X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

volvo v60 2011, dane techniczne, silniki

Strona główna -> Volvo -> V60

 



Volvo V60

Przód pojazdu nie różni się od sedana S60. Maska została tak zaprojektowana, aby samochód wydawał się niższy i smuklejszy. Linia boczna bardziej przypomina zwinne coupe niż rodzinne kombi. Bardzo ciekawie prezentuje się tył nowego V60 z charakterystycznymi światłami, a także czarną listwą na klapie bagażnika. Wnętrze samochodu przypomina stylem S60. Kolorystyka tapicerki i akcesoriów oraz komfort przestrzeni nowego V60 sprawiają, że to nie tylko auto rodzinne ale również elegancka limuzyna.

Dynamiczne zawieszenie. Volvo V60 ma długość 4628mm a jego rozstaw osi to 2776mm. Rozstaw przednich kół to 1588mm a rozstaw tylnich to 1585mm. Auto będzie dostępne z dwoma typami zawieszenia: wersję turystyczną i dynamiczną. Różnice pomiędzy tymi rodzajami zawieszenia widać w budowie amortyzatorów oraz konstrukcji przedniej i tylnej ramy pomocniczej zawieszenia. Wariant turystyczny ma nieco bardziej miękkie ustawienia, pozwalające na bardziej płynną jazdę na drogach o nawierzchniach charakteryzujących się gorszą jakością.

V60 może również zostać opcjonalnie wyposażone w aktywne zawieszenie FOUR-C. Jest to zaawansowany samo-korygujący się system aktywnego zawieszenia, który wykorzystuje liczne czujniki w celu ciągłego monitorowania zachowania samochodu. W przeciągu ułamków sekundy amortyzatory dostosowywane są w taki sposób, aby jak najlepiej działać w sytuacji, w której znajduje się samochód. Dzięki trzem alternatywnym ustawieniom zawieszenia, kierowca może w łatwy sposób wybrać za pomocą przycisku jeden z trzech dostępnych trybów: Komfortowy, Sportowy lub Aktywny.

Większa sterowność, grubsze amortyzatory i twardsze sprężyny. Przekładnia kierownicy V60 działa o 10 procent szybciej niż w poprzednich modelach, wzmacniając tym samym poczucie kontroli oraz zapewniając szybszy czas reakcji samochodu. Kolumna kierownicy wyposażona została w grubsze rury i sztywniejszą izolację, co pozwoliło na zwiększenie sztywności skrętnej o 100 procent. Naprawdę dobry układ sterowania powinien być intuicyjny, samochód powinien 'wyczuwać' intencje kierowcy już w momencie, kiedy powstają one w jego głowie. Czuję, że w tym obszarze posunęliśmy się znacząco do przodu - powiedział Stefan Sällqvist, odpowiedzialny za prace nad zawieszeniem nowego V60.

« < 1 2 3 > »