowy tryb jazdy sportowej. Funkcja Geartronic pozwala na ręczną zmianę zakresu przełożeń (sekwencyjną), gdy kierowca preferuje bardziej sportowy styl jazdy lub chce, by samochód jechał na określonym biegu.

 

źródło: Volvo

« < 1 2 3 4 > »