X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

volvo xc60 dane techniczne, silniki

Strona główna -> Volvo -> XC60

 



Napęd na cztery koła dla perfekcyjnego trzymania się drogi. Volvo XC60 jest standardowo wyposażone w napęd wszystkich kół (AWD) z funkcją Instant TractionTM, gwarantujący najlepsze możliwości trakcyjne bez względu na warunki. Elektronicznie sterowane sprzęgło w układzie AWD w sposób automatyczny rozdziela napęd pomiędzy przednie i tylne koła. Natomiast działająca przy małej prędkości jazdy funkcja Instant TractionTM w razie potrzeby błyskawicznie przenosi siłę napędową z przednich na tylne koła, na przykład przy ruszaniu na śliskiej bądź luźnej nawierzchni.

Udoskonalony układ DSTC. Zastosowany w nowym Volvo XC60 układ antypoślizgowy DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) został udoskonalony, by w jeszcze większym stopniu zapewniać stabilność ruchu pojazdu. W dotychczasowej wersji układ DSTC monitorował różnice pomiędzy zamierzonym przez kierowcę torem jazdy, a rzeczywistym kierunkiem przemieszczania się samochodu. Po zmodernizowaniu dodatkowo rejestruje przechyły nadwozia, umożliwiając wczesne wykrywanie powoli narastających poślizgów bocznych. Mogą one wystąpić, gdy przy skręcie kierowca nagle zwolni pedał przyspieszania – na przykład przy nieco spóźnionym zjeżdżaniu z autostrady. Dzięki pomiarowi przechyłu nadwozia układ DSTC może zadziałać we wcześniejszym stadium – a zatem z większą precyzją. Efekt ten jest szczególnie zauważalny podczas dynamicznej jazdy, gdy na samochód działają znaczne siły poprzeczne.

Nowa funkcja TSA poprawia stabilność podczas holowania przyczepy. Zadaniem nowej funkcji stabilizacji TSA (Trailer Stability Assist) jest tłumienie kołysania samochodu, jakie może pojawiać się podczas holowania przyczepy. W pewnych sytuacjach przyczepa jest podatna na poziome lub pionowe oscylacje, które mogą być trudne do opanowania dla kierowcy. W takiej sytuacji wkracza do działania funkcja TSA, która wraz z udoskonalonym układem antypoślizgowym DSTC doprowadza do ustabilizowania samochodu i przyczepy, stosownie do potrzeb przyhamowując jedno lub więcej kół, z równoczesnym ograniczeniem momentu obrotowego silnika. Funkcja TSA działa na każdym rodzaju nawierzchni drogi i można ją zamówić jako oddzielny element bezpieczeństwa czynnego przy okazji zakupu haka holowniczego.

Układ RSC zapobiega przewróceniu samochodu. XC60 jest standardowo wyposażone również w układ stabilizacji przechyłów nadwozia RSC (Roll Stability Control). Jest to kolejne rozwiązanie, które aktywnie wspomaga stateczność ruchu samochodu. Gdy układ oceni, że pojawiło się poważne ryzyko przewrócenia pojazdu, zmniejszany jest moment obrotowy silnika oraz następuje uruchomienia hamulca jednego lub większej liczby kół, przeciwdziałając w ten sposób nadmiernemu odchyleniu pojazdu od pionu.

« < 1 2 3 4 > »