X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

volvo xc60 dane techniczne, silniki

Strona główna -> Volvo -> XC60

 



Układ HDC wspomaga kierowcę przy zjeżdżaniu ze wzniesienia. Dostępny jako wyposażenie opcjonalne nowego Volvo XC60 zaawansowany technicznie układ kontroli zjazdu ze wzniesienia HDC (Hill Descent Control) ułatwia jazdę na pierwszym biegu w dół stromej pochyłości. Wykorzystując układ hamulcowy oraz odpowiednio kontrolując moment obrotowy silnika, układ HDC samoczynnie reguluje prędkość samochodu, utrzymując ją na stałym niskim poziomie. Dzięki temu prowadzący samochód może skupić się jedynie na bezpiecznym kierowaniu. Układ uruchamiany jest przyciskiem na desce rozdzielczej. Kierowca może w dowolnej chwili przejąć pełną kontrolę, naciskając pedał przyspieszania lub hamulca. Przełączenie na inny bieg powoduje automatyczne przerwanie działania układu. Wszelkie zmiany stanu następują w sposób płynny i delikatny.

Aktywne zawieszenie Four-C o trzech różnych trybach pracy. Opcjonalnie montowane zawieszenie Four-C czyni Volvo XC60 wyjątkowo komfortowym. Szczególnie na nieco gorszych drogach. Jest to zaawansowany technicznie układ zawieszenia o automatycznie modulowanej charakterystyce, wykorzystujący szereg czujników do nieustannego monitorowania zachowania się samochodu. W ciągu zaledwie ułamka sekundy następuje dostosowanie działania amortyzatorów do aktualnych warunków jazdy. Trzy ustawienia charakterystyki zawieszenia – komfortowa, sportowa i wyczynowa – pozwalają kierowcy jednym dotknięciem przełącznika dobrać parametry pracy zawieszenia do warunków drogowych. Trzyzakresowe wspomaganie układu kierowniczego uzależnione od prędkości jazdy

Wspomaganie w układzie kierowniczym uzależnione od prędkości jazdy jest wyposażeniem opcjonalnym w nowym Volvo XC60. Układ realizuje większy zakres wspomagania przy małej prędkości jazdy, ułatwiając na przykład manewrowanie przy parkowaniu. W miarę wzrostu prędkości samochodu siła wspomagania maleje, by zapewnić kierowcy maksymalne wyczucie drogi. Zakres wspomagania można regulować za pośrednictwem menu informacyjnego, dostosowując je do indywidualnych upodobań kierowcy. Do wyboru są trzy ustawienia (charakterystyki wspomagania).

Turbodoładowane silniki o najwyższych osiągach. Konstrukcja benzynowego silnika T6, od roku modelowego 2008 dostępnego we wszystkich dużych samochodach Volvo, wywodzi się od sześciocylindrowej, w całości wykonanej ze stopów aluminium zwartej jednostki rzędowej 3,2 litra, wprowadzonej w nowym modelu S80 w roku 2006.Wersja turbodoładowana o pojemności skokowej 3,0 litra rozwija moc 210 kW (285 KM) i moment obrotowy co najmniej 400 Nm. Maksymalna wartość momentu obrotowego uzyskiwana jest już przy 1500 obr/min i pozostaje dostępna w całym pozostałym zakresie prędkości obrotowych. Rezultatem jest dynamiczne przyspieszanie i płynna jazda.Nieco mniejsza pojemność skokowa silnika z turbodoładowaniem wynika z mniejszej średnicy cylindra i krótszego skoku tłoka. Jednak kompensuje to turbodoładowanie, które w tej wersji funkcjonuje dwufazowo. Strona wlotowa podzielona została na dwie sekcje, obejmujące po trzy cylindry doładowywane z użyciem techniki „twin-scroll”. Rozwiązanie „twin-scroll” czyni konstrukcję turbosprężarki prostszą i bardziej zwartą, a ponadto zapewnia bardzo szybką reakcję oraz wydajność w niczym nie ustępującą dwóm turbosprężarką.Silnik T6 jest idealny do jazdy sportowej.

« < 1 2 3 4 > »